Szukaj

Informacje o Audi A5 F5 Sportback Facelifting

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta sportowe

Druga, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem A5 II był prototyp o nazwie Audi Prologue zaprezentowany w 2014 roku. To jeden z pierwszych samochodów Audi zaprojektowanych po odejściu Waltera de Silvy, który przez 14 lat związany był z grupą VW. Za projekt A5 II odpowiadał tercet: Frank Lamberty, Jakob Hirzel i Stephan Fahr-Becker. Model został zbudowany na najnowszej, VIII generacji płyty podłogowej Volkswagen Group MLB Platform. Samochód oferowany jest w analogicznej gamie nadwoziowej jak jego poprzednik: coupe, kabrio oraz 5-drzwiowy liftback, a także w usportowionej wersji S5.

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe Audi A5 Coupé jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny i wyrafinowany. Jednocześnie nie traci nic ze swojego oryginalnego sportowego charakteru i elegancji. Najlepszym przykładem są wytłoczenia na masce, na wysokości nadkoli. Do tego głęboka, precyzyjnie prowadzona linia boczna, z wydatnymi krągłościami nadkoli, które dzięki temu są bardzo efektownie wyeksponowane. Dzięki temu już sam wygląd sugeruje, że auto posiada napęd quattro.

Doskonała równowaga proporcji. Wydłużona sylwetka wraz krótkimi częściami nadwozia, wystającymi z przodu i z tyłu poza szeroki rozstaw osi. To elementy podkreślające sportowy charakter nowego A5 Coupé. W porównaniu do poprzedniej edycji, atrakcyjnie rzeźbiona jednolita rama osłony chłodnicy jest bardziej płaska i znacznie szersza.

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz

Audi A5 F5 Sportback Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Długość 4757 mm
Szerokość 1843 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2029 mm
Wysokość 1386 mm
Rozstaw osi 2824 mm
Prześwit 127 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~J
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Bardzo fajne auto. Nisko się w nim siedzi, ale lepsze dzięki temu wrażenia z jazdy w porównaniu na przykład z A4. Na razie żadnej awarii. Troche wkurzający jest system start/stop który można wyłączyć, ale samochód i tak gaśnie podczas jazdy. Oprócz tego gdy silnik się wyłączy i zaczynamy hamować, to auto znowu go uruchamia, chyba po to żeby hamować silnikiem, i gdy staniemy, od razu wyłącza. Poza tym auto bardzo dobre, godne polecenia, dobrze się prowadzi, zawieszenie i wyciszenie dobre w tym segmencie, na pewno lepsze niż japońskie albo koreańskie odpowiedniki.
3,9
~Cortes
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Przesiadłem się z totalnie wypasionej Mazdy 6 GT 2.5 194km. Miałem tam chyba każdy możliwy przycisk. Od podgrzewanych wentylowanych foteli po line assist i wyświetlacz HUD itd … To moje Audi wypada bardzo blado … Po czasie stwierdzam że Audi tylko bardziej mi się podoba. Druga rzecz to prowadzenie auta. Audi prowadzi się inaczej … czy lepiej ? Zależy co kto chce … Mazda była miękka, cudowna w długiej trasie. Ten jest bardziej jak tramwaj na szynach. Dużo bardziej responsywny. No ale chciałem Audi to mam Audi.
4,8
~Mike
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Najkrótsze podsumowanie: auto jest rewelacyjne. Wygląd - oczywiście subiektywna ocena ale w cenie do 300tyś absolutny TOP na rynku. Nikt kto kupuje świadomie nie będzie rozczarowany. Co to znaczy świadomie: - trzeba brać pod uwagę, że nie kupuje się nie dla przestrzeni we wnętrzu. Z przodu pełen komfort. Z tyłu wysoka osoba siedząca za wysoką osobą nie będzie rozpieszczona dostępnym miejscem - szczególnie brakuje nad głową. Ale kanapa bardzo wygodna. Bagażnik jest po prostu OK - starcza dla rodziny 2+2 jeśli nie trzeba już wozić wózka. Jeśli komuś imponuje duża przestrzeń i tak lubi, to nie ten adres. - Jest nisko. Po przesiadce z SUVa trzeba uważać i ostrożnie zabierać się do wyższych krawężników. Jakość wykonania - nie ma wątpliwości, że to segment premium. We wnętrzu spasowanie doskonałe - myślę, że przez wiele lat może utrzymać stan bez niepożądanych odgłosów.

Usterki Audi A5 F5

Liczba wpisów: 3
Napinacz paska oraz pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 3.0 TDI 218KM 160kW 2017-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Pompa wody , trzeba wymieniać przy około 70 tys przebiegu i nie jest tu konieczne wymienianie rozrządu jak w innych samochodach. Temperatura ciśnienia oleju jest za niska to wada fabryczna . Napinacz paska - często mylone pukanie z inną usterką. Nie drogie elementy ale wymagające obserwacji .
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A5 F5 Sportback Facelifting