Szukaj

Informacje o Audi A5 (S5, RS5)

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Auta sportowe

Audi A5 to przedstawiciel segmentu coupe klasy średniej, choć do oferty dołączyły później również inne wersje nadwoziowe, które pod względem technologicznym jest bratem-bliźniakiem Audi A4.

Audi A5 I (8T) (2007 - 2016)

Pierwsza generacja Audi A5 (8T) zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2007, a za jej wygląd odpowiadał Walter de Silva. Pod względem technologicznym model ten bazował na Audi A4 czwartej generacji. Początkowo w sprzedaży dostępna była wyłącznie wersja coupe, a dwa lata później dołączyły do niej również odmiana pięciodrzwiowa A5 Sportback oraz A5 Cabriolet. Audi A5 Sportback było pierwszym w historii niemieckiego koncernu modelem o nadwoziu pięciodrzwiowego liftbacka. W 2011 r. A5 przeszło kurację odmładzającą.

Dostępne silniki Audi A5 8T

Gama dostępnych wersji silnikowych pierwszej generacji Audi A5 obejmowała jednostki benzynowe czterocylindrowe, sześciocylindrowe (V6) oraz ośmiocylindrowe (V8), a także 4- i 6-cylindrowe diesle.

Bazową jednostką benzynową był silnik 1.8 TFSI, który dostępny był w wersji o mocy 144, 160 oraz 170 KM. Z kolei jednostka 2.0 TFSI obejmowała warianty o mocy 180, 211 i 225 KM. Gamę jednostek 6-cylindrowych otwierał silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM, do wyboru była również 3,2-litrowa jednostka TFSI, która generowała 265 KM.

Oferta diesli obejmowała dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 136, 143, 150, 165, 170, 177 i 190 KM. Szczególnie oszczędne były silniki o mocy 136 i 163 KM w wersji ultra, a także 150 i 190 KM w odmianie clean diesel. 2,7-litrowy TDI rozwijał moc 190 KM, zaś silnik 3.0 TDI był oferowany ze stadem koni mechanicznych liczących 204, 240 bądź 245 (clean diesel) sztuk.

Audi S5

Niemal od początku sprzedaży w ofercie Audi A5 dostępna była także mocniejsza i bardziej usportowiona odmiana S5. Pod maską Audi S5 w wersji Coupe pracował 8-cylindrowy, wolnossący silnik 4.2 FSI o mocy 354 KM. Z kolei w 2009 r. dołączyły do niej także odmiany S5 w wersjach Sportback i Cabrio. W tym jednak przypadku za napęd odpowiadał nieco słabszy silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM.

Audi RS5

W następnym roku pojawiła się najmocniejsza odmiana pierwszej generacji A-piątki, czyli Audi RS5. Ten wariant silnikowy wyposażony był w jednostkę wolnossącą 4.2 FSI V8, która technologicznie bazowała na silniku V10 z Audi R8 i generowała 450 KM maksymalnej mocy, która trafiała na koła obu osi za pośrednictwem napędu quattro. W 2012 r. do wersji Coupe dołączył również RS5 w odmianie Cabrio.

Audi A5 II (8W6) (2016 - teraz)

Druga generacja Audi A5 oficjalną premierę miała na wystawie samochodowej w Paryżu jesienią 2016 r. I choć również bazowała ona na Audi A4, to jednak różniła się od niego zdecydowanie bardziej pod względem stylistycznym. Na początku zaprezentowano odmiany A5 Coupe i A5 Cabrio, ale jeszcze tego samego roku dołączyła do nich pięciodrzwiowa wersja A5 Sportback.

