Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2006-2008

Lata produkcji: 2006 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 233 KM (171 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1400-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Paweł
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Auto z Niemiec kupione w komisie we wrześniu 2018r. za 30k z przebiegiem trochę ponad 250k. Czy ten przebieg był oryginalny nie wiem, z mmi wychodziło ok 300k ale skóry czy inne materiały wyglądały znacznie ładniej niż na innych egzemplarzach z podobnym przebiegiem. Rozrządu też nie było słychać. W aso dowiedziałem się tylko, że auto przez pierwsze 6 czy 7 lat robiło trochę ponad 30k km rocznie a w 2010 miało czołówkę ale zostało naprawione i dalej jeździło. Wydatki jakie poczyniłem kształtowały się następująco: 1. wrzesień - opony letnie, olej i filtr do silnika - 1,8k 2. październik - olej i filtr w skrzyni, klocki hamulcowe przód - 1,2k 3. listopad - łożysko koła przedniego - 0,5k 4. grudzień - trzecie światło stop - 0,3k 5. luty - serwis klimatyzacji - 0,3k 6. marzec - filtr paliwa, tarcze i klocki tył - 0,8k 7. kwiecień - chip - 1k 8. maj - czyszczenie wtryskiwaczy i pompa paliwa w baku (aso) - 3,2k 9. lipiec - olej i filtr do silnika, filtr powietrza - 0,5k 10. wrzesień - wahacze górne i geometria - 0,5k 11. luty - olej i filtr do silnika, filtr paliwa, tarcze i klocki przód - 2k 12. kwiecień - akumulator - 0,5k Łącznie na auto w ponad półtora roku poszło ponad 15k (w tym ubezpieczenia, przeglądy itp., bez kosztów paliwa). Części to markowe zamienniki a zalewany olej to motul 5w30 zmieniany co 11-13k km. Czy to dużo czy mało ciężko ocenić. Wg mojej oceny to tyle ile warte jest to auto. 2 tony wagi, ponad 550 momentu, quattro i duży komfort podróżowania musi coś kosztować. Spalanie średnie to 10l. W trasie przy przepisowej jeździe wyjdzie i 7l. Przy jeździe sprawiającej przyjemność to trochę ponad 8l. W mieście 10-15 - głownie zależy od stylu jazdy. Czy rozrząd już słychać? Mogę napisać, że raz tak a raz nie. Z tego co się dowiedziałem w marcu 2020r. wymiana to 4-5k ale z tym jeszcze poczekam. Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony. Jeżdżone jest codziennie w Warszawie po ok 30km. Czasem coś zatrzeszczy w okolicy bagażnika (możliwe, że przy wymianie tylego stopu coś się źle spasowało), czasami zablokuje się zamek tylnych drzwi i trzeba otwierać od środka, czasami po emeryckiej jeździe zadymi jak się przyciśnie (wycięty dpf) ale to nic. Auto ma prawie 14 lat a wizualnie i mechanicznie chyba faktycznie ma te 300k przebiegu, materiały w środku nie zmieniły się w porównaniu do tego jak wyglądały w dniu zakupu. Audio fabryczne standardowe też ładnie gra. Jeśli w najbliższym czasie nie wydarzy się nic niezwykłego nie będę wymieniał tego auta.
4,6
~Tomek
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Super auto za cene 50000zł. za 2008rok,ale tylko 3.0 tdi tiptronic i koniecznie z zawieszeniem pneaumatycznym.moim zdaniem każde A6 powinno mieć to w seri.Róznica między standardowym zawieszeniem a pneaumatycznym,to jak lot na marsa-POLECAM.jeśli auto serwisuje się według standartów audi, to zawieszenie bez problemu wytrzymuje przebieg 300000-400000 tyś.km.
4,6
~foxracer
Audi A6 C6
Avant 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Auto pod kazdym wzgledem genialne. Koniecznie z zawieszeniem pneumatycznym, ktore zamienia to auto raz w sportowy bolid a innym razem w jezdzaca kanape. Pakiet oswietlenia dodaje smaczku wnetrzu, a drewniane dodatki to prawdziwe drewno a nie jakis bubel. szczerze polecam samochod pod kazdym wzgledem. Zdecydowany faworyt w swojej klasie!

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Avant