Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Avant 4.2 V8 40V 335KM 246kW 2004-2006

Lata produkcji: 2004 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2006 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 335 KM (246 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Avant 4.2 V8 40V 335KM 246kW 2004-2006
14,9
l/100 km
17,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Audi A6 C6
Avant 4.2 V8 40V 335KM 246kW
Czytając poprzednie opinie o mało nie zrezygnowałem z zakupu tego pojazdu. Myślałem tez o gazie , ale przy takim spalaniu chyba nie na to sensu. Samochodzik wspaniale się spisuje - średnie spalanie z 2000 km to 12,1. zaznaczam, że jeżdżę bardzo spokojnie i nie piłuje silnika niepotrzebnie. 80 procent to trasa z prędkością 80-120 km/h reszta miasto i autostrada. Najwięcej pali na ssaniu i w mieście około 13 -14 litrów na setkę oraz przy szybkiej jeździe autostradowej około 170-190 km/h około 13,5 litra... Warto trzymać prędkość około 140 km/h wtedy pali około 11 litrów, przy 120 - około 10,5 przy 90 -100 nawet poniżej dziesięciu. Nie ma więc dramatu. Przy trybie ręcznej zmiany biegów może i da się poprawić te wyniki...Nie wątpie jednak, że katując silnik można i przekroczyć dwadzieścia na setke - tylko po co ??? Jazda bardzo komfortowa, silnik pracuje równo i cichutko, czasami jak się go podkręci słychać fajny bulgot V8. Dla mnie bomba - dla właścicieli diesli pewnie dramat przy tankowaniu. Wrażenia z jazdy niezapomniane i za to się płaci. za około 50 tysi ma sie super wyposażenie i autko ze sportowym pazurem w skórze familijnego kombi. Polecam
18,7
Audi A6 C6
Avant 4.2 V8 40V 335KM 246kW
Ze spalaniem w tym aucie jest różnie gdyż w zależności od pory roku,zimą przy normalnej jeździe miejskiej przy odpaleniu na zimnym silniku spalanie potrafi osiągnąć do 28L lecz po rozgrzaniu silnika wychodzi ok 23L, dziwna jest rzecz w tym aucie jak rośnie temperatura otoczenia bo wychodzi nawet do 4L mniej, spalanie jest bardzo zróżnicowane. Dziwna jest również sprawa jazdy dynamicznej i jazdy tzw. dotykiem gazu w mieście, różnice w spalanie są bardzo małe ok 1L. Trasa jazdą prędkościami ok 120km/h potrafi wynieść ok 11-12L ale gdy chcemy sobie pojeździć wychodzi mniej więcej tyle z jaką prędkością się jedzie czyli stosunkowo 150km/h 15L. Co do gazu powiem tyle bez niego idzie zbankrutować i mam instalację ok pół roku i jak narazie silnik pracuje bardzo ładnie i praktycznie nie stracił niczego z tego co było przed założeniem tzw. gazu. Instalacja koszt. ok 6000zł sekwencja BRC ale warto, jak narazie nie awaryjna.
14,0
Audi A6 C6
Avant 4.2 V8 40V 335KM 246kW
Jeśli instalacja gazowa jest poprawnie dobrana, założona i wystrojona, różnice w spalaniu miedzy PB i LPG będą max 15-20% większe na niekorzyść LPG. Jednakowoż taka instalacja zapewnia nam pełną moc tego silnika bez żadnych spadków, a to jest jednoznaczne z jazdą 340 konnym autem tak naprawdę za grosze (niecałe 100pln na 300km no poprostu bajka). Spalanie w spokojnej trasie 10l, ciężka noga w miasteczku 20l.

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Avant