Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Allroad 3.0 45 TDI 231KM 170kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia

W ofercie nowego Audi A6 znaleźć można cztery silniki . PoÅ›ród benzynowych jednostek dostÄ™pna jest trzylitrowÄ…, turbodoÅ‚adowanÄ… V-szóstka o mocy 340 KM i oferujÄ…ca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

WÅ›ród jednostek wysokoprężnych do wyboru sÄ… dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, o mocy 286 KM generujÄ…cy 620 Nm momentu obrotowego. Jednostka oznaczona 45 TDI,  o pojemnoÅ›ci trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. NajsÅ‚abszy w ofercie to rzÄ™dowy silnik czterocylindrowy o oznaczeniu 40 TDI i mocy 204 KM, moment obrotowy generowany przez jednostkÄ™ wynosi 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 wspóÅ‚pracujÄ… z oÅ›miostopniowÄ…, automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów Tiptronic, a jednostka benzynowa (3.0 TFSI) i najsÅ‚abszy diesel sÄ… standardowo oferowane z siedmiostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… S-tronic. Wszystkie jednostki trzylitrowymi wystÄ™pujÄ… standardowo dostÄ™pne ze staÅ‚ym napÄ™dem na cztery koÅ‚a Quattro.

Technika mild-hybrid objęła wszystkie wersje silnikowe. Te o szeÅ›ciu cylindrach opierajÄ… siÄ™ na sieci pokÅ‚adowej 48V, czterocylindrowe pozostaÅ‚y przy instalacji 12V. W obu przypadkach za dostarczanie energii do ukÅ‚adu odpowiada alternator-rozrusznik RSG, wspóÅ‚pracujÄ…cy z akumulatorem litowo-jonowym. DziÄ™ki niemu Audi A6, jadÄ…ce z prÄ™dkoÅ›ciÄ… od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyÅ‚Ä…czonym silniku, oszczÄ™dzajÄ…c paliwo.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglÄ…daÅ‚o jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykÄ™ tego modelu, mówiÅ‚o siÄ™: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosÅ‚y pazury. I ciÄ…gle to jest Audi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 3250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Skrzynia biegów

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 29
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
5 komentarzy
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW 2019-2023
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 29
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
13 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8 Allroad