Szukaj

Informacje o Audi A6 C5

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 C5 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A6 C5

Liczba ocen: 843
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~Blazej
Audi A6 C5
S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW
Bardzo przyjemne auto ale dla kogoś świadomego kosztów (i wcale nie mówię o spalaniu a o potencjalnych awariach i eksploatacji). Z daleka wygląda jak zwykłe A6 w kombi z klekotem, ale każdy miłośnik motoryzacji się za nim obejrzy. Piękne brzmienie, świetna trakcja napędu Quattro, genialne fotele Recaro, nie chce się wysiadać z tego auta. Niestety kosztami eksploatacji oraz spalaniem znacznie przewyższa porównywalnego Mercedesa W210/W211 z tych samych roczników. Również skrzynia 5HP jest sporym minusem tego auta, jeśli masz możliwość to szukaj manuala choć są znacznie droższe.
4,3
~Grzegorz
Audi A6 C5
Avant 2.5 V6 TDI 155KM 114kW
Tak jak już poprzednicy nie którzy pisali, auto odwdzięczy się za dobry serwis. Olej pełny syntetyk nie zależnie od przebiegu, tankowanie na markowych stacjach paliwo. I nawet skrzynia multitronic nie jest straszna jak się potrafi automatem jeździć. Oczywiście auto dla grupy ludzi którzy rozsądnie dbają o auto. Wadą mogą być jedynie poprzedni właściciele i niestety blacharka jest tutaj słabym elementem. Lecz też nie można wymagać ideau od 30 letniego auta. 3 letnie auta dzisiaj mają gorszą blacharkę niż te stare" auta. Czasy ekologi i cięcia na wszystkim kosztów.
4,6
~Klodex
Audi A6 C5
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Solidny samochód pozwalający na odbywanie długich podróży w bardzo komfortowych warunkach. Dodatkowym atutem jest nadwozie "Avant", które dzięki pokaźnej pojemności bagażnika umożliwia nam zapakowanie naprawdę wielu rzeczy co jest szczególnie ważne przy organizowaniu 4-osobowego wyjazdu. Po roku czasu użytkowania mogę śmiało powiedzieć, iż auto cechuje się wysokim stopniem niezawodności co jest również zasługą prowadzenia od nowości prawidłowego serwisu przez poprzedniego właściciela. Silnik 1.9TDI o mocy 130KM z pozoru nie wygląda na dynamiczny względem takiego samochodu jednakże auto zachowuje się nad wyraz dynamicznie pozwalając nam na chociażby sprawne wykonywanie manewru wyprzedzania. Skrzynia biegów w moim egzemplarzu to 5-stopniowa, manualna przekładnia, która jest praktycznie bezobsługowa, a przy jeździe w trasie zbytnio nie odczuwa się potrzeby posiadania szóstego biegu. Spalanie jest bardzo dobre jak na samochód o takich gabarytach co można śmiało zaliczyć do atutów. Jedynie po 15 latach pojawiły się drobne ogniska korozji przy przednich drzwiach zarówno od strony kierowcy jak i pasażera lecz to jest rzecz w pełni normalna przy takim wieku. Samochód jest bardzo dobrym wyborem dla osoby, która ceni sobie wysoki komfort podróży oraz niezawodność przy zachowaniu jednocześnie niezbyt wysokich kosztów utrzymania.

