Szukaj

Informacje o Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod względem konstrukcyjnym A5 bazował na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej płycie podłogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutował w wersji coupe, od 2009 roku dostępny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszą wersję RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miało również swoją odmianę high performance – S5. Projektantem obu modeli był Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w całej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje System sterowania zaworami Audi valvelift, w pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Maciej
Audi A5 8T
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Auto ogólnie bardzo fajne. Bardzo ładna linia nadwozia, jedno z ładniejszych coupe. Silnik bardzo dynamiczny, a jeżdziłem naprawde wieloma samochodami. Przyjemny w jeździe ale niestety drogi w utrzymaniu. Bardzo wrażliwy silnik - musi być w extra stanie a i tak coś bedzie trzeba robić. Łańcuch, a własciwie łańcuszek rozrzadu do wymiany max przy 190 tys. Mi przy tym przebiegu sie naciagnal i stanal, na szczescie nie odpalil juz i nie pokrzywił zaworów (cena naprawy w takim przypadku okolo 6 tysiecy, sama wymiana rozrzadu okolo 2500 zl wiec lepiej to zrobić). Podobno czesto bierze olej, moja poki co nie. Ale nie ukrywam czasem boje sie dynamicznie jezdzic ze znowu cos sie spierniczy i kolejne koszta.
4,8
~Bartek
Audi A5 8T
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Auto z USA. 2.0tfsi 2011r. ze skrzynią tiptronic 8biegów (zf8hp) i napędem quattro. Skrzynia działa fajniej, w moim odczuciu, od tej samej skrzyni w bmw 430i. Może pracować miekko i zmieniać biegi jak rozgrzany nóż wchodzący w masło lub zmieniać je szybko jak skrzynie dwusprzęgłowe. Tryb "S" skrzyni nie sprawia, że auto magicznym sposobem staje się szybsze. Jest po prostu zawsze gotowe do akcji. Ma bardziej czuły (a wręcz przeczulony) pedał gazu, przeciąga biegi i trzyma obroty w okolicach 2400rpm. Audi A5 świetnie się prowadzi. Nie jest to typowe audi z tendencją do nadsterowności. Jest sztywne, stabilne, przewidywalne i zwarte. Jedzie jak po szynach, jakby przyssane do drogi. Na górskich zakrętach można poczuć się jak w gokarcie. Układ kierowniczy sztywny, precyzyjny, stawia fajny opór. Moim zdaniem idealny. Silnik po podniesieniu mocy do 273koni sprawuje się świetnie, nie ma problemu z poborem oleju. Samochód jest dynamiczny i zrywny. Jeśli chcesz kogoś wyprzedzić to po prostu to robisz. Silnik chętnie wkręca się na obroty i w momencie w którym jesteś już wgnieciony w fotel i myślisz, że skrzynia zaraz zmieni bieg okazuje się, że A5 może wgnieść Cię w fotel jeszcze bardziej. Silnik i sposób w jaki oddaje moc jest jak dla mnie cudowny. Auto idealne na każde warunki i w prawie każde miejsce. Dlaczego prawie każde? Długie drzwi na tłocznym parkingu pod marketem nie ułatwiają życia. Bagażnik bardzo pojemny, 2 duże torby podróżne spokojnie się zmieszczą. Jeśli braknie miejsca w bagażniku, zawsze zostaje tylna kanapa. I tak żadna osoba tam nie usiądzie :D Mając 196cm wzrostu spokojnie mieszczę się do samochodu i mam jeszcze zapas w regulacji fotela czy kierownicy. Jednak za mną miejsce jest co najwyżej na kurtkę. Nagłośnienie Bang&Olufsen - jest wspaniałe. Może brak troszkę basu ale nie jest to nagłośnienie stworzone pod muzykę tzw. "jebu-dup". Jeśli lubisz dźwięk prawdziwych instrumentów to będziesz wniebowzięty. Dla mnie gra rewelacyjnie. Dźwięk jest głęboki, czysty i można się poczuć jakby Twój ulubiony wykonawca grał specjalnie dla Ciebie. Dużo lepsze od Harman Kardon w BMW, Mark Levison w Lexusie czy Bose w Infiniti czy starszych modelach Audi. Wygląd. Ahh ten wygląd. A5 coupe jest śliczne. Jest obok pierwszej generacji R8 najładniejszym Audi. Ludzie na drodze się oglądają pomimo, że A5 ma podobną stylistykę co a4 sedan lub a5 sportback. To jest coupe i autentycznie zwraca na siebie uwagę. Często na parkingu czy stacji benzynowej ludzie podchodzą i pytają "Jaki to model? Podobne do A5 tylko, że widzę, że coupe a audi nie ma coupe poza a7." lub "To audi a7 jest w wersji coupe?". Poważnie, po niecałym roku brakuje mi już palców i rąk i nóg żeby zliczyć pytania o model bo audi poza R8 i TT nie innego coupe. Komplementów "ale ma pan śliczny smaochów" nawet nie liczę. Za dużo tego. Audi A5 naprawdę zwraca na siebie uwagę. I nic dziwnego. Jest szerokie, niskie i muskularne. Po prostu piękne. Auto jak dla 23latka bez dzieci - idealne. Świetne do jazdy po mieście, na górskie wypady i na trase. Po 6h za kółkiem wysiadasz i nie czujesz się zmęczony. Jednak wg. mnie górski klimat najlepiej pasuje do tego auta. Jest zwinne, szybkie i sprawia radość podczas pokonywania zakrętów. Czy kupiłbym to auto jeszcze raz? Odpowiedź brzmi: Nie. Czemu? Kupiłbym S5 :)
4,5
~Kajetan
Audi A5 8T
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Autko idealne dla pary bez dzieci lub singla- mężczyzny. Autko piękne, doskonale jeżdżące oraz bez paru drobiazgów wręcz idealne.
Średnie spalanie dla Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Audi A5 8T
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
konfigurator nie pozwala wybrać odpowiedniej wersji (moje auto to:'2014 2.0 TFSI quattro 4x4 8HP automat 224KM) 120kmh na tempomacie - 8,2l/100km trasa but w podłodze 15l/100km Warszawa zimą 16l/100km {jazda do 10km) ogólnie do słabej ankiety wypadałoby dodać : "minimalne jakie osiągnąłeś" "maksymalne jakie osiągnąłeś" . .Ankieta jest do dupy , bo nie ma czegoś takiego jak "Średnie maksymalne zużycie paliwa". Z drugiej strony kierowcy już nie umieją sami policzyć liczby litrów zatankowanych do pełna przez / przejechane kilometry...... bo im coś komputer pokazuje, a komputer jest optymistą :D i każe Ci się cieszyć , że spalasz 6l/100km jak spalasz 7.5l/100km :D
7,8
Audi A5 8T
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Dodam że wyniki uzyskane na ogumieniu 265/30R20 ! 5,7 l na trasie Słupsk - Wrocław, zgodnie z przepisami. 12 L na odcinkach na trasy S8 bez oglądania się na znaki, 180 - 230 km/h "czasem max 249 km/h
10,4
Audi A5 8T
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
Jak na 1.5 tonowe quattro jest ok. Ale w mieście przy dynamicznej jeżdzie i 20 potrafi wziąć. Spokojna trasa to bajka, 7.5l/100km jest do osiągnięcia. Na autostradzie przy przelotowej 160-180km/h (oczywiście niemieckiej ;)) spalanie w granicach 12 litrów. przy 140 ok. 8-9l.

Usterki Audi A5 8T

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
2 komentarze
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 8T S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 8T Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2016
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A5 8T Coupe