Szukaj

Informacje o Audi A6 C7 Avant 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Wyższa klasa średnia
Czy podstawowy silnik benzynowy 2.0 TFSI 180KM jest w stanie zapewnić rozsądne minimum w tym aucie? Jak najbardziej tak! Moc nie wydaje się duża, ale motor przyjemnie wchodzi na obroty, jest zrywny i ma wyczuwalną rezerwę mocy. Do tego już od samego dołu bierze się do akcji. Wariant 2.8 FSI trzeba wkręcać pod czerwone pole obrotomierza, żeby poczuć 204KM, ale różnica w stosunku do wersji 180KM i tak na drodze nie będzie wielka. Za to pod względem wydanych pieniędzy już tak. Hybrydowy 2.0 TFSI Hybrid 245KM jest raczej ciekawostką, a koneserzy osiągów powinni sięgnąć po 3.0 TFSI 310KM. To taki przedsmak sportowych S6 i RS6. Diesle też są niezłe. 2.0 TDI 177KM w zupełności wystarczy podczas codziennej jazdy, a prawdziwą frajdę na drodze serwuje 3.0 TDI 204-313KM. Aksamitny dźwięk, kultura pracy i osiągi idealnie ze sobą tu współgrają, szczególnie we flagowej wersji.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 0
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~kierowca
Audi A6 C7
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Mimo sporego przebiegu bliżej temu autu do auta świeżo wyprowadzonego z salonu niż do używki. Auto po tylu latach wciąż wygląda niesamowicie, elementy wykończeniowe są bardzo dobrej jakości. Na autostradzie cichutkie i to niezależnie od prędkości. Dużo zastanawiałem się, czy automatyczna skrzynia biegów multitronic będzie dobrym rozwiązaniem, a okazała się strzałem w dziesiątkę. Komfort z jazdy takim autem jest odczuwalny szczególnie dla pasażerów, płynność jazdy jest nieporównywalna. I właśnie dzięki temu + wyciszeniu, tym autem można bez zmęczenia pokonywać baaaaardzo długie trasy. Przyspieszenie nie wciska w fotel ze względu na mniejszy moment obrotowy, ale i tak ok. 9s/100 nie jest złe. W dodatku auto przy tym przebiegu bezawaryjne, czego chcieć więcej?
4,6
~Mateusz
Audi A6 C7
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Auto niesamowite, przyciąga uwagę przechodniów, ogromną zaletą są na pewno jego światła, które dodatkowo dodają mu "uroku". Samochód prowadzi się bardzo dobrze i świetnie trzyma się drogi. Wersja stworzona do dłuższych podróży, na autostradę nadaje się idealnie! W mieście czasami jest problem ze znalezieniem dogodnego miejsca parkingowego, ponieważ ten model jest dosyć długi. Po 250 tys. kilometrów auto nadal spełnia moje oczekiwania, żadnych problemów przez dwa lata użytkowania, od momentu kupna do wymiany były tylko podstawowe rzeczy typu klocki itd. nic poważniejszego. Jeżeli ktoś się zastanawia nad kupnem tego samochodu to gorąco polecam.
4,5
~Kierowiec
Audi A6 C7
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Auto super wygląda i jeździ. Budzi zachwyt przechodniów i respekt kierowców, widać to przez szyby mojego auta oraz w lusterku ale w tym wszystkim nie oto chodzi, choć to miłe, że komuś też podoba się moje auto. Cecha szczególna to jego reflektory przednie (xenon i światła dzienne LED) - przykuwają uwagę wszystkich i tylne lampy których nie pomylisz z innym autem. Samochód jest b.dynamiczny i w miarę oszczędny. Średnio spala 7.0 l/100km. Jednak w trasie (nie autostrada) do 100 km/h osiągniesz 6.0 i mniej. Potrafi też połknąć 10 l szczególnie zimą kiedy silnik jest niedogrzany. Za to auto odwdzięcza się sylwetką - niby kombi ale wygląda jak rasowe sportowe Coupe. Komfort jazdy wspaniały, wszelkie przyciski i regulatory w kabinie są intuicyjnie usytuowane i wyglądają kosmicznie szczególnie nocą. Do niektórych należy się przyzwyczaić. Systemy wspomagające kierowcę tj. tempomat, automatyczna skrzynia biegów,czujniki deszczu i zmierzchu, nawigacja, przyciemniane lusterka boczne i wsteczne, asystent parkowania oraz czujniki ciśnienia w oponach sprawiają, że jazda staje się przyjemnością a nie udręką. I za to lubię moje Audi. Chciałbym aby kolejny mój samochód (za kilka lat) był tej samej marki.
Średnie spalanie dla Audi A6 C7 Avant 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Audi A6 C7
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Auto spore i ciężkie więc musi więcej spalić ok. Mimo wszystko jestem rozczarowany dużym spalaniem ponieważ większość opinii w internecie to 5-6l trasa i 6.8-7.5l miasto co wg mnie nie do konca jest prawdą. U mnie trasa Warszawa-Hannover w 2 osoby z ok 130kg bagażu przy 130-140km/h wychodzi 7.4-7.8l na 100km. Chciałbym tylko zaznaczyć że na tej samej trasie przy tych samych predkościach i identycznym obciążeniu 22 letni 1.9 tdi w moim starszym audi spalał max 6l. Oczywiście komfort jazdy i przyspieszenie w C7 oceniam bardzo pozytywnie.
7,1
Audi A6 C7
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Kupilem 2.0 tdi po przeczytaniu tutaj komentarzy ktore sa glupotami i powinny byc usuwane, najmniejsze spalanie przy mega spokojnej jezdzie to 6.8( liczone z lania pod korek) na trasie przy 150 km/h srednie z 3 tys kilometrow to 7.7. Srednie z ostatnich 10 tys kilometrow to 7.4. Generalnie nie jest to duzo jak na multitronic, ale duzo jezdze autem i chcialem miec cos co malo pali i poszedlem na kompromis i kupilem 2.0 tdi a okazuje sie ze 3.0 tdi ktory zawsze mi sie marzyl pali 0.5 litra mniej
6,0
Audi A6 C7
Avant 2.0 TDI 177KM 130kW
Samochód sprowadzony z Francji, jeżdżę nim od 4 miesięcy i jestem bardzo zadowolony. Biorąc pod uwage, że nie można ufać przebiegom na liczniku, chociaż wyświetla 160tys km postanowiłem wymienić wszystkie podstawowe rzeczy tj. Olej + filtry, olej w skrzyni biegów, kompletny rozrząd - ceny części i serwisu na przyzwoitym poziomie. Jeżeli chodzi o spalanie to codzienne dojazdy do pracy 100km w 2 strony (70% trasa 30% miasto) wychodzi około 5,5 l ON /100km - wynik z wyświetlacza jak i dystrybutora paliwa. Najmniejsze uzyskane spalanie na trasie to 5,1l ON/100km (droga krajowa, prędkości 80-120km/h). Autostrada (140-160km/h) spalanie 5,8-6 l ON /100km. Pełen ogień na autostradzie (180-200km/h) około 7,3 l ON/100km

