Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TDI 240KM 177kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TDI 240KM 177kW 2008-2011
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Auto jak na swoją specyfikę (waga, automat, napęd na 4 koła) jest bardzo oszczędne. Aktualnie pękło 300.000 przebiegu i spalanie wygląda następująco: - średnia z komputera z całego przebiegu - 7,2 l/100km; - spalanie w mieście około 8-10l przy normalnym (bez większych korków) ruchu w zależności od ilości świateł, mój maks to 13l w korkach w stolicy w godzinach szczytu; - spalanie na drogach krajowych to poezja, przy tempomacie 85-100 km/h auto spala w okolicy 5,5-6l, przy trasie około 200km po krajówkach spalanie przeważnie w okolicy 6,1-6,5l/100km - spalanie na drogach szybkiego ruchu również akceptowalne, tempomat 120 km/h to około 6,3-6,5l, 140 km/h to około 7, 160 km/h to okolice 8-8,5l. Trasa 300km autostradą i trochę ekspresówką to spalanie w okolicy 7,2l. Przy jeździe z dużym wiatrem lub w deszcz na drogach szybkiego ruchu należy doliczyć dodatkowe 15-20% do spalania.
9,2
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Spalanie ok 9l to spalanie w cyklu mieszanym przy dojazdach do pracy 2x40km dziennie (mniej więcej 50/50 miasto-autostrada, jazda płynna, na autostradzie 140-160, miasto jazda delikatna) w jedną stronę w dużej aglomeracji (felgi 19 na homologowanym rozmairze opony; wcześniej na 18tkach palił średnio ok 8,2-8,6l). Spalanie średnie 11,5l uzyskałem podczas podróży powrotnej z Chorwacji z prędkościami 160-200kmh po autostradzie plus mega korek (1-2 h) na granicy chorwacko-austriackiej, auto z 2 dorosłymi i dzieckiem plus wszędzie bagaże. Minimalne średnie 7,2 to podóż spod Wwy pod Zakopane na oponach zimowych 17'. Podane przeze mnie wyniki to spalanie obliczane z dystrybutora, komputer w zasadzie zawsze przekłamywał. Auto miałem w pełni sprawne, śmiem twierdzić, że był to jeden z najładniejszych egzemplarzy w PL.
8,4
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Kupiłem z salonu democara z przebiegiem ok. 30.000 km.Dobrze wyposażonego, chociaż to i owo jeszcze by się przydało. Przegląd standartowy ok. 1000 zł. Serwis przyjazny, łatwo się umówić, znacznie wyższy poziom obsługi niż np. w salonach VW. Takie mam spostrzeżenia. Było kilka akcji przywoławczych co akurat dobrze świadczy o Audi, były to naprawdę pierdoły, ale firma dba o klienta i hipotetyczne usterki zostały usunięte. Spłaszczone zużycie paliwa. Przy jeździe 90 km /h ok 7 ltr/100 km, przy normalnej 8 litrów, przy wariackiej - 220 - 240 km /h nie przekracza 9 litrów W mieście samochód pali ok 10 litrów ON.

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Avant