Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 byÅ‚a produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntowaÅ‚ pozycjÄ™ Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniaÅ‚ siÄ™ nowÄ…, jeszcze bardziej opÅ‚ywowÄ… i eleganckÄ… sylwetkÄ…, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedÅ‚ drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, byÅ‚a też druga w amerykaÅ„skiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczaÅ‚ jÄ… do dziesiÄ…tki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglÄ…daÅ‚o jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykÄ™ tego modelu, mówiÅ‚o siÄ™: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosÅ‚y pazury. I ciÄ…gle to jest Audi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~Klodex
Audi A6 C5
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Solidny samochód pozwalający na odbywanie długich podróży w bardzo komfortowych warunkach. Dodatkowym atutem jest nadwozie "Avant", które dzięki pokaźnej pojemności bagażnika umożliwia nam zapakowanie naprawdę wielu rzeczy co jest szczególnie ważne przy organizowaniu 4-osobowego wyjazdu. Po roku czasu użytkowania mogę śmiało powiedzieć, iż auto cechuje się wysokim stopniem niezawodności co jest również zasługą prowadzenia od nowości prawidłowego serwisu przez poprzedniego właściciela. Silnik 1.9TDI o mocy 130KM z pozoru nie wygląda na dynamiczny względem takiego samochodu jednakże auto zachowuje się nad wyraz dynamicznie pozwalając nam na chociażby sprawne wykonywanie manewru wyprzedzania. Skrzynia biegów w moim egzemplarzu to 5-stopniowa, manualna przekładnia, która jest praktycznie bezobsługowa, a przy jeździe w trasie zbytnio nie odczuwa się potrzeby posiadania szóstego biegu. Spalanie jest bardzo dobre jak na samochód o takich gabarytach co można śmiało zaliczyć do atutów. Jedynie po 15 latach pojawiły się drobne ogniska korozji przy przednich drzwiach zarówno od strony kierowcy jak i pasażera lecz to jest rzecz w pełni normalna przy takim wieku. Samochód jest bardzo dobrym wyborem dla osoby, która ceni sobie wysoki komfort podróży oraz niezawodność przy zachowaniu jednocześnie niezbyt wysokich kosztów utrzymania.
4,3
~olesz77
Audi A6 C5
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Po 4 latach użytkowania i przejechaniu 141 000 km nie mogę wystawić innej oceny za całokształt. Bardzo wygodny i doskonale wyposażony w system audio, średnio ekonomiczny, awaryjność - Audi czyli mało awaryjny ale jeśli już należy naprawić ceny części zamiennych boleśnie dotkliwe dla konta bankowego mimo kilkunastoletniego wieku, trwałość karoserii na korozję dobra, widoczna rdza na nadkolach i drzwiach, skrzynia biegów musiała być naprawiana/regeneracja (koszt 1200 zł). Silnik bez zarzutów. Sprzęgło - widziałem ale nigdy nie naprawiane. Bajki o "dwumasie" - wszystko zależy od techniki jazdy. Informacja dla admina! Konfiguracja ! Brak możliwości wybrania opcji z 6 stopniową skrzynią biegów.
4,7
~xxx
Audi A6 C5
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Strasznie wdzięczne autko, można powiedzieć, że zarabiające na siebie. Wątpię, jest dużo innych aut, które byłyby tak wytrzymałe jak A6. Może kwestia dobrego zakupu, a może każdy egzemplarz taki jest. Gdyby nie własne zaniedbania, samochód byłby całkowicie bezproblemowy i bezawaryjny. Po dłuższym użytkowaniu i okazyjnej jeździe innymi autami może się wydawać, że A6 jest po prostu ociężałe i za duże, ale jednak cały czas czuć przyspieszenie i moc w trasie, chociaż to 136 KM. Skrzynia, którą posiadam to 6-biegowy manual, którego nie ma na liście. Spalanie również można zaliczyć do atutów tego samochodu. Aktualnie 16-letni wóz niestety zostaje powoli nadszarpnięty zębem czasu i pojawiają się ogniska korozji, ale nie oczekujmy cudów. Całokształt oceniłabym na 6 gdyby się dało, ale pozostaje tylko 5. Polecam każdemu, dla kogo nie liczy się wiek samochodu, a wygoda i komfort.
Åšrednie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2005
6,7
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Audi A6 C5
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Plus tego auta to taki, że niezależnie od warunków pali maksymalnie 8 litrów, ale to podczas mrozów, gdy auto stoi pod chmurką. Normalnie spalanie wynosi max 7,5 liczone od baku do baku, jak również historycznie od początku. Auto stoi w warszawskich korkach albo na autostradzie jeździ 130km/h. Plusy: ogromny moment obrotowy. Minusy: głośny, zawieszenie wielowahaczowe ciężkie do diagnozy, co się wybiło, a może tego być dużo, co za tym idzie zazwyczaj wymienia się wszystko co już trochę kosztuje. Mam skrzynię 6 biegową, biegi bardzo krótkie, w korkach porażka, dlatego polecam 5-tkę. 6-tka tylko przydaje się na autostradzie przy prędkościach powyżej 140km/h. Auto mega wygodne. Blacha bardzo dobra i nie rdzewieje za bardzo, jeśli ocynk nie został uszkodzony. Poza wahaczami reszta części mega tania.
6,1
Audi A6 C5
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Przebieg 220tys ale przypuszczam że zaniżony skrzynia manual 5 biegów jazda w większości wioski czasem miasto jeżdżę normalnie w okolicach 100km/h i szybciej wtedy spalanie wychodzi max 6.4 a przy bardzo oszczędnej jeździe powolnym rozpędzaniu i jazdy do 100 wyszło mi 5.5l/100 lejąc pod korek przy każdym tankowaniu. Nie wiem jak by wyszło przy katowaniu silnika bo tego nie robię.
6,7
Audi A6 C5
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
1.9 TDI AWX manual 5 biegów, spalanie przy stałych prędkościach tempomat na 5 biegu 70 km/h- 4.0 L, 100 km/h- 5.0 L, 140 km/h- 6,5 L, 180 km/h- 9.1 L. ŚREDNIE SPALANIE: trasa spokojna do 100 km/h- 5,3 L, trasa autostrada 6,5 L, tylko miasto normalna sprawna jazda 7,5 L. Pozdrawiam

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
GinÄ…ce kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant