Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Remix
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Kupiłem w Niemczech i miał 300 tys km. I to prawda każde 2,5 TDI ma wałki i popychacze do wymiany nie przez odme, a przez lania złych olei. Powyżej 5w40 zabija ten silnik a 10w40 to już masakra. Musi mieć co 12 tys nowy olej i filtr. Boli również wymiana rozrządu na start 1100zł + 500zł robota. Ale w tym to jest wszystko nawet pasek, termostat i rolki boczne. Jak je doliczymy do innych rozrządów to, aż takiej różnicy nie ma. Od razu po kupnie włożyłem 6 tys zł. Rozrząd, komplet hydrauliki, świece, filtry, uszczelki, regeneracja alter i rozrusznika to dla siebie bo potem ciężkie dojście, regeneracja wszystkich zacisków, nowe klocki, płyny i oleje. Ale też swap hamulców z A8 i odnowienie wnętrza w tym licznik z komputerem. Teraz zawieszenie przednie padło 450zł za 4 wahacze górne + 2 łączniki Febi. Tego LMF nie kupuję bo przereklamowane. Ale wsiadam i jadę. W parę dni zrobił 3000 km. I się nawet nie spocił. Odpala jak nowy. Nic nie dymi nawet pod obciążeniem. No i Quattro coś dodać? Wyciągałem busa z towarem przez błotną drogę. Obroty jakie mu dawałem, żeby jechał to UWAGA : 1,300 :) nawet nie czuł, że ciągnę coś. A miałem opony na śmietnik z tyłu. Teraz nówki będzie frajda. Polecam z manualem 6 bieg ponieważ jeden olej wchodzi do 3 rzeczy (torsen-skrzynia-układ jakiś tam) A w automacie często tylko zmieniają w skrzyni bo zapominają o tych innych komorach i jeszcze jest tam filtr. Mi nie pali dużo. Średnio 7,3L a Na trasie zejdzie do 6,5L a nawet mniej a z przyczepą kempingową 4,5m 8,5L ale jak depczemy po miescie to 10L Na lato i korki ściągajcie osłone silnika ponieważ jest duża temperatura i topi pompe (elektronike). Pozdrawiam
3,2
~arturrro
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Ogólnie auto jest dobre, prowadzi się pewnie i bezpiecznie o ile nie przekracza się granic zdrowego rozsądku, silnik jest w miarę dynamiczny, chodź sporo pali. Godne polecenia raczej nie jest, bo istnieje duże ryzyko wdepnięcia na minę, a wtedy A6 staje się skarbonką bez dna. Miałem okazję jeździć Mercedesem E, i BMW 530d z podobnego rocznika i muszę przyznać że Audi zostaje w tyle niemal pod każdym względem, a moje A6 to najbogatsza wersja. Nie chodzi mi nawet o komfort, czy przestronność, auto zwyczajnie jest wykonane z niższej jakości materiałów, a niektóre rozwiązania wydają się nie do końca przemyślane co skutkuje wysokimi kosztami napraw. Dodajmy do tego najgorsze osiągi i najwyższe spalanie z pośród aut niemieckiej trójki.
4,1
~mlody191
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Niby tylko samochód osobowy ale napęd quattro, który wozimy w większości jednak jako koło zapasowe sprawdził się i to już w niejednej sytuacji (chwała audi za to), długa trasa nawet oszczędny, miasto troszkę gorzej ale \"widziały gały co brały\". Ogólnie jestem zadowolony z autka, czy kupiłbym jeszcze raz- nie, dlaczego ??. Mimo tego że człowiek naczytał się tyle o wałkach rozrządu, pompach wtryskowych, nie zawiódł mnie jeszcze. Wyposażenie które posiada jest naprawde bardzo bogate i to właśnie może jest powodem tego że naszła mnie ochota na jeszcze większy luksus i komfort podróży np. jakiś SUV BMW bądż MB
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 1999-2005
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Diesel V6 można powiedzieć ,że jest oszczędny i też nie jest .Przy zakupie samochodu wumieniłem cały rozrząd i wszyskie płyny i paski , oraz komplet wałków (koszt masakryczny). Zrobiłem 40 tyś km i ogólnie nic się nie działo nie narzekam . Co do spalania samochodu to jest bardzo różne , zimą na mieście 15l nie schodziło ale latem w granicahc 11-12 , mieszany 9 z hakiem . Najlepiej wychodzi trasa , jadąc spokojnie 6,5 l można uzyskać. Najfajniej wychodzi spalanie na autostradach trasa 600 km z prędkością średnią 190km/h 9,7 l na 100 . Zimą przy -26 odpalała bez problemu .
9,0
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
288km i średnie spalanie 6,5L na 100km wynik mojego spalania na trasie z Łódzi (centrum) do Warszawy (lotnisko okęcie), ok 20% tej trasy to korki łódzko-warszawskie. Co prawda jechałem bardzo spokojnie i płynnie ale bez zawalania drogi ok 100km/h pozatym liczne fotoradary wymuszały przepisową jazdę. W innej trasie Łódź - Zakopane spalił ok 10L prędkości czasami do 180km/h - rewelacja. To taka ciekawostka bo przy codziennej miejskiej jeździe, korki, swiatła itp spalanie 11-12L na 100km co chyba też nie jest jakimś złym wynikiem w końcu to 180KM, quattro i automat.
10,2
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
W mieście na krótkich odcinkach pali, jak smok - potrafi wciągnąć 14-15 litrów we Wrocławskich korkach przy spokojnej jeździe. Taka jest cena quattro i automatu, jednak komfort jazdy rekompensuje to całkowicie. Zawieszenie, silnik (BAU z poprawioną hydrauliką, uchodzący za niezniszczalny) i inne podzespoły działają bez zarzutu, jednak trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu - oleje, płyny, zawieszenie. Jak na razie przez ponad rok i ok. 13 tys. km oprócz wymiany oleju i filtórw w silniku i skrzyni wymieniłem tylko gumową osłonę przegubu - koszt 120 zł osłona (ASO), 100 zł wymiana.

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant