W ofercie nowego Audi A6 znaleźć można cztery silniki . PoÅ›ród benzynowych jednostek dostÄ™pna jest trzylitrowÄ…, turbodoÅ‚adowanÄ… V-szóstka o mocy 340 KM i oferujÄ…ca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
WÅ›ród jednostek wysokoprężnych do wyboru sÄ… dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, o mocy 286 KM generujÄ…cy 620 Nm momentu obrotowego. Jednostka oznaczona 45 TDI, o pojemnoÅ›ci trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. NajsÅ‚abszy w ofercie to rzÄ™dowy silnik czterocylindrowy o oznaczeniu 40 TDI i mocy 204 KM, moment obrotowy generowany przez jednostkÄ™ wynosi 400 Nm.
Obie jednostki wysokoprężne V6 wspóÅ‚pracujÄ… z oÅ›miostopniowÄ…, automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów Tiptronic, a jednostka benzynowa (3.0 TFSI) i najsÅ‚abszy diesel sÄ… standardowo oferowane z siedmiostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… S-tronic. Wszystkie jednostki trzylitrowymi wystÄ™pujÄ… standardowo dostÄ™pne ze staÅ‚ym napÄ™dem na cztery koÅ‚a Quattro.
Technika mild-hybrid objęła wszystkie wersje silnikowe. Te o szeÅ›ciu cylindrach opierajÄ… siÄ™ na sieci pokÅ‚adowej 48V, czterocylindrowe pozostaÅ‚y przy instalacji 12V. W obu przypadkach za dostarczanie energii do ukÅ‚adu odpowiada alternator-rozrusznik RSG, wspóÅ‚pracujÄ…cy z akumulatorem litowo-jonowym. DziÄ™ki niemu Audi A6, jadÄ…ce z prÄ™dkoÅ›ciÄ… od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyÅ‚Ä…czonym silniku, oszczÄ™dzajÄ…c paliwo.