Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2671 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwie turbosprężarki
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2001-2005
12,7
l/100 km
14,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Audi A6 C5
Avant 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
auto kupilem ponad miesiac temu, szukałem auta duzego, bezpiecznego potrzebny był naped na cztery kola, z dodatkowym wyposażeniem takim jak skóra czy nawigacja, ze wzgledu ze auto uzytkuje takze moja dziewczyna konieczni automat. auto uzytkuje po skandynawskich ciasnych i kretych drogach, mroźny klimat i przykre doswiadczenia z poprzednim autem z silnikiem disla z ktorym mialem wiele problemow zarowno zima(odpalanie) jak i latem liczne usterki zadecydowalo ze tym razem bedzie to benzyna. wczesniej jakos niespecjalnie podchodzilem do audi allroad´a jako godnego nastepce poprzedniego auta, zwykle audi z poszerzanymi blotnikami z i zderzakami ktore nie sa w kolorze nadwozia, nic nadzwyczajnego. jednak spełniala moje kryteria i postanowilem je sprawdzic, dzis mysle ze jest to bardzo trafiony wybor mimo tego ze przez krotki czas uzytkowania mialem juz usterki takie jak sonda lambda oraz problem z zawieszeniem, niewaze kiedy pierwszy raz wsiadlem do auta i sie nim przejechalem nie moglem pozniej zasnac z ekscytacji:) auto zbieralo sie fenomenalnie do tego to co mnie zaskoczylo najbardziej zawieszenie jednak było to cos co przewazylo o zakupie auta. samochod poprostu plynie cichutko pracuje zadnych stokow i wtedy kiedy "wdrapuje" sie pod gorzysta waska droge auto automatycznie sie podnosi nie zachaczajac miska olejeowa badz tez inna czescia podwozia a gdy zjezdzam znow na droge ekspresowa i "lece" sobie spokojnie 150 znow mi sie obniza do optymalnej do predkosci i drogi poziomu. co do usterek jestem w stanie przyjac to co narazie sie dzieje chodz jest to niepokojace, sonde lambda wyminil na swoj koszt poprzedni wlasciciel, lecz problem z zawieszeniem ktory wyszedl mi niedawno bede musial uprac sie sam( podejrzewam przepracowany kompresor, gdyz problem z opuszczaniem czy tez podnoszeniem zawieszenia pojawil sie przy silnych mrozach) jednak wcale to nie przeszkada w uzytkowaniu auta. co do spalania tez nie prosze sie sugerowac moimi danymi poniewaz sa troche jakby to nazwać "wyżyłowane" tak jak wczesniej wspomnialem auto caly czas uzytkowane jest w skandynawi i poprzez gorzyste drogi spalanie jest wyższe niz jezeli by sie jechalo spokojnie po niemieckiej autostradzie... jadac pod gore kiedy mi sie spieszy do pracy spalanie moze oscylowac w granicy 22 litow ale i 50 litrow nie jest problem jak nie zaluje sie przepustnicy, z kolei gdy wracam z pracy jade z gorki analogicznie auto pobiera duzo mniej benzynki. ogolnie nie jest zle na tak duze auto jest to wynik do zaakceptowania. mysle ze zrobilem sluszny zakup i wszyskich zastanawiajacych sie szczerze zachecam, przedewszystkim trzeba sie tym przejechac. w moim wypadku auto bylo baaaaardzo drogie z racji zakupu za granica, jednak przed zakupem trzeba sprawdzic koniecznie zawieszenie w moim przypadku wszystko bylo okej z racji ze auto stalo caly czas w ogrzewanym garazu a ostatnimi czasie gdy ja je uzytkuje stoi na mrozach rzedu -25 to kompresor odpowiedajacy za podnoszenie auta troche odmawia posluszenstwa. narazie nie przejmuje sie tym i ciesze sie jazda moja uternowiana A6! POLECAM
12,1
Audi A6 C5
Avant 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Jeśli chodzi o jazdę miejską to średnio jest to 14-15 l/100 km w Warszawskich korkach. Przy bardzo oszczędnej jeździe i wyłączonej klimatyzacji możliwe jest zejście do poziomu 12 l w mieście. Przy jeździe dynamicznej (przyspieczanie od świateł do świateł) przekroczenie 20 l/100 km nie będzie wielkim problemem. Na trasie nie przekraczając 120 km na godzinę i delikatnie operując gazem udało mi się odnotować spalanie na poziomie 8-8,5 l/100 km z włączoną klimatyzacją. Średnio wychodzi koło 10-10,5 l/100 km na polskich "autostradach. Przy jeździe dynamicznej, przy częstym i gwałtownym przyspieszaniu i prędkościach chwilowych dochodzących do 200 km/h nie powinno dziwić spalanie na poziomie 12-13 l/100 km. Przy jeździe autostradowej ze stałą prędkością pow. 180 km/h rezultat ten może wzrosnąć - zależnie od prędkości. Dodam, że podaję wartości wskazane przez komputer, które mogą nieco odbiegać od realnego zużycia paliwa, choć wydaje mi się że nieznacznie. Dotyczą benzyny Pb 98. Samochód z manualną skrzynią biegów na oponach szer 235, po chiptuningu do około 300 KM i 430 Nm.
15,7
Audi A6 C5
Avant 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Wyniki które podałem oczywiście są wynikami na gazie na pb wychodziło w trasie 10.7 miasto nie sprawdzałem w mieszanym 13 Ogółem jak przy tym wieku i masie auto zachowuje się pewnie i przyjemnie się prowadzi jest fajnie wyposażone i zostawia pole do popisu osobą które ewentualnie chciały by coś więcej z niego wyciągnąć :)) Slabą strona w moim aucie jest chyba tylko skrzynia która z nienacka potrafi wyrzucić tryb awaryjny ale to już wynik zaniedbania poprzednich właścicieli

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant