Duże auto, duże silniki? NiezupeÅ‚nie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemnoÅ›ci i aż 170KM – dziÄ™ki doÅ‚adowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dziÄ™ki 280Nm osiÄ…ganym już przy 4300obr/min rozpÄ™dza siÄ™ caÅ‚kiem żwawo i jest oszczÄ™dny – Å›rednio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiÄ…gniÄ™cia. To prawda, że im wiÄ™ksze auto, tym rozsÄ…dniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockÄ™” oferujÄ… coÅ›, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdÄ™ dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że caÅ‚a gromadka koni jest posÅ‚uszna i tylko czeka, aż przejedzie siÄ™ im ostrogÄ… po boku. OdwdziÄ™czÄ… siÄ™ wiÄ™kszym Å‚ykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwoÅ›ci nie jest źle. Do tego ten dźwiÄ™k... . Na szczycie znajduje siÄ™ 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w ukÅ‚adzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeÅ›li zależy wam na osiÄ…gach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – sÄ… dobre. W stronÄ™ 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaÅ›niecie za kierownicÄ…. Lepiej odÅ‚ożyć trochÄ™ przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miÅ‚ym brzmieniu, a przy tym oszczÄ™dny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napÄ™dzać wszystkie koÅ‚a. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiÅ›cie jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopÅ‚acać za niewiele lepsze osiÄ…gi? JeÅ›li pliczek banknotów nie robi wam wiÄ™kszej różnicy, to warto.