Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1400-3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Audibus6
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Nie wierzyłem, że kiedykolwiek będę bardziej zadowolony z niemieckiego wozu, niż z japońskiego. A jednak się pomyliłem. I to nie dlatego, że japońskie samochody są złe, tylko dlatego, że akurat mój egzemplarz A6 jest na prawdę w świetnej kondycji, pomimo wielu przejechanych kilometrów. Może tylko wspomnę, że jestem pewien, iż mam oryginalny przebieg na liczniku, w przeciwieństwie do większości samochodów jeżdżących po naszych drogach (niestety!). Z pewnością dlatego też kursuje opinia, że silnik 2.5 TDI jest w tym modelu awaryjny. Ja akurat (odpukać) na silnik nic złego nie mogę powiedzieć, ale znam historię wozu jeszcze sprzed okresu jego zakupu przeze mnie i wiem, że o ten wóz dbano. Ja również staram się dbać o samochód, regularnie zmieniam oleje, płyny i filtry jak należy. I olej oczywiście syntetyczny. Na całokształt składają się jednak również inne elementy. O wszystkich w zasadzie mogę mówić prawie wyłącznie dobrze. Wóz jest duży, pakowny, komfortowy, ma dobrze wykończoną karoserię oraz wnętrze i na dodatek jest ładny. Jak dla mnie mógł by mieć czasami trochę więcej koników i lepiej zgrane turbo w niskim obszarze obrotów, ale nobody is perfect.
3,4
~swellxxl
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Na początku bardzo duża radośc z jazdy , a jezdze bardzo duzo , po zrobieniu 500km nie czuje sie zmeczenia bardzo wygodne fotele , aczkolwiek jak cos zacznie sie sypac zaczniemy sie obawiac ze mozemy wracac na lawecie z trasy
4,5
~wojts
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
samochód marzenie, polecam każdemu, nie kupicie używanej bryki w takim standarcie za takie pieniądze, tylko audi tak tanieje, porównanie passat nówka 100000 a6 250000 po 4 latach passat 45000 audi 60000, o czym rozmawiamy? Mój następny samochód to zdecydowanie a6 tylko że nowa buda
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW 2002-2005
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Polecam 2.5TDI 163KM nie wiem jak inne silniki ale mam BDG(ten w którym wałki i pompa nie siada) co do rozrządu zgoda jest drogo ale nie wymienia się go co chwila tylko początkowo po 120tys a później co 90tys. Jak nabiera się wprawy to można zbliżyć się ze spalaniem na poziomie 1.9TDI 130KM. Do tego silnik jest na pompie więc po chip tunningu pali mniej czego nie można powiedzieć o 1.9TDI 130KM które jest na pompowtryskach. Do tego największy atut silnika 2.5 to kultura pracy jest cichutko dopiero jak wkręca się do 3500 obr słychać ten pomruk V6 :)
7,2
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Ja staram się jeździć ekonomicznie, ale i tak uważam, że ten kawał cielska spala skandalicznie mało ropy. Średnie spalanie latem wychodzi mi ok. 7,2 - 7,5 l/100 km. Zimą spala 8-8,5 l/100 km, należy jednak pamiętać, że mam ogrzewanie postojowe Webasto i z niego dość często korzystam.
9,0
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Zużycie paliwa na trasie jak najbardziej pozytywnie komputer wskazuje srednio 6-7l w mieście nie ma sie co oszukiwac niby srednie spalanie komputera to 9.9L to zwykle spala ponad 10L jak sie nim w miare dynamicznie jezdzi ... w trybie dziadka okolo 9-10L co do kosztów eksploatacji, wymiana zawieszenia minimum 1000zl , koszt naprawy skrzyni biegów ( po 200tys napewno padnie!) 5000-7000zl , pompa regeneracja lub nowa 3-9tys zł , nie mowie o elektronice która jest bardzo awaryjna w A6

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant