Szukaj

Informacje o Audi A5 (S5, RS5)

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: Auta sportowe

Audi A5 to przedstawiciel segmentu coupe klasy średniej, choć do oferty dołączyły później również inne wersje nadwoziowe, które pod względem technologicznym jest bratem-bliźniakiem Audi A4.

Audi A5 I (8T) (2007 - 2016)

Pierwsza generacja Audi A5 (8T) zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2007, a za jej wygląd odpowiadał Walter de Silva. Pod względem technologicznym model ten bazował na Audi A4 czwartej generacji. Początkowo w sprzedaży dostępna była wyłącznie wersja coupe, a dwa lata później dołączyły do niej również odmiana pięciodrzwiowa A5 Sportback oraz A5 Cabriolet. Audi A5 Sportback było pierwszym w historii niemieckiego koncernu modelem o nadwoziu pięciodrzwiowego liftbacka. W 2011 r. A5 przeszło kurację odmładzającą.

Dostępne silniki Audi A5 8T

Gama dostępnych wersji silnikowych pierwszej generacji Audi A5 obejmowała jednostki benzynowe czterocylindrowe, sześciocylindrowe (V6) oraz ośmiocylindrowe (V8), a także 4- i 6-cylindrowe diesle.

Bazową jednostką benzynową był silnik 1.8 TFSI, który dostępny był w wersji o mocy 144, 160 oraz 170 KM. Z kolei jednostka 2.0 TFSI obejmowała warianty o mocy 180, 211 i 225 KM. Gamę jednostek 6-cylindrowych otwierał silnik 3.0 TFSI o mocy 272 KM, do wyboru była również 3,2-litrowa jednostka TFSI, która generowała 265 KM.

Oferta diesli obejmowała dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 136, 143, 150, 165, 170, 177 i 190 KM. Szczególnie oszczędne były silniki o mocy 136 i 163 KM w wersji ultra, a także 150 i 190 KM w odmianie clean diesel. 2,7-litrowy TDI rozwijał moc 190 KM, zaś silnik 3.0 TDI był oferowany ze stadem koni mechanicznych liczących 204, 240 bądź 245 (clean diesel) sztuk.

Audi S5

Niemal od początku sprzedaży w ofercie Audi A5 dostępna była także mocniejsza i bardziej usportowiona odmiana S5. Pod maską Audi S5 w wersji Coupe pracował 8-cylindrowy, wolnossący silnik 4.2 FSI o mocy 354 KM. Z kolei w 2009 r. dołączyły do niej także odmiany S5 w wersjach Sportback i Cabrio. W tym jednak przypadku za napęd odpowiadał nieco słabszy silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM.

Audi RS5

W następnym roku pojawiła się najmocniejsza odmiana pierwszej generacji A-piątki, czyli Audi RS5. Ten wariant silnikowy wyposażony był w jednostkę wolnossącą 4.2 FSI V8, która technologicznie bazowała na silniku V10 z Audi R8 i generowała 450 KM maksymalnej mocy, która trafiała na koła obu osi za pośrednictwem napędu quattro. W 2012 r. do wersji Coupe dołączył również RS5 w odmianie Cabrio.

Audi A5 II (8W6) (2016 - teraz)

Druga generacja Audi A5 oficjalną premierę miała na wystawie samochodowej w Paryżu jesienią 2016 r. I choć również bazowała ona na Audi A4, to jednak różniła się od niego zdecydowanie bardziej pod względem stylistycznym. Na początku zaprezentowano odmiany A5 Coupe i A5 Cabrio, ale jeszcze tego samego roku dołączyła do nich pięciodrzwiowa wersja A5 Sportback.

Cenniki Audi A5 II zaczynają się od wersji 40 TFSI, czyli napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym TFSI o mocy 190 KM. Ten sam silnik dostępny jest również w odmianie 252-konnej. Zwolennicy diesli mają do wyboru jednostkę wysokoprężną o pojemności dwóch litrów i mocy 190, a także motor 3.0 TDI o mocy 218 lub 286 KM

Audi S5 i RS5

Audi S5, w tym również S5 Sportback, napędzane jest 3-litrowym silnikiem TFSI V6, który generuje 354 KM. Jednak dla miłośników sportowych modeli Audi zdecydowanie bardziej do gustu przypada mocniejsza odmiana RS5. Audi RS5 Coupe zadebiutowało na wystawie w Genewie w 2017 r., a rok później, tyle że w Nowym Jorku, światową premierę miało Audi RS5 Sportback. W obu wersjach nadwoziowych pod maską pracuje jednostka 2.9 TFSI V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz

Audi A5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A5 (S5, RS5)

