Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1400-3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje max moc w zakresie 3800-6200

4-cylindrowy silnik benzynowy w układzie rzędowym, z bezpośrednim wtryskiem, turbosprężarką i systemem sterowania zaworami Audi valvelift
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Robert
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Miałem Audi a4 b8 lift 1,8 TFSI 170 km z multitronikiem przez okres 3 lat zrobiłem ponat 40000 km. Generalnie auto bardzo ładne karoseria ocynk , maska aluminiowa silnik ma sporo mocy i mało pali . Bardzo dobrze przyspiesza i jest dobrze wyciszony .Jazda tym Audi to sama przyjemność .Skrzynia Mulitronic znajdująca się w tym samochodzie jest bezstopniowa i jest w niej duży plus bo niema zmian biegów a co za tym idzie żadnych szarpnięć podczas jazdy .Niestety B8 ma sporo wad .Łańcuch rozrządu zawsze kojarzył się z długowiecznością .Niestety nie w tym modelu . Rozrząd musiałem wymieniać przy 90000 km a tani nie był . Zmienne fazy rozrządu w tym silniku to następny mankament którego naprawa była drugą drogą inwestycją niedługo po rozrządzie i wytrzymała 30000 km .Po przejechaniu 100000 km silnik zaczął brać olej jakiś 1l/100km Porażka . Skrzynia biegów choć w czasie jazdy była super to samo ruszanie to jakiś koszmar . Trudno było ruszyć bez szarpnięcia ale ta się nie psuła pomimo złych opinii . Kupiłem to Audi dlatego że mój tata miał Audi 80 1,6 benzynę a puzniej a4 b6 1,9 TDI i obydwa były niezniszczalne i obydwa przejechały po pół miliona km obydwa wytrzymywały od zmiany do zmiany oleju bez dolewania . Zostały sprzedane następnym szczęśliwcom żeby kręcić kolejne tysiące kilometrów .Myślałem że ten będzie jeszcze lepszy . Niestety Audi a4 b8 TFSI już takie nie jest . Dziwię się że taka dobra marka zdecydowała na zamontowanie tak wadliwego silnika do swojego auta .Silniki TFSI lub TSI w VW mają moc , fajnie przyspieszają , mało palą ale musiałyby być mocno poprawione żeby dorównały wytrzymałością poprzednikom
4,3
~Robert
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Miałem Audi a4 b8 lift 1,8 TFSI 170 km z multitronikiem przez okres 3 lat zrobiłem ponat 40000 km. Generalnie auto bardzo ładne karoseria ocynk , maska aluminiowa silnik ma sporo mocy i mało pali . Bardzo dobrze przyspiesza i jest dobrze wyciszony .Jazda tym Audi to sama przyjemność .Skrzynia Mulitronic znajdująca się w tym samochodzie jest bezstopniowa i jest w niej duży plus bo niema zmian biegów a co za tym idzie żadnych szarpnięć podczas jazdy .Niestety B8 ma sporo wad .Łańcuch rozrządu zawsze kojarzył się z długowiecznością .Niestety nie w tym modelu . Rozrząd musiałem wymieniać przy 90000 km a tani nie był . Zmienne fazy rozrządu w tym silniku to następny mankament którego naprawa była drugą drogą inwestycją niedługo po rozrządzie i wytrzymała 30000 km .Po przejechaniu 100000 km silnik zaczął brać olej jakiś 1l/100km Porażka . Skrzynia biegów choć w czasie jazdy była super to samo ruszanie to jakiś koszmar . Trudno było ruszyć bez szarpnięcia ale ta się nie psuła pomimo złych opinii . Kupiłem to Audi dlatego że mój tata miał Audi 80 1,6 benzynę a puzniej a4 b6 1,9 TDI i obydwa były niezniszczalne i obydwa przejechały po pół miliona km obydwa wytrzymywały od zmiany do zmiany oleju bez dolewania . Zostały sprzedane następnym szczęśliwcom żeby kręcić kolejne tysiące kilometrów .Myślałem że ten będzie jeszcze lepszy . Niestety Audi a4 b8 TFSI już takie nie jest . Dziwię się że taka dobra marka zdecydowała na zamontowanie tak wadliwego silnika do swojego auta .Silniki TFSI lub TSI w VW mają moc , fajnie przyspieszają , mało palą ale musiałyby być mocno poprawione żeby dorównały wytrzymałością poprzednikom
4,7
~Kacper
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Auto niby perfekcyjne, ale drażnią mnie strasznie małe wpadki producenta. Strasznie skrzypią plastiki. Lewe drzwi od kierowcy, podłokietnik z przodu, podłokietnik z tyłu. Potrafi to człowieka zirytować. Zimą trzeszczy półka z tyłu. Tragedia w aucie tej klasy.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 28
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Limousine Facelifting