Szukaj

Informacje o Audi A5 8T Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym A5 bazowaÅ‚ na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutowaÅ‚ w wersji coupe, od 2009 roku dostÄ™pny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszÄ… wersjÄ™ RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miaÅ‚o również swojÄ… odmianÄ™ high performance – S5. Projektantem obu modeli byÅ‚ Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w caÅ‚ej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeÅ›li chodzi o Å›redniej wielkoÅ›ci coupe. Znakomita równowaga pomiÄ™dzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. PiÄ™kna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1400-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 4000-4500
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~tomek
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Jeżdziłęm tym autem prze 3 lata,skończył sie leasing z ulgą sprzedałem.Wczesniej był mondeo 2009 - duze ale tandetnie wykonane,jedyny plus to przepastne wnetrze i silnik diesla....z PSA,później ćitroen C5 - genialnie wykonane i jeżdzące auto i w koncu wizeło mnie na Audi....Z wygladu piekne.Po prostu.Technicznie znacznie gorzej.Po kolei.Świetnie jeżdzi jak jeździ zmiana duzych kół 19tek na mniejsze i przestał to byc wóz drabiniasty a pokazał sie precyzyjny komfort.Wykonanie w srodku hm.....po 100tys skóry zaczęły nosic ślady uzywania !! Halompo dwóch latach uzywania? Nonsens....Pod koniec pojawiły sie męczące trzaski z okolic tablicy.Szyby bezramkowe NIE DO SKALIBROWANIA ,zwłaszcza tył.Przeciekające i w d..e mam tłumaczenai serwisu ze tak to juz jest.Podciekanie notorycznie powoduje przymarzanie szyb do uszczelek -jedna w złosci wyrwana przeze mnie.Kolejna sprawa to DSG.Jezus Maria -dwa (2) remonty za takie pieniądze że niech to jasny szlag...Kompletnie niedopracowana konstrukcja w fazie projektu - bubel.Ani Focus syna z Powershiftem (ponad 200tys ujechane) ani Alfa żony (przebieg zblizony) automaty -nie wykazuja zadnych sladów zuzycia.DSG to jakies nieporozumienie.W aucie za te pieniądze? Po 100tys silnik zostawia slady,leje sie z niego olej.Uszczelnianie pomaga na chwile -syzyfowa praca -ten typ tak ma....Za niskie zawieszenie w zasadzie odarty dół z osłon bo co chwile o cos zawadzałem.Co chwilę słyszałem w serwisie - ten typ tak ma.Plusy - potężny moment,silnik,aksamitna praca po prostu wielki komfort,uroda auta - w zyciu nie kupie zadnego adi-bubla ale ten model pieknie narysowany.Zawieszenie przez trzy lata prawie nie tknięte,dopracowane,odporne...Teraz jest Mazda 6 ,2,5l....równie piekna,bezawaryjna....
4,6
~Piotr
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
4,6
~Piotr
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Åšrednie spalanie dla Audi A5 8T Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2016
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Audi A5 3.0 TDi Quattro Chip na 300 KM i 600Nm. Srednie spalanie mierzone dystrybutorem 8.5l/100km 70% krótkie trasy poa miastem 30% miasto. Maksymalne spalanie przy ostrej jezdzie 11l/100km. Minimalne spalanie przy oszednej jezdzie w trasie 300 km i predkosc 90 km/h to 5.6l/100KM. Spalanie autostrada Niemcy-Polska 150km/h i wiecej, dosc agresywnie zaraz po kupnie 8-8,5 litra jazda autostrada nieagresywnie 140 km/h-170km/h to spalnie 7 litrow. Jak na auto ktore ma 300 koni 600Nm ii przyspiesza do setki w 5.4s a od 0 do 200 w 19 sekund to jest bajka. Srednie spalanie po 7 tys km komputer 8.2litra mierzone 8.6 litra
9,4
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Minimalne spalanie na trasie to około 6,5 litra, ale to przy jeździe około 90 km/h (akurat była noc i trochę mgły więc szybciej nie dało się jechać). Przy jeździe normalnej tym autem ;) czyli w okolicach 140 (plus wyprzedzania, hamowania, jazda nie na autostradzie tylko ekspresówki jednopasmowe/ chwilami dwu i krajówki) pali około 8-8,5 litra. Przy jeździe mieszanej z przewagą miejskiej wychodzi 10-11.
7,9
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW

Usterki Audi A5 8T

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
2 komentarze
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 8T S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2016
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Audi A5 8T Sportback Facelifting