Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Sedan 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 233 KM (171 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1400-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Audi A8 D3 Sedan 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2004-2010
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Audi A8 D3
Sedan 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Pali tyle ile 3.0 tdi powinno palić. Średnio z komputera po pół roku jazdy w moim stylu mam 9,2. Realnie gdzieś tak około 10 spali. Można na trasie zejść do dobrych wyników bo to auto głównie na trasy, ale ostatnio trasa 200 km głownie drogą eskpresową prędkość 180-200 też było 10l na komputerze. Audi a8 tutaj nie szuka sie oszczędności ani kompromisów. Stać mnie na psa stać mnie na bude co nie zmienia faktu ze 3.0 tdi w tym aucie to najrosądniejszy wybyór dla kogoś kto jeździ autem codziennie i nie chce się codziennie tankować.
10,5
Audi A8 D3
Sedan 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Witam mam A8 V6 3.0 w majzlu po chipie na 300 KM jednostka nie bierze mi oleju ma 320t.km przebiegu silnik super dynamika 0-100 najniżej 5.9s bez trakcji średnio 6.3s na oponach 255/45/18 auto bardzo dynamiczne 2048kg Spalanie bez pilnowania full luz dużo przyspieszeń po mieście 15.5l max do 17.5l średnie do miasta na zimnym trzeba 10 liczyć nawet 11 ale przy zamulaniu 8.5 da sie zrobić minimalne na trasie 6.9l/100 150km w tym 70km autostrada 140km/h i reszta zwykłe drogi 7.3l najniższe jakie wykręciłem to 5.8 ale to nie jazda tylko ECO xD
8,8
Audi A8 D3
Sedan 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Codzienna jazda do pracy, około 15 km - 20% miasto, 80% trasa, auto mam od 3 lat. Zimą pobiera około 0.5 litra więcej. Średnio spalanie wynosi 9.5 litra przy normalnej jeździe - jak trzeba przycisnąć to cisnę, ale normalnie trzymam około 120km/h. Nie bójcie się silnika 3.0 jest oszczędny wymiany i jakiekolwiek naprawy nie są dużo droższe niż w aucie średniej klasy. Moje auto ma 350 000 przebiegu (oryginalny, na zegarze standardowe 180 000) z czego ja zrobiłem 80 000 i poza bieżącymi wymianami (olej, hamulce) kompletnie nic się nie dzieje.
Audi A8 D3 Sedan