Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje System wtrysku bezpośredniego Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, ośmiootworowe dysze wtryskowe, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek turbiny i chłodnicą powietrza doładowującego, sterownik Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Artur
Audi A4 B8
Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Samochód bardzo trwały, solidne wykonanie, spasowanie elementów na bardzo wysokim poziomie. Silnik bez zarzutów oczywiście regularnie serwisowany (wymiana oleju, filtrów :) Co do silnika to rewelacja moje średnie spalanie to 5,7 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. Z poważnych inwestycji to tylko dwumasa wysiadła przy 220 tys. km. koszt 1900 zł poza ASO, zestaw firmy LUK. Do tej pory do przebiegu 270 tys turbosprężarka bez zarzutu co wyróżnia się biorąc pod uwagę konkurencję. Karoseria odporna na korozje, skrzynia bez problemów. Zawieszenie wielowahaczowe daje przyjemność z jazdy oraz duży komfort. Dla wyjaśnienia opinia niżej miała być na tak ale odruchowo źle zaznaczyłem :)
4,5
~Artur
Audi A4 B8
Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Samochód bardzo trwały, solidne wykonanie, spasowanie elementów na bardzo wysokim poziomie. Silnik bez zarzutów oczywiście regularnie serwisowany (wymiana oleju, filtrów :) Co do silnika to rewelacja moje średnie spalanie to 5,7 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. Z poważnych inwestycji to tylko dwumasa wysiadła przy 220 tys. km. koszt 1900 zł poza ASO, zestaw firmy LUK. Do tej pory do przebiegu 270 tys turbosprężarka bez zarzutu co wyróżnia się biorąc pod uwagę konkurencję. Karoseria odporna na korozje, skrzynia bez problemów. Zawieszenie wielowahaczowe daje przyjemność z jazdy oraz duży komfort.
4,0
~Radek.
Audi A4 B8
Limousine 2.0 TDI 143KM 105kW
Auto ogólnie średnio... Przez okres 3 miesięcy włożyłem w nie ok 9 tys zł. Układ paliwowy ( wtryski pompa) później amortyzatory, klimatyzacja się rozszczelniła i jeszcze kilka rzeczy... Wyciszenie i wygoda jak najbardziej na plus, ale to tylko tyle bardzo słabo dopracowane auto, czegoś więcej się spodziewałem po Audi, kupujłem to auto z myślą że będę spokojnie jeździł bez awarii ale jednak się przeliczyłem...

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Limousine