Szukaj

Informacje o Audi A6 C7 RS6 Avant 4.0 TFSI 560KM 412kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Wyższa klasa średnia
Czy podstawowy silnik benzynowy 2.0 TFSI 180KM jest w stanie zapewnić rozsądne minimum w tym aucie? Jak najbardziej tak! Moc nie wydaje się duża, ale motor przyjemnie wchodzi na obroty, jest zrywny i ma wyczuwalną rezerwę mocy. Do tego już od samego dołu bierze się do akcji. Wariant 2.8 FSI trzeba wkręcać pod czerwone pole obrotomierza, żeby poczuć 204KM, ale różnica w stosunku do wersji 180KM i tak na drodze nie będzie wielka. Za to pod względem wydanych pieniędzy już tak. Hybrydowy 2.0 TFSI Hybrid 245KM jest raczej ciekawostką, a koneserzy osiągów powinni sięgnąć po 3.0 TFSI 310KM. To taki przedsmak sportowych S6 i RS6. Diesle też są niezłe. 2.0 TDI 177KM w zupełności wystarczy podczas codziennej jazdy, a prawdziwą frajdę na drodze serwuje 3.0 TDI 204-313KM. Aksamitny dźwięk, kultura pracy i osiągi idealnie ze sobą tu współgrają, szczególnie we flagowej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglÄ…daÅ‚o jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykÄ™ tego modelu, mówiÅ‚o siÄ™: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosÅ‚y pazury. I ciÄ…gle to jest Audi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 3993 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 560 KM (412 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 1650-5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 5700-6700
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Åšrednie spalanie dla Audi A6 C7 RS6 Avant 4.0 TFSI 560KM 412kW 2012-2014
15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Audi A6 C7
RS6 Avant 4.0 TFSI 560KM 412kW
Samochodem zrobiłem 12 tys. km: - przyrost od 190 do 202 tys. km (tak, taki przebieg, i wszystko ma się w jak najlepszym porządku) - okres od września do czerwca - 6 tys. km autostrada, 3 tys. km miasto, 3 tys. km krótkie trasy poza miastem normalnymi drogami (czyt. nie szybkiego ruchu) - w zdecydowanej większości jazda w trybie komfortowym - opony zimowe Pirelli Sottozero 3, letnie Michelin Pilot Sport 4S, obydwa zestawy 285/30/ZR21 - różnica w spalaniu między nimi jest absolutnie niezauważalna Niekasowany przez ten okres komputer pokazuje 13.7 l/100 km, i jest to średnia dosłownie wszystkiego (no dobra, poza torem). Litry z dystrybutora na stacji paliw podzielone przez kilometry z małego licznika zawsze dają zbliżony wynik - w zależności od ostatnich tras są to widełki od 13 do 15 litrów. Spalanie w trasie, zarówno na autostradzie jak i poza nią, to w skrócie prędkość podzielona przez 10. W trybie komfortowym litr mniej. Przy niższych prędkościach jest to około 9 litrów. Najniższe jakie osiągnąłem to 8,4 l/100 km na trasie około 50 km ze średnią prędkością około 70 km/h, jednak schodzenia poniżej 9 litrów nie polecam - sonda lambda daje o sobie znać błędem DTC, i nie jest to wina wadliwej sondy. W mieście - zależy. W korku w sumie nie wiadomo, bo wskazanie kończy się na 41 litrach, a widać, że chciałoby iść wyżej. Przy płynnej jeździe bez wciskania gazu w podłogę da się zejść do około 16-17, choć realistycznie trzeba mówić bardziej o przedziale 18-21. Przy "zabawach" typu dwójka do odciny i strzelanie z wydechu sky is the limit. Zbiornik paliwa ma pojemność 75 litrów, stąd realny zasięg to bezpieczne 450 km. Okolice 500 do 550 są osiągalne, jednak trzeba pamiętać, że silnik 4.0 TFSI bardzo nie lubi rezerwy i niskiego ciśnienia paliwa na wtryskach. Biorąc od uwagę potęgę silnika i nie zapominając od tym, że samochód waży około 2 tony (+/- 70 kg, w zależności od konfiguracji), jest to wynik jak najbardziej akceptowalny.
19,6
Audi A6 C7
RS6 Avant 4.0 TFSI 560KM 412kW
Dopóki nie przyciśnie się gazu naprawdę mocno, auto jak na swoje osiągi potrafi spalić rozsądną ilość paliwa, która nie odstrasza, a wręcz przyciąga.

Usterki Audi A6 C7

Liczba wpisów: 21
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez jakichkolwiek problemów. Po wychłodzeniu silnika problem powraca... Po podłączeniu komputera - błędy sporadyczne silnika i inne nie związane z silnikiem, kasowanie błędów nie pomaga. PROSZĘ POMÓŻCIE
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Wyskakują wszystkie możliwe komunikaty o błedzie
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Wyświetlają się wszystkie możliwe komunikaty od awaria ciśnienia w oponach brak hamulca i faktycznie postojowy nie działa, system stabilizacji toru jazdy,awaria systemu start stop nie można zgasić auta, uwaga przechylenie auta zbyt duże, hamowanie faktycznie bez rewelacji, nie działało do tego wspomaganie kierownicy nie działa, na przestrzeni 6 miesięcy 3 raz się to wydarzyło. Martwi mnie to bo jeśli przy większej prędkości się wydarzy będzie nie mały problem raz się już ratowałem podjazdem pod krawężnik żeby wyhamować. U jednego majstra wyskoczył problem z ABS-em ale na moje coś tu musi być innego help... dodam że auto kupione w salonie nigdy nie miało stłuczki.
Problem rozwiÄ…zany
20 komentarzy
Audi A6 C7 RS6 Avant