Szukaj

Informacje o Audi A6 (S6, RS6)

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) produkowany nieprzerwanie od 1994 roku. W ofercie Audi „A-szóstka” zastąpiła bardzo udany model 100 i błyskawicznie poszła w ślady swojego poprzednika zdobywając silną pozycję na rynku i stając się jednym z czołowych graczy w swojej klasie. Świadczy o tym nie tylko dobra sprzedaż, ale i liczne nagrody zdobywane w prestiżowych konkursach, w tym triumf w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2005. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A6 (S6, RS6)

Liczba ocen: 1 689
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Piotr
Audi A6 C6
Limousine 4.2 V8 40V 335KM 246kW
To jest symbol epoki motoryzacji, która przemija. Samochód jest cichy i "pokorny" jak lokaj w rezydencji: obojętny na to do czego go używasz, skupiony na tym jakie polecenie mu zadajesz. Chcesz szybko i zdecydowanie odjechać z jakiegoś miejsca albo chcesz się dostojnie przetoczyć na parkingu pod centrum handlowym lub filharmonią - proszę uprzejmie. Każda sytuacja drogowa dla tego auta to norma, którą konstruktorzy przewidzieli i zaprogramowali jego parametry. Oczywiście że szlachectwo kosztuje i nie każdego stać.. no cóż taki jest ten świat..
4,8
~creh
Audi A6 C7
Limousine Facelifting 3.0 TFSI 333KM 245kW
Posiadam co prawda bliźniaczą wersję CREH competition 340 koni, ale to jest ten sam silnik co CREC 333 KM. Świetny silnik, reakcja na gaz natychmiastowa - brak turbodziury. Spalanie akceptowalne średnie 11 litrów na 100 (cykl mieszany). Ślinik to najlepiej dopracowana wersja ze wszystkich 3.0 TFSI na kompresorze, brak poboru oleju przez 10 tys km. Zmierzona seria na hamowni miała ponad 350 koni. Zrobione stage 2 na ok 450KM i 550 nm - robi się już osiągami S6. Kolejny plus to skrzynia tiptronic dostępna tylko po za rynkiem Eu - głównie USA i Kanada. 8 biegów w trasie robi robotę - 2 tys obrotów i 140 km/h na budziku.
2,9
~Mariusz
Audi A6 C8
Avant 2.0 45 TFSI 245KM 180kW
Problemy zaczęły się po 80 tyś km i kolejny raz po 120 tyś km. Dwa razy wymieniana maglownica, bo padło wspomaganie, producent nie przewidział wymiany samego modułu co komplikuje naprawę, oraz wymieniany radar od aktywnego tempomatu i pre sense front, przez co samochód przestał w serwisie miesiąc, bo nie było dostępnych części od ręki. Na kierownicy na postoju przy uruchomionym silniku czuć wibracje, ekran od panelu klimatyzacji bardzo łatwo się rysuje i zbiera odciski. Responsywność systemu zostawia dużo do życzenia. Naciskamy ikonkę i po 1-2 sekundach dopiero otwiera dodatkowe menu, sam ekran reaguje na dotyk jak najtańszy Chiński tablet, trzeba mocno musnąć palcem. Zostawiłem w rozliczeniu i przesiadłem się na koreańską markę, póki co po 2 latach i 80 kkm jestem bardziej zadowolony niż z audi. System zdecydowanie szybciej reaguje i do tego mapa z carplay potrafi wyświetlać się na wyświetlaczu przy kierownicy, w audi tylko wbudowana nawigacja to potrafiła.

Raporty spalania Audi A6 (S6, RS6)

Liczba raportów: 2 528
Średnie spalanie dla Audi A6
7,0 – 21,6
l/100 km
5,2 – 13,2
l/100 km
6,8 – 20,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Audi A6 C7
Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
Cześć, na podstawie różnych tras i przejechaniu ponad 100k km. Statystyki z tankowania (wskazania komputera to różnice max +/-0,3). Najmniejsze spalanie 4,8 jeżdżąc bardzo przepisowo poza miastem i małe miejscowości, dosłownie muskając gaz, wycieczkowo. Jeżdżąc spokojnie/normalnie, szkoła - praca - dom, bez ciągłego przyśpieszania, trasa mieszana, tj. trochę autostrada i korki warszawskie pali 6,3 w lato, w zimę 6,5. Cały czas jeżdżąc z włączoną klimatyzacją. Maksymalne zużycie trasa Sopot-Warszawa, korki w Trójmieście i na wyjeździe, S7 w szczycie letnim, co chwila gaz w podłodze, tak przez 350km, spalił średnio mniej niż 9. Trasy po 200km z prędkościami 160-180 autostrady i eski pali średnio 7.0 Zależy jak często żwawo przyśpieszać. Generalnie mega ekonomiczne auto. Mega komfort. Polecam. Ps. serwisując odpowiednio, zmiany na czas i olej co 15k nic się z nim nie dzieje. Jedynie części eksploatacyjne.
8,2
Audi A6 C6
Limousine 2.0 TDI 170KM 125kW
Średnie spalanie z 72 tankowań pod korek. Przejechane 30 tyś. kilometrów. Najgorsze spalanie zimą - około 9.5 L. Przy temperaturze powyżej 15 stopni nawet po mieście nie jest tak źle. Latem jest rozsądnie. Najniższe spalanie latem po górskich trasach z prędkością nie przekraczającą 90 km/h
7,7
Audi A6 C8
Avant Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Na razie przejechałem od nowości 60 tys. km i mogę stwierdzić, że silnik ten 2.0 204KM jest do tego auta zbyt słaby. Lubię nim jeździć - ale jest to jazda w stylu Comfort. Przesiadłem się z BMW 5 G30 3.0d 268 KM i mimo większej masy, mocy, pojemności - BMW było dużo oszczędniejsze na trasie

Usterki Audi A6

Liczba wpisów: 192
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez jakichkolwiek problemów. Po wychłodzeniu silnika problem powraca... Po podłączeniu komputera - błędy sporadyczne silnika i inne nie związane z silnikiem, kasowanie błędów nie pomaga. PROSZĘ POMÓŻCIE
Oczekuje na rozwiązanie
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 11
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
5 komentarzy
glosna praca zimnego silnika
  • Audi A6 C7 Limousine 2.0 TDI 177KM 130kW 2011-2014
  • silnik
  • 215 tys. km
Witam. Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowanym cykaniem/mini klekotem w moim aucie. problem wystepuje tylko na zimnym silniku, najbardziej go słychać po prawej stronie (po stronie filtra DPF, Turbina ) W samochodzie wymieniałem juz rozrząd, pompe wysokiego cisnienia CR, popychacze, wtryski były czyszczone, podstawa filtra paliwa wymieniana, regulator cisnienia paliwa na listwie CR tez wymianiany. Juz brak mi pomysłów co to może być, mechanik mówi że to końcówki wtryskiwaczy drugi ze napęd pompy oleju. Po rozgrzaniu silniku pracuje idealnie. Dodam jeszcze ze im zimniej na dworze tym głośniejszy klekot dodaje link do filmiku jak silnik klekocze przy porannym odpalaniu. https://www.youtube.com/watch?v=7tCIy2etN6o
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A6