Szukaj

Informacje o Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Wyższa klasa średnia
Czy podstawowy silnik benzynowy 2.0 TFSI 180KM jest w stanie zapewnić rozsądne minimum w tym aucie? Jak najbardziej tak! Moc nie wydaje się duża, ale motor przyjemnie wchodzi na obroty, jest zrywny i ma wyczuwalną rezerwę mocy. Do tego już od samego dołu bierze się do akcji. Wariant 2.8 FSI trzeba wkręcać pod czerwone pole obrotomierza, żeby poczuć 204KM, ale różnica w stosunku do wersji 180KM i tak na drodze nie będzie wielka. Za to pod względem wydanych pieniędzy już tak. Hybrydowy 2.0 TFSI Hybrid 245KM jest raczej ciekawostką, a koneserzy osiągów powinni sięgnąć po 3.0 TFSI 310KM. To taki przedsmak sportowych S6 i RS6. Diesle też są niezłe. 2.0 TDI 177KM w zupełności wystarczy podczas codziennej jazdy, a prawdziwą frajdę na drodze serwuje 3.0 TDI 204-313KM. Aksamitny dźwięk, kultura pracy i osiągi idealnie ze sobą tu współgrają, szczególnie we flagowej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 3250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1250-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,5
~Danny
Audi A6 C7
Avant 3.0 TDI 245KM 180kW
Totalny złom przez 3 lata wysiadła skrzynia biegów wtyczka skrzyni zardzewiała nagrzewnica i chłodnica skrzyni biegów zatkana z powodu rdzy w silniku głośnik od parktronika przestał działać łożysko w skrzyni trzymające przegub wyrobiło obudowę aluminiową antena GPS przestała działać jest to horoba tych aut w salonie w Niemczech nie chcieli jej wymienić na ich koszt skasowali mnie za to 600€ przy czym majster nie wiedział czy antenę na dachu trzeba malować czy nie salon w Leverkusen nie polecam jeżdżę audi od 15 lat ale takiego złomu jeszcze nie widziałem Niemcy nie umieją już nic budować Chińszczyzna jest już lepszej jakości
2,5
~Danny
Audi A6 C7
Avant 3.0 TDI 245KM 180kW
Totalny złom przez 3 lata wysiadła skrzynia biegów wtyczka skrzyni zardzewiała nagrzewnica i chłodnica skrzyni biegów zatkana z powodu rdzy w silniku głośnik od parktronika przestał działać łożysko w skrzyni trzymające przegub wyrobiło obudowę aluminiową antena GPS przestała działać jest to horoba tych aut w salonie w Niemczech nie chcieli jej wymienić na ich koszt skasowali mnie za to 600€ przy czym majster nie wiedział czy antenę na dachu trzeba malować czy nie salon w Leverkusen nie polecam jeżdżę audi od 15 lat ale takiego złomu jeszcze nie widziałem Niemcy nie umieją już nic budować Chińszczyzna jest już lepszej jakości
4,6
~Przemek
Audi A6 C7
Avant 3.0 TDI 245KM 180kW
Samochód dla rodziny dla kierowcy o sportowym zacięciu. Auto jest tak dobre, że aż nudne. Biorąc pod uwagę całokształt to samochód bliski ideałowi, dostarczający niesamowitej przyjemności z jazdy i niesamowitym komforcie jazdy, prawie niezawodny. Jedyna awaria : przy 125 tys. km (samochód z salonu) konieczna wymiana części tarcz sprzęgła, i wymiana mechatroniki. (bo "poleciały" biegi parzyste). W ASO można by zapłacić za usunięcie "drobnej awarii sporo kasy (starczyłoby tak około na nowe auto klasy "B"). Tak poza tym to ideał. ocena "pięć minus".
Średnie spalanie dla Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2014
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Audi A6 C7
Avant 3.0 TDI 245KM 180kW
Wyniki 6,5 litra 7 w mieście to chyba w Łomży, albo mieścinach gdzie nie ma świateł. Realnie miasto (Warszawa) - od 9 do 12 litrów normalna jazda, trasa 9-10 litrów w miare dynamiczna, trasa spokojna 7-8 litrów. Średnie z 30 tyś kilometrów 10,6
7,0
Audi A6 C7
Avant 3.0 TDI 245KM 180kW
Serwis podobnie jak w innych markach, nie ma tu żadnych niespodzianek. Cen części nie znam, nic się jak dotąd nie popsuło. Spalanie wyjatkowo niskie jak na tak duży samochód oraz silnik. W trasie na lotnisko i spowrotem (ogólnie 320km) Odnotowałem rekordowo niskie spalanie 5.4l/100km Przy czym jechałem na tempomacie z prędkością 120km/h czasami zwalniałem do 80 bo były roboty drogowe, żadnych korków i ruch nie zbyt intensywny , tak pokazał mi komputer. Aż trudno uwierzyć.
8,0
Audi A6 C7
Avant 3.0 TDI 245KM 180kW
Nie jestem fanem oszczędności , ale od czasu jak mam ten samochód , zaczełem jeździć spokojnie w mieście. Mało że nie stoję na prawie żadnych światłach to spalanie tego samochodu waha się od 6,8-7,5l . Dla mnie to szok . Fajnie gaśnie na skrzyżowaniach , ale tylko wtedy jak tego chcę ( sterowanie pedałem hamulca). Na trasie nie przekraczam 8l , ale jadę 160km /h i staram się jechać wyprzedzająco :)

Usterki Audi A6 C7

Liczba wpisów: 21
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez jakichkolwiek problemów. Po wychłodzeniu silnika problem powraca... Po podłączeniu komputera - błędy sporadyczne silnika i inne nie związane z silnikiem, kasowanie błędów nie pomaga. PROSZĘ POMÓŻCIE
Oczekuje na rozwiązanie
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wyskakują wszystkie możliwe komunikaty o błedzie
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Wyświetlają się wszystkie możliwe komunikaty od awaria ciśnienia w oponach brak hamulca i faktycznie postojowy nie działa, system stabilizacji toru jazdy,awaria systemu start stop nie można zgasić auta, uwaga przechylenie auta zbyt duże, hamowanie faktycznie bez rewelacji, nie działało do tego wspomaganie kierownicy nie działa, na przestrzeni 6 miesięcy 3 raz się to wydarzyło. Martwi mnie to bo jeśli przy większej prędkości się wydarzy będzie nie mały problem raz się już ratowałem podjazdem pod krawężnik żeby wyhamować. U jednego majstra wyskoczył problem z ABS-em ale na moje coś tu musi być innego help... dodam że auto kupione w salonie nigdy nie miało stłuczki.
Problem rozwiązany
20 komentarzy
Audi A6 C7 Avant