Szukaj

Informacje o Audi A6 C7 Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Wyższa klasa średnia
Czy podstawowy silnik benzynowy 2.0 TFSI 180KM jest w stanie zapewnić rozsądne minimum w tym aucie? Jak najbardziej tak! Moc nie wydaje się duża, ale motor przyjemnie wchodzi na obroty, jest zrywny i ma wyczuwalną rezerwę mocy. Do tego już od samego dołu bierze się do akcji. Wariant 2.8 FSI trzeba wkręcać pod czerwone pole obrotomierza, żeby poczuć 204KM, ale różnica w stosunku do wersji 180KM i tak na drodze nie będzie wielka. Za to pod względem wydanych pieniędzy już tak. Hybrydowy 2.0 TFSI Hybrid 245KM jest raczej ciekawostką, a koneserzy osiągów powinni sięgnąć po 3.0 TFSI 310KM. To taki przedsmak sportowych S6 i RS6. Diesle też są niezłe. 2.0 TDI 177KM w zupełności wystarczy podczas codziennej jazdy, a prawdziwą frajdę na drodze serwuje 3.0 TDI 204-313KM. Aksamitny dźwięk, kultura pracy i osiągi idealnie ze sobą tu współgrają, szczególnie we flagowej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1250-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~bouri
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW
Żeby zrozumieć fenomen tego modelu trzeba mieć jako takie doświadczenie w eksploatacji różnych samochodów. Zanim trafiłem do tej półki jeździłem używaną a6 z 2007 rok 2.7 tdi quatro, Passatem B6, B5 oraz Mondeo Mk III. Żaden z tych samochodów włącznie z poprzednim modelem A6 nie dorównuje C 7 pod względem wyciszenia, ergonomi czy jakości wykonania. Audi A6 C7 to auto zaprojektowane perfekcyjnie począwszy od szerokiego roztawu kół dzięki czemu doskonale zachowuje się w łukach na autostradzie, świetnych świateł LED (I to ile lat temu przed konkurencją która dzisiaj nieudolnie zżyna ze starszych juz modeli Audi), doskonałej ergonomii kabiny - pokrętła, rozmieszczenie, kształt drzwi które są wklęsłe dzieki czemu mamy więcej miejsca na szerokość oraz doskonałego układu kierowniczego. Co najważniejsze- samochód jest solidny ma prostsze ale bardziej komfortowe zawieszenie od poprzednika które spokojnie przy prawidłowej eksploatacji wytrzymuje polskie drogi. Należy uważać jedynie na napinacze łańcucha rozrządu koszt w ASO ok 6-7 tys. Trzeba wyjąć silnik i skrzynię. Z mojego doświadczenia padają w okOlicy 150000 tys km. W zasadzie to jedyna wada/naprawa za to dość problematyczna. Ważna uwaga: najnowsze modele konkurencji wcale nie oferują nic na tyle ciekawego żeby przesiąść z tego modelu na coś nowszego. To najdłużej eksploatowane przeze mnie auto i najbardziej udane.
3,5
~Przeciwnik Audi
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW
Auto kupiłem troszkę pod wpływem emocji. Podczas jazdy próbnej dawało dużo więcej frajdy i poczucia luksusu w porównaniu do poprzedniego mojego samochodu klasy kompakt. Autem dobrze się jeździło po autostradach, mało paliło (średnio 6.5 l/100 km). Po czasie stwierdziłem, że zawieszenie jest mało komfortowe, szczególnie przy wolnej jeździe. Wiem, że to kwestia gustu ale to auto nie jest pojazdem sportowym, tylko prestiżową limuzyną, która oferuje trochę za mało komfortu. Niestety czarę goryczy przelała awaryjność auta: zawieszenie, skrzynia biegów i trzeszczące plastiki. Nie polecam tej marki. Jest coraz gorzej. W obecnych czasach w autach jest więcej elektroniki ale o dziwo problemy miałem z mechaniką. Szkoda pieniędzy na takie wyroby. Pozbyłem się go z pomocą prawnika - taki to świat.
4,4
~WS
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW
Wbrew powszechnej opinii rozrząd cichy przy tym przebiegu,niech nikogo nie zraża fakt lekkiego grzechotania łańcucha rozrządu przy uruchamianiu silnika przez ok.1sekindy.skrzynia multitronik prosta i bezawaryjną,
Średnie spalanie dla Audi A6 C7 Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW 2011-2014
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW
silnik wybitnie ekonomiczny - jak na auto o wadze prawie 2 ton i pojemności 3 litrów spalanie utrzymuje się na poziomie tego co pali motocykl o pojemności 600 cm3. przy jeździe w trybie ekonomicznym trochę zamula, ale wystarczy machnąć dźwignią i przełączyć na tryb S - wtedy budzi się wszystkie kuce i samochód eksploduje. jestem przekonany, że jest tam więcej niż podane 204 KM (w końcu to dokładnie ten sam silnik co 245 KM, tylko inny program), planuje pojechać na hamownię i sprawdzić. samochód daje przyjemność z jazdy, lekką wtopą są seryjne wielosezonowe opony - w zimie słabe a i latem na mokrym nie trzymają. trzeba się przemęczyć albo zafundować sobie 2 komplety zima/lato.
6,3
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW
Jak się kupuje takie auto to nie patrzy się aż tak na koszty... musi kosztować. Opłaty typu ubezpieczenia itp. kosztuje co nieco. Paliwo... 6.5 litra średnio zmierzone podczas tankowania (nie z komputera).
6,6
Audi A6 C7
Limousine 3.0 TDI 204KM 150kW
Jezdze najczesciej bez wlaczonej klimy, ok. 50% miasto i 50% autostrada, predkosci do ok. 130, dojezdzam 15 km do pracy codziennie. Przy 150 - 170 km/h potrzebuje ok. 8 litrow. Silnik bardzo dynamiczny, automatik z kilkoma opcjami jazdy (na ogol uzywam Eco, do wyprzedzania tryb Sport. Jesli jedziesz tym autem sam, wlaczysz tryb skrzyni Sport i spod swiatel wcisniesz gaz do dechy, to przyspieszenie przyprawi cie o zawroty glowy - sprawdzone :-)

Usterki Audi A6 C7

Liczba wpisów: 21
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez jakichkolwiek problemów. Po wychłodzeniu silnika problem powraca... Po podłączeniu komputera - błędy sporadyczne silnika i inne nie związane z silnikiem, kasowanie błędów nie pomaga. PROSZĘ POMÓŻCIE
Oczekuje na rozwiązanie
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wyskakują wszystkie możliwe komunikaty o błedzie
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Wyświetlają się wszystkie możliwe komunikaty od awaria ciśnienia w oponach brak hamulca i faktycznie postojowy nie działa, system stabilizacji toru jazdy,awaria systemu start stop nie można zgasić auta, uwaga przechylenie auta zbyt duże, hamowanie faktycznie bez rewelacji, nie działało do tego wspomaganie kierownicy nie działa, na przestrzeni 6 miesięcy 3 raz się to wydarzyło. Martwi mnie to bo jeśli przy większej prędkości się wydarzy będzie nie mały problem raz się już ratowałem podjazdem pod krawężnik żeby wyhamować. U jednego majstra wyskoczył problem z ABS-em ale na moje coś tu musi być innego help... dodam że auto kupione w salonie nigdy nie miało stłuczki.
Problem rozwiązany
20 komentarzy
Audi A6 C7 Limousine