Nowa generacja modelu otrzymała nie tylko nową, odświeżoną stylistykę, ale została też naszpikowana technologiami prosto z nowego Audi A8. Producent zaznaczył, że nowe modele w gamie firmy to zapowiedź nowej ery w stylistyce modeli z Ingolstadt.
Nowe Audi A7 Sportback mierzy 4969 mm długości, rozstaw osi to 2926 mm, szerokie na 1908 mm nadwozie ma zaledwie 1422 mm wysokości. Nowe proporcje i wyraźniej zarysowane linie sprawiają, że A7 ma jeszcze bardzo dynamiczną sylwetkę. Z nowego modelu A8 zaczerpnęło m.in. charakterystyczną osłonę chłodnicy "Singleframe", na wyposażeniu znaleźć można również nowe reflektory w technologii HD Matrix ze światłami laserowymi. W Audi A7 Sportback znacznie rozszerzono także listę pokładowych systemów bezpieczeństwa i układów asystujących kierowcy. W wyposażeniu pojawił się układ Audi AI, możliwość manewrowania na parkingu lub garażu za pomocą aplikacji na smartfona, oraz adaptacyjny asystent jazdy (ADA) uzupełniający w działaniu adaptacyjny tempomat (ACC). System jest w stanie ingerować w pracę układu kierowniczego kontrolując utrzymanie odpowiedniego toru jazdy. W sumie nowoczesnych systemów na pokładzie nowego A7 Sportback pojawi się bblisko 40.
TAK(95%)
Z profilu odrobinę przypomina Porsche Panamera, tył ma w sobie coś z ducha Lamborghini. Nie, to nie zarzuty, raczej spostrzeżenia potwierdzające aspiracje Audi związane z tym samochodem. Całkiem uzasadnione, skądinąd.
~PowagosławSą dwa typy słynnych gitarowych solówek. Jedne mają cię oszołomić i rzucić na kolana, żebyś prosił o litość (np. Steve Vai). Ale ja wolę Briana Maya i jego harmonie, które wydobywa z instrumentu. Taka harmonia jest też w sylwetce A7. Nie oszałamia, nie rzuca na kolana, ale przyjemnie rozbrzmiewa w duszy humanisty.
~Luzacjusz