Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2393 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3000-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~810726
Audi A6 C6
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Witam Auto mocno mnie rozczarowało, co prawda to używka i ma 18lat. Ale jak się wsiada do tego auta to trudno uwierzyć , że jest to auto premium. Wszystko się w nim rozpada, plastiki - listwy włączniki przełączniki elementy deski. Wszystko to wygląda jak by było wykonane z gównolitu. Psują się zamki, mechanizmy podnoszenia szyb, stacyjki, silniczki od hamulca ręcznego, palące się głośniki, porozrywane membrany, mechanizmy podnoszenia szyb z tyłu i przodu dramat. Aby doprowadzić ten samochód do stanu "dobry" będę musiał wydać na pierdoły ze 3000zł. Auto ma też swój przebieg ale wnętrze wygląda jak by jeździło na taksówce 20 lat. Nie ma elementu który by wyglądał na nie zniszczony. To wszystko w aucie klasy premium ? Kupiłem bo trafiła się okazja, ale już czuję, że to był zły pomysł. Jedyne co zasługuje na pochwałę to komfort podróżowania, wyciszenie i wygoda. Miałem ostatnio w rękach ostatnio Skodę Octavie z 2000r polift to auto mimo 280000 wyglądało o niebo lepiej. W tego to aż strach wsiadać bo mam nieustanne wrażenie, że zaraz się coś spier....
4,6
~Mariusz
Audi A6 C6
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Oceniamy samochód, spoglądamy na niego z perspektywy dzisiaj, a pamiętajmy że model ten ma już 15 lat, przez ten czas zmieniło się bardzo dużo, ale 15 lat temu było to na prawdę dopracowane auto. Używam C6 od kilku miesięcy, samochód zakupiłem prywatnie i szukałem długo nie dlatego że musiało mieć to i owo, nie ... chodziło mi o stan techniczny, łatwo nie było, bo niestety tego kwiatu jest. Auto jest jak na swój wiek zadbane, w serwisie miałem info o pojeździe dość szczegółową, w miarę pewne, zrobiłem w nim przegląd podstawowy oleje, filtry pasek PK i rolki żarówki i śmigam, jak na tę chwilę rewelacja. Wygoda, przestronność, dodatki które umilają życie :) a to wersja podstawowa, tak powiedzmy, w wersji S bądź RS inna bajka inne zawieszenie silnik tam to musi być dopiero dopracowanie i przyjemność. Zdecydował bym się ponownie na zakup tego samochodu, może bym bardziej skupił się na szukaniu większego silnika, bo 2,4 jest fajny ale wigoru niestety mu brakuje, nie jest zamulony, ale ... nie jest demonem.
4,1
~Pszenny
Audi A6 C6
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Audi A6 używałem 2 lata. Przez ten czas zrobiłem 25tyś km. Przez cały ten okres poza czynnościami serwisowymi wymieniłem żarówkę z przodu. Absolutnie żadnych awarii. Podstawa bezstresowej eksploatacji to znaleźć egzemplarz bezwypadkowy i właściwie serwisowany.Założyłem LPG. Żadnych problemów. Spalanie 12l trasa; ok. 15-16 miasto. Rewelacyjne właściwości jezdne. Bardzo dobry komfort na trasie 140 - 160 km/h mruczenie silnika i delikatna muzyka. Drogie w naprawie awarie. Kpl. rozrządu około 3-4 tyś zł.( wiem to od innych użytkowników) nie jest to pojazd dla biedaków. Będę bardzo dobrze wspominał ten samochód.
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
10,3
l/100 km
12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Audi A6 C6
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
auto bardzo oszczędne przy normalnej jeździe można naprawdę taniutko jeździć....spalanie oleju około 0,2-0,25l na 1000KM w zależności od jazdy czy szybko czy wolno ja dużo po autostradach śmigam z dużymi prędkościami około 0,25 spali oleju przy takiej jeździe za 125zł około można zrobić nawet 450KM bez problemu przy normalnej jeździe instalacja gazowa STAG 300 wtryski hanna, auto powyżej prędkości 150km/h-200km/h zaczyna spalać znacznie więcej około 13,5L -14,5L na 100km w trasie ale przy tej prędkości nie ma się co dziwić :), jeszcze jedna ważna rzecz takie osiągi raczej tylko przy skrzyni multitronic....tiptronic spali moim zdaniem więcej a manual jeszcze więcej...skrzynia jes bardzo dobrze zaprogramowana trzyma auto przy prędkości kokoło 90km/h 1300-1400 obrotów...jak ktoś uważa że te raporty nie są wiarygodne ma tu odpowiedź dlaczego ....pozdrówki Coffe....AUDI....przewaga dzięki technice.... heheh
10,4
Audi A6 C6
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
Bardzo fajny silnik, ale przy ciężkiej nodze musimy liczyć się z dość sporym spalaniem. Poza miastem bez problemu osiągniemy średnią spalania poniżej 10 litrów. Przy wyższej prędkości np. u mnie przy stałej prędkości 170-180km/h średnia spalania wynosi 12.5-13l/100km. W cyklu miejskim oraz dynamicznej jeździe 12-13l. Mimo wszystko silnik jak i samochód godny polecenia!
9,9
Audi A6 C6
Limousine 2.4 V6 24V 177KM 130kW
silnik super v6 robi swoje spalanie co ma jecac musi wypic ale pez przesady jedno co zauwazyłem to jazda agresywna zmniejsza spalanie i zdziwiłem sie ale rozmawiałem z znajomymi co maja takie silniki i tez potwierdzili ze nie opłaca sie jezdzic wolno .jestem bardzo zadowolony ,na razie nie znalazłem godnego zastepcy

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine