Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak bÄ™dziecie zadowoleni. Już najsÅ‚absza jednostka benzynowa FSI o pojemnoÅ›ci 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w okoÅ‚o 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopÅ‚ata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć siÄ™ ze sporym spalaniem, z Å‚atwoÅ›ciÄ… przekraczajÄ…cym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacjÄ… jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywajÄ…cy dźwiÄ™k oraz moc, którÄ… można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koÅ‚a. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemnoÅ›ci, tylko niewiele mniejszej mocy i napÄ™dem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesoÅ‚ych miasteczek w caÅ‚ej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejÄ™tnej jeździe może być wyjÄ…tkowo niskie. Dla tych, którzy bojÄ… siÄ™ dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnoÅ›ciÄ… wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić wiÄ™cej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstaÅ‚ z dwóch, sklejonych ze sobÄ… jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne sÅ‚owo, które trafnie go okreÅ›la.
To samochód, w którym oszczÄ™dność stylistyczna Audi znajduje nie tylko peÅ‚ne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykÅ‚ad do nieco barokowych limuzyn konkurencji.
~PowagosławPosiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!
~Luzacjusz