Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2004
14,4
l/100 km
16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,8
Audi A6 C5
Sedan 4.2 V8 300KM 221kW
Normalna jazda to trasa 15-17L lpg (100-140km/h): miasto a nie mieścina 25-28L lpg Ludzie piszą głupoty ze im w mieście pali 15-20L lpg. Jak by mieli książkę obsługi albo serwisowa to by wiedzieli, że producent tam podaje ze silnik 4.2 300hp (przynajmiej mój ASG) pali trasa ok 9-10L Pb , miasto ponad 19L Pb (wiadomo w jakich warunkach producent to wylicza), a gazu 20-30% wiecej. (Dla nie znajacych dobrze marki Audi i najmadrzejszych na świecie, Audi A6 C5 4.2 występuje tylko 4X4 i automat; manual dostepny w tylko wersji S6 )Podsumowując auto ważące niecałe 2000kg automat, quattro i szerokie opony nie bedzie palił mało.
16,7
Audi A6 C5
Sedan 4.2 V8 300KM 221kW
Spalanie całkiem duże ale frajda z jazdy nie zapomniana i ten komfort na trasie jadąc 120km/h chcąc wyprzedzić auto wciskamy trochę gaz i start prawie jak z miejsca to wielka zaleta przy naszych licznych autostradach już nie muszę się bać czy zdążę bo to trwa naprawdę chwilkę.. Jeśli stać Cie wydać co jakiś czas do kliku tyś. zł. to warto.. Zaraz po kupnie wymiana kompletnego rozrządu wszystkie filtry i olej koszt 2.5tyś to nie jest jakiś kosmos. Czasami jak jadę i zbliżam się do domu to mi przykro, że to już koniec jazdy.. ogólnie rewelacja zwłaszcza że mam instalację LPG sekwencja na dwóch reduktorach osiągi identyczne jak na PB a koszt przejazdu 100km 45zł jazda mieszana z przewagą miasta..
18,7
Audi A6 C5
Sedan 4.2 V8 300KM 221kW
Spalanie na przyzwoitym poziomie. W mieście przy jeździe zmiennej spala 16-19 (na zmiane dynamiczna jazda i stanie w korkach), srednio kolo 18. W zime przy spokojnej jezdize pali kolo 16. Spalanie na poziomie 28 miałem w pierwszym tygodniu jazdy, gdzie na każdych światłach był start z pełną mocą. Na trasie poniżej 13 nie byłem w stanie zejść ( spokojna jazda 100-120 km/h), przy normalnej jeżdzie ok 150 km/h spalanie na poziomie 15 litrów.

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan