Szukaj

Informacje o Audi A4 B9

Lata produkcji: 2015 – 2024
Segment: Klasa średnia

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2015 roku. Model B9 znów nieco powiększył swoje rozmiary, choć dzięki lżejszym materiałom, jego waga spadła o 120 kg. Od strony stylistycznej znów mamy do czynienia z łagodną ewolucją względem poprzedniej generacji, natomiast zmiany w kształcie nadwozia doprowadziły do osiągnięcia najniższego w klasie współczynnika oporu powietrza, który wynosi 0,23. A4 B9 zbudowano na nowej płycie podłogowej VW Group MLB 2 B9 Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B9

Liczba ocen: 97
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Piter
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Ujeżdżam już drugą identyczną Audi i moim zdaniem w tym budżecie nie da się kupić lepszego samochodu kombi z prawdziwym napędem 4x4. SUV-y przy tym to bujające się na winklach wanny. Duży prześwit i wzmocnione zawieszenie to idealne połączenie na nasze drogi. Komfort podróżowania dla 4 osób dobry, a i w 5 się da. Dobre wyciszenie, dynamika przyzwoita, a spalanie w ok 7l. Jedyne co mnie drażni to lag skrzyni biegów, opóźnienie przy ruszaniu jest irytujące i mało bezpieczne. Można temu zaradzić ruszając trochę wcześniej i dopiero po tym wciskając gaz aby skrzynia zaskoczyła.
4,6
~Piter
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Ujeżdżam już drugą identyczną Audi i moim zdaniem w tym budżecie nie da się kupić lepszego samochodu kombi z prawdziwym napędem 4x4. SUV-y przy tym to bujające się na winklach wanny. Duży prześwit i wzmocnione zawieszenie to idealne połączenie na nasze drogi. Komfort podróżowania dla 4 osób dobry, a i w 5 się da. Dobre wyciszenie, dynamika przyzwoita, a spalanie w ok 7l. Jedyne co mnie drażni to lag skrzyni biegów, opóźnienie przy ruszaniu jest irytujące i mało bezpieczne. Można temu zaradzić ruszając trochę wcześniej i dopiero po tym wciskając gaz aby skrzynia zaskoczyła.
4,5
~Richie
Audi A4 B9
Avant 2.0 TDI 150KM 110kW
Auto z dotychczasowych 15 którymi jeździłem najlepsze! dosłownie w tego słowa znaczeniu. Auto nie do miasta bo zużycie 8-11 L/100 natomiast w trasie płynie przy 180-200 km/h 4,8-5,2 L/100 dosłownie żaden inny samochód tego nie dokona. drogie naprawy choć nie ma ich dużo ale wymiany oleju, silnik-skrzynia, żarówka, płyny, wszystko drogie i robocizna też. Osprzęt do tej pory oryginalny nic nie wymieniane, rozrząd też, serwis dopiero przy ok. 200 000 km. silnik igła, DSG również. kto raz wsiądzie nie będzie chciał innego.

Raporty spalania Audi A4 B9

Liczba raportów: 188
Średnie spalanie dla Audi A4 B9
6,4 – 24,0
l/100 km
5,0 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Audi A4 B9
Limousine 3.0 TDI 218KM 160kW
Jak poprzedni właściciel mówił ile pali to śmiałem się i nie wierzyłem. Mieszkam w Niemczech, miasto 300 tys mieszkańców, 50% to krotkie odcinki autostradą - spalanie ok 6/6.5l/100km. Trasa Bielefeld - Riva del Garda 1100km ze średnią prędkością 97km/h - 4.9l/100km Trasa Bielefeld - Tropea (Włochy 130kmh, Austria 80-120kmh, Niemcy 160-230kmh) - 5.3l/100km Metelen - Amsterdam średnia prędkość 71kmh - 4.2l/100km Jest to wersja Avant, 7 biegów s-tronic bez quattro. Z tego co się orientuję to 2 litrowy diesel pali podobnie albo więcej.
6,8
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
To mój drugi A4 Allroad diesel od 2017 roku, średnia z komputera przy silniku 204 KM mHEV po 40.000 km wychodzi 6,9 l/100 km. Co ciekawe hybryda mHEV pali ok 0,5 litra więcej na sto niż poprzedni Allroad z 2017 roku z silnikiem diesla 190 KM, gdzie średnia po ponad 100.000 km wychodziła 6,4 l/100 km. Dynamika dobra, jak ktoś chce większa to w benzynie ale wtedy spalanie większe o 2-3 l. Auto podwyższone, idealne na nasze dziury, wygodne, dość ciche i bezawaryjne, w tym budżecie moim zdaniem nie ma nic lepszego do kupienia z napędem 4x4. Silnik wzdłuż osi pojazdu i prawdziwy napęd quattro (nie mylić z haldexem w A3, Skodach czy VW) zapewnia wysoką stabilność auta podczas dużych prędkości, świetną przyczepność w każdych warunkach drogowych i dużo zabawy zimą.
9,7
Audi A4 B9
Avant Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Auto o dwóch obliczach, potrafi być wyjątkowo oszczędne jak i odpalić wir w baku. 204 km quattro Przy standardowym ruchu po mieście ze światłami itd spalanie między 11-14 l/100km. Trasa w granicach 90km/h drogami podmiejskimi spalanie ok 6l/100km Droga ekspresowa płynne 110-120 km/h spalanie koło 6,5 l/ 100km Autostrada 140km/h ok 8-9 l/100km 200km/h spalanie 21 l/100km więc bak znika w 1,5h :) Każdy moment dynamiczniejszej jazdy podbija spalanie gwałtownie. Średnie spalanie po ok 10 tyś km połowa w trasie połowa w mieście 9,3 l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe (bez zamulania, ale bez palenia opon na światłach) :)
Audi A4 B9