Czy podstawowy silnik benzynowy 2.0 TFSI 180KM jest w stanie zapewnić rozsądne minimum w tym aucie? Jak najbardziej tak! Moc nie wydaje się duża, ale motor przyjemnie wchodzi na obroty, jest zrywny i ma wyczuwalną rezerwę mocy. Do tego już od samego dołu bierze się do akcji. Wariant 2.8 FSI trzeba wkręcać pod czerwone pole obrotomierza, żeby poczuć 204KM, ale różnica w stosunku do wersji 180KM i tak na drodze nie będzie wielka. Za to pod względem wydanych pieniędzy już tak. Hybrydowy 2.0 TFSI Hybrid 245KM jest raczej ciekawostką, a koneserzy osiągów powinni sięgnąć po 3.0 TFSI 310KM. To taki przedsmak sportowych S6 i RS6. Diesle też są niezłe. 2.0 TDI 177KM w zupełności wystarczy podczas codziennej jazdy, a prawdziwą frajdę na drodze serwuje 3.0 TDI 204-313KM. Aksamitny dźwięk, kultura pracy i osiągi idealnie ze sobą tu współgrają, szczególnie we flagowej wersji.
czytaj więcej
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o
stylistykÄ™ tego modelu, mówiÅ‚o siÄ™: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosÅ‚y pazury. I ciÄ…gle
to jest Audi.
~Powagosław
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na
zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z
dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny.
~Luzacjusz