Liczba ocen: 116
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Cortes
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Przesiadłem się z totalnie wypasionej Mazdy 6 GT 2.5 194km. Miałem tam chyba każdy możliwy przycisk. Od podgrzewanych wentylowanych foteli po line assist i wyświetlacz HUD itd … To moje Audi wypada bardzo blado … Po czasie stwierdzam że Audi tylko bardziej mi się podoba. Druga rzecz to prowadzenie auta. Audi prowadzi się inaczej … czy lepiej ? Zależy co kto chce … Mazda była miękka, cudowna w długiej trasie. Ten jest bardziej jak tramwaj na szynach. Dużo bardziej responsywny. No ale chciałem Audi to mam Audi.
3,9
~MR
Audi A5 8T
Sportback 2.0 TDI 170KM 125kW
Samochód naprawdę fajny wdzięczny i przykuwa uwagę pewnie się prowadzi do tego stage 1 zrobiony na 200 koni i 405 aczkowiek samochód posiadam rok i 2 miesiące a zdążyłem w niego włożyć 12 tysiący gdyby nie tak częste awarie samochodu dałbym 5 gwiazdek ale może to dlatego ze poprzedni właściciele nie zbyt dbali o ten samochód i dawali słabe części Szczerze kupiłbym bym ten samochód ale tylko w wersji 3.0d z quattro aczkolwiek będę go zmieniał na jakiegoś starego klasyka trzeba spełnić kolejne motoryzacyjne marzenie :)
4,8
~Mike
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Najkrótsze podsumowanie: auto jest rewelacyjne. Wygląd - oczywiście subiektywna ocena ale w cenie do 300tyś absolutny TOP na rynku. Nikt kto kupuje świadomie nie będzie rozczarowany. Co to znaczy świadomie: - trzeba brać pod uwagę, że nie kupuje się nie dla przestrzeni we wnętrzu. Z przodu pełen komfort. Z tyłu wysoka osoba siedząca za wysoką osobą nie będzie rozpieszczona dostępnym miejscem - szczególnie brakuje nad głową. Ale kanapa bardzo wygodna. Bagażnik jest po prostu OK - starcza dla rodziny 2+2 jeśli nie trzeba już wozić wózka. Jeśli komuś imponuje duża przestrzeń i tak lubi, to nie ten adres. - Jest nisko. Po przesiadce z SUVa trzeba uważać i ostrożnie zabierać się do wyższych krawężników. Jakość wykonania - nie ma wątpliwości, że to segment premium. We wnętrzu spasowanie doskonałe - myślę, że przez wiele lat może utrzymać stan bez niepożądanych odgłosów.
Średnie spalanie dla Audi A5
6,6 – 15,0
l/100 km
4,4 – 10,3
l/100 km
13,0 – 14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Audi A5 F5
Sportback Facelifting 2.0 45 TFSI 245KM 180kW
Średnie spalanie wg komputera po przejechaniu 100k km to 8,4. Krotkie odcinki do 15km zanim silnik się dobrze rozgrzeje spalanie wzrasta do ok 10-12. Na trasach rzędu kilkuset km autostradami spalanie ok 9,5 przy jeździe bardzo dynamicznej. Spokojniejsze trasy (prędkość 130-150) spalanie ok 8-8,5. Raz na trasie do Niemiec (łącznie 1700km) jadąc wszędzie zgodnie z przepisami, w tym nawet 250kmh na jednym odcinku z dziecmi i bagażami na pokładzie spalił 6,7 l. Silnik idealny do tego samochodu.
10,3
Audi A5 8T
Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW
konfigurator nie pozwala wybrać odpowiedniej wersji (moje auto to:'2014 2.0 TFSI quattro 4x4 8HP automat 224KM) 120kmh na tempomacie - 8,2l/100km trasa but w podłodze 15l/100km Warszawa zimą 16l/100km {jazda do 10km) ogólnie do słabej ankiety wypadałoby dodać : "minimalne jakie osiągnąłeś" "maksymalne jakie osiągnąłeś" . .Ankieta jest do dupy , bo nie ma czegoś takiego jak "Średnie maksymalne zużycie paliwa". Z drugiej strony kierowcy już nie umieją sami policzyć liczby litrów zatankowanych do pełna przez / przejechane kilometry...... bo im coś komputer pokazuje, a komputer jest optymistą :D i każe Ci się cieszyć , że spalasz 6l/100km jak spalasz 7.5l/100km :D
6,9
Audi A5 8T
Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Spalanie średnie 6,9L liczone na podstawie zbiornika paliwa (ponad 900km). Komputer pokazał 6,7L. Średnia prędkość 60km. Trasa 1/3 miasto, 1/3 trasy lokalne, 1/3 trasy S. Spokojna jazda z wyłączonym trybem start/stop, ale dynamiczna bez zamulania.

Usterki Audi A5

Liczba wpisów: 6
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 8T Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW 2007-2011
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
2 komentarze
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pompa wody
  • Audi A5 F5 Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018
  • układ chłodzenia
  • 70 tys. km
Awaria pompy wody. jak się okazuje w 2.0 TFSI padają przy przebiegu 50-70 tyś km. Dotyczy również Skody, VW, Porsche. Pan w serwisie z rozbrajającą szczerością powiedział, że ten typ tak ma ale mają już "czwartą' wersję części i może będzie jeździć. Problematyczna jest wymiana, gdyż pompa jest pod kolektorem ssącym a napęd bierze z wałka wywarzającego Przewaga dzięki technice!. Czemu nie ma akcji serwisowej? heh.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
2,0
Audi A5 8T
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Eko-Car Cebula Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu...
3,0
Audi A5 8T
Coupe 1.8 TFSI 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jeśli ktoś z państwa ma droższy samochód i chce go sobie doprowadzić do ruiny to zapraszam do założenia Gazu u Pana Cebuli .. Ja oddałem tam samochód ,Audi A5 2008r 1.8 tsfi ,7 miesięcy temu w pełni sprawny .Przed założeniem instalacji szef twierdził ze był samochodem na hamowni i Auto jest w pełni sprawne ma tyle KM co powinno mieć itd … Po odebraniu samochodu na 1...
5,0
Audi A5 8T
Sportback 2.0 TFSI 211KM 155kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
a mówili, że bezpośredniego wtrysku się nie gazuje. To nie prawda. Ja mam zenit pro direct i jeździ bez zastrzeżeń. Pali tak 20% Pb w całości, reszta to LPG. montaz za 4000 zł to jest deal, prawda? Polecam niedowiarkom.
Audi A5