Cenniki Audi A5 II zaczynają się od wersji 40 TFSI, czyli napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym TFSI o mocy 190 KM. Ten sam silnik dostępny jest również w odmianie 252-konnej. Zwolennicy diesli mają do wyboru jednostkę wysokoprężną o pojemności dwóch litrów i mocy 190, a także motor 3.0 TDI o mocy 218 lub 286 KM

Audi S5 i RS5

Audi S5, w tym również S5 Sportback, napędzane jest 3-litrowym silnikiem TFSI V6, który generuje 354 KM. Jednak dla miłośników sportowych modeli Audi zdecydowanie bardziej do gustu przypada mocniejsza odmiana RS5. Audi RS5 Coupe zadebiutowało na wystawie w Genewie w 2017 r., a rok później, tyle że w Nowym Jorku, światową premierę miało Audi RS5 Sportback. W obu wersjach nadwoziowych pod maską pracuje jednostka 2.9 TFSI V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz

Audi A5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A5 (S5, RS5)

Liczba ocen: 132
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~Jurek
Audi A5 B10
Limousine 2.0 TFSI 150KM 110kW
Nowy model A5, szczerze myślałem, że będzie lepiej z generacji na generację. Niestety widać, że motoryzacja wpadła w jakiś idiotyczny trend, wkładania wszędzie tabletów i dotykowych gówien, które trzeba było dać nawet na drzwiach kierowcy, ale rozumiem, że nowa fala klientów pewnie wymaga od auta, żeby było w co klykać (tablet dla pasażera, zamiast jakiegoś ładnego dekoru w opcji, a jak nie dokupisz to jest obrzydliwe czarne black piano bleeee) i tyle starczy. Jakość wykończenia średnio na jeża, taki poziom Skody bym powiedział. Cena katalogowa nieadekwatna do tego co auto reprezentuje, nie dziwie się, że od razu są rabaty po 20%.
5,0
~J
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Bardzo fajne auto. Nisko się w nim siedzi, ale lepsze dzięki temu wrażenia z jazdy w porównaniu na przykład z A4. Na razie żadnej awarii. Troche wkurzający jest system start/stop który można wyłączyć, ale samochód i tak gaśnie podczas jazdy. Oprócz tego gdy silnik się wyłączy i zaczynamy hamować, to auto znowu go uruchamia, chyba po to żeby hamować silnikiem, i gdy staniemy, od razu wyłącza. Poza tym auto bardzo dobre, godne polecenia, dobrze się prowadzi, zawieszenie i wyciszenie dobre w tym segmencie, na pewno lepsze niż japońskie albo koreańskie odpowiedniki.
4,7
~grzegorz_g
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Piękna karoseria coupe z zaskakująco obszernym bagażnikiem. Pyszne osiągi 2 litrowej benzyny z 225 km okupione 13,5l spalaniem na 100km przy mojej cięzkiej nodze. Ale jak tu nie wciskać pedału w podłogę, jak jest tyle mocy i przyczepności. Genialna trakcja dzięki quattro, dzięki której wyszedłem z niejednej opresji na niemieckiej autostradzie. Pewne, ale bardzo sztywne sportowe zawieszenie (takie sobie wybrałem - odradzam). Wspaniałe kute 19-tki w kształcie Y z niskim profilem 35 łąmiace kregosłup kierowcy na nierównych polskich drogach. Radość z jazdy non stop, ale komfort tylko na gładkich ekspresówkach i autostradach lub na zimowych 17-tkach ;-) Uwielbiałem tego niskopodłogowca, ale kolejny był już SUV. Moja A5 sportback, podobnie jak dwie inne A5 znajomych przez 3 bądź 4 lata użytkowania nie zająknęła się ani nie wydała fałszywego dżwięku silnika ani raz. Serdecznie polecam, ale nie wybierajcie sportowego zawieszenia, chyba że w nowych A5 audi coś zmieniło. Sportowe zawieszenie w moim A5 było twardsze niż w RS3...

Usterki Audi A5

Liczba wpisów: 6
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
3 komentarze
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
2,0
Audi A5 8T
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Eko-Car Cebula Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu...
3,0
Audi A5 8T
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu samochodu na 1...
5,0
Audi A5 8T
Sportback 2.0 TFSI 211KM 155kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
a mówili, że bezpośredniego wtrysku się nie gazuje. To nie prawda. Ja mam zenit pro direct i jeździ bez zastrzeżeń. Pali tak 20% Pb w całości, reszta to LPG. montaz za 4000 zł to jest deal, prawda? Polecam niedowiarkom.
Audi A5