Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Sedan 4.0 V8 TDI 275KM 202kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak bÄ™dziecie zadowoleni. Już najsÅ‚absza jednostka benzynowa FSI o pojemnoÅ›ci 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w okoÅ‚o 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopÅ‚ata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć siÄ™ ze sporym spalaniem, z Å‚atwoÅ›ciÄ… przekraczajÄ…cym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacjÄ… jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywajÄ…cy dźwiÄ™k oraz moc, którÄ… można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koÅ‚a. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemnoÅ›ci, tylko niewiele mniejszej mocy i napÄ™dem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesoÅ‚ych miasteczek w caÅ‚ej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejÄ™tnej jeździe może być wyjÄ…tkowo niskie. Dla tych, którzy bojÄ… siÄ™ dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnoÅ›ciÄ… wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić wiÄ™cej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstaÅ‚ z dwóch, sklejonych ze sobÄ… jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne sÅ‚owo, które trafnie go okreÅ›la.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczÄ™dność stylistyczna Audi znajduje nie tylko peÅ‚ne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykÅ‚ad do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3936 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 275 KM (202 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Audi A8 D3 Sedan