Usterki Audi A6 C7

Liczba wpisów: 21
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez jakichkolwiek problemów. Po wychłodzeniu silnika problem powraca... Po podłączeniu komputera - błędy sporadyczne silnika i inne nie związane z silnikiem, kasowanie błędów nie pomaga. PROSZĘ POMÓŻCIE
Oczekuje na rozwiązanie
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wyskakują wszystkie możliwe komunikaty o błedzie
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 117 tys. km
Wyświetlają się wszystkie możliwe komunikaty od awaria ciśnienia w oponach brak hamulca i faktycznie postojowy nie działa, system stabilizacji toru jazdy,awaria systemu start stop nie można zgasić auta, uwaga przechylenie auta zbyt duże, hamowanie faktycznie bez rewelacji, nie działało do tego wspomaganie kierownicy nie działa, na przestrzeni 6 miesięcy 3 raz się to wydarzyło. Martwi mnie to bo jeśli przy większej prędkości się wydarzy będzie nie mały problem raz się już ratowałem podjazdem pod krawężnik żeby wyhamować. U jednego majstra wyskoczył problem z ABS-em ale na moje coś tu musi być innego help... dodam że auto kupione w salonie nigdy nie miało stłuczki.
Problem rozwiązany
20 komentarzy
Audi A6 C7 Avant