Raporty spalania Audi A6 C5

Liczba raportów: 1 198
Średnie spalanie dla Audi A6 C5
9,7 – 21,6
l/100 km
6,3 – 10,4
l/100 km
6,8 – 20,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Audi A6 C5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Kupiłem rok temu na dojazdy do pracy A6 C5 1.9 AFN sedan z pewnych rąk z ori przebiegiem 355tys auto technicznie w dobrym stanie, po zakupie włożyłem ok 5tys w serwis pozakupowy czyli rozrząd, kpl hamulce z przewodami, nowe opony, paski, napinacze, serwis klimy, wszystkie płyny i oleje, świece żarowe, sprzęgło alternatora, termostat, wężyki podciśnienia... o tamtej pory zrobiłem w 10miesięcy 20tys km tylko tankując paliwo i wymieniając olej silnikowy, spalanie średnie z całego okresu to 5,8 co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, samochód już stary ale jedzie jak trzeba, na dojazdy do pracy idealny, nikt nie zazdrości, nie chce się ścigać, wygoda na dobrym poziomie, wyposażenie nie odbiega niczym od samochodów 10lat młodszych, podwodzie zero korozji, wielki bagażnik. Z minusów to pierwsze 5min po odpaleniu w zimie silnik straszy kulturą pracy, w sedanie jest kiepska widoczność jeśli chodzi o parkowanie, światła mijania po latach są mało skuteczne, skrzynia manualna 5biegów to w trasy o 1 za mało, przy prędkości ponad 125 spada komfort jazdy, przy 170 już jest masakra.. Będę jeździł dopóki się nie rozpadnie, bo to świetne auto, żałuję że nie kupiłem go 5lat temu..
16,2
Audi A6 C5
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Samochód prowadzi się świetnie. Lecz do ekonomicznych nie należy. Na drodze ekspresowej 2 x 300 km, latem z klimatyzacją, przy jeździe śr. 110-120 km/h + wyprzedzenia do 140 km/h spalanie wynosi 10.7l/100km 95PB. W zimie, w mieście na krótkie dystansy jest dramat 20-23l/100km. Czy pojazd jest godny polecenia - zdecydowanie tak! Ale zależy: Jeżeli potrzebujemy do codziennej jazdy do pracy szczególnie w mieście - odradzam całkowicie! Autko jest idealnie na osób, które nie potrzebują codziennie samochodu, jednak czasami lubią wyskoczyć na trasę. Mamy tu do czynienia z Audi A6, komfort prowadzenia, pojemność samochodu jest rozumiana sama przez się. Nowe Audi A6 o podobnej konfiguracji to koszt na dziś ok. 300 000 zł. A6 równo z 20 letnim stażem jest wstanie konkurować nawet z nowymi samochodami. Moja wersja ma automatyczną klimatyzację 2-strefową, wszystkie szyby elektryczne, szyberdach, skóry i przede wszystkim automatyczną skrzynię biegów. W nowych autach za 40-80k zł o takich rzeczach można jedynie się głęboko rozmarzyć ;-) już nie wspomnę o silniku heh. A dziś takie pełnoletnie auto w super konfiguracji możemy kupić wręcz za kilka tysięcy złotych. Sprawa jasna, że trzeba będzie pewnie i kolejne kilka włożyć w naprawę, ale w sumie i tak wyjdzie bardzo przyzwoicie. Sam silnik w tym samochodzie jest wart mniej więcej tyle co on cały :-D. Ze względu na bardzo wysokie spalanie nie cieszy się popularnością, te same modele z "fajnymi" silnikami są na start droższe o kilka tysięcy. Podsumowując, za śmieszne pieniądze możemy mieć samochód klasy E z mocnym silnikiem (choć nie wolno nam oczywiście oczekiwać dynamiki silnika z taką samą mocą 15 lat młodszego). Nic w przyrodzie nie ginie, więc niskie koszta kupna trzeba będzie rozszerzyć o duże koszta paliwa. I tak wracając do tego od czego zacząłem, dla niektórych taki samochód to będzie wygrana, a dla innych przegrana.
11,5
Audi A6 C5
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Silnik 2.4 v6 sprowadzona z Niemiec, przebieg 180 tys odrazu założony gaz stag obecnie ponad 300 tys przez ten czas z gazem nic sie nie działo, czasami zapominam ze mam instalacje w aucie. Przełączanie na gaz mam ustawione na 35 stopni bo poniżej silnik szarpie na zimnym, spalanie to jazda po Kielcach między 12-13l , na trasie przeważnie 10.5-11, mojej dziewczynie nie wiem jakim cudem potrafi spalić poniżej 10 l gazu. Jeżdżę raczej dynamicznie i nie patrze zbytnio na spalanie. Ten silnik nie lubię jak sie go muli wtedy pali więcej. Najbardziej optymalne obroty to 2700 do 3500 tys. Mam 2 auta z tym silnikiem i oba biorą olej, ten typ tak ma. Ogilnie jestem mega zadowolony z spalania. Poprzednie audi a3 z 1.6 + lpg paliło 1-2 l mniej a komfort jazdy nie do porównania. I przy 2.4 jak sie mu depnie po obrotach potrafi pokazać pazur no i ten dźwięk v6

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 36
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5