Szukaj

Informacje o Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod względem konstrukcyjnym A5 bazował na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej płycie podłogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutował w wersji coupe, od 2009 roku dostępny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszą wersję RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miało również swoją odmianę high performance – S5. Projektantem obu modeli był Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w całej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 225 KM (165 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW 2013-2016
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
przy jeździe miejskiej pali sporo, nawet jak na tę osiągi i quattro w automacie. Przy dynamicznej jeździe miejskiej spalanie 17-18 litrów nie powinno dziwić (uwaga: dynamicznej to nie znaczy jak debil spod każdych świateł do oporu! mowa o normalnej, ale żwawej jezdzie). Przy zwykłej jeździe miejskiej spalanie spada do 11-13 litrów (znowu: normalnej a nie ekodrivingu). W trasie przy trzymaniu stałej prędkości jest już zdecydowanie lepiej. Osobiście jestem niemiło zaskoczony. Wszyscy producenci podają wyniki nie osiągalne w normalnej jeździe i trzeba dodać te 2-3 litry ale deklaracje audi są w przypadku tego silnika z kapelusza wyciągnięte. Zwłaszcza że jak ktoś kupuje 230 konne coupe to generalnie nie z myślą o dziadowaniu 90 km/h za tirem na prawym pasie.
11,0
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Co tu dużo mówić - jak kogoś stać na kupno nowej A5 musi liczyć się z wyższymi kosztami (mi ciężko jest w mieście zejść poniżej 12-13l) - auto swoje musi spalić, a i części eksploatacyjne muszą odpowiednio więcej kosztować. O ile na razie (tj. na gwarancji) nie dotyczy mnie ten problem, to za kilka lat będę w stanie coś więcej powiedziec...
9,2
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Uśredniając wszystko to spalanie wynosi 9l. Jak ktoś jeździ oszczędnie to poniżej 7 zejdzie, jak się ją depta to 13

Usterki Audi A5 8T

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
2 komentarze
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 8T S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2016
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A5 8T Sportback Facelifting