Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Limousine Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4701 mm
Szerokość 1826 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1427 mm
Rozstaw osi 2808 mm
Rozstaw kół - przód 1564 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 862 mm
Zwis tylny 1031 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1015 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1463 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1442 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1442 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1380 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1067 mm
Wysokość progu załadowczego 673 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 90 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Robert
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Miałem Audi a4 b8 lift 1,8 TFSI 170 km z multitronikiem przez okres 3 lat zrobiłem ponat 40000 km. Generalnie auto bardzo ładne karoseria ocynk , maska aluminiowa silnik ma sporo mocy i mało pali . Bardzo dobrze przyspiesza i jest dobrze wyciszony .Jazda tym Audi to sama przyjemność .Skrzynia Mulitronic znajdująca się w tym samochodzie jest bezstopniowa i jest w niej duży plus bo niema zmian biegów a co za tym idzie żadnych szarpnięć podczas jazdy .Niestety B8 ma sporo wad .Łańcuch rozrządu zawsze kojarzył się z długowiecznością .Niestety nie w tym modelu . Rozrząd musiałem wymieniać przy 90000 km a tani nie był . Zmienne fazy rozrządu w tym silniku to następny mankament którego naprawa była drugą drogą inwestycją niedługo po rozrządzie i wytrzymała 30000 km .Po przejechaniu 100000 km silnik zaczął brać olej jakiś 1l/100km Porażka . Skrzynia biegów choć w czasie jazdy była super to samo ruszanie to jakiś koszmar . Trudno było ruszyć bez szarpnięcia ale ta się nie psuła pomimo złych opinii . Kupiłem to Audi dlatego że mój tata miał Audi 80 1,6 benzynę a puzniej a4 b6 1,9 TDI i obydwa były niezniszczalne i obydwa przejechały po pół miliona km obydwa wytrzymywały od zmiany do zmiany oleju bez dolewania . Zostały sprzedane następnym szczęśliwcom żeby kręcić kolejne tysiące kilometrów .Myślałem że ten będzie jeszcze lepszy . Niestety Audi a4 b8 TFSI już takie nie jest . Dziwię się że taka dobra marka zdecydowała na zamontowanie tak wadliwego silnika do swojego auta .Silniki TFSI lub TSI w VW mają moc , fajnie przyspieszają , mało palą ale musiałyby być mocno poprawione żeby dorównały wytrzymałością poprzednikom
4,3
~Robert
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Miałem Audi a4 b8 lift 1,8 TFSI 170 km z multitronikiem przez okres 3 lat zrobiłem ponat 40000 km. Generalnie auto bardzo ładne karoseria ocynk , maska aluminiowa silnik ma sporo mocy i mało pali . Bardzo dobrze przyspiesza i jest dobrze wyciszony .Jazda tym Audi to sama przyjemność .Skrzynia Mulitronic znajdująca się w tym samochodzie jest bezstopniowa i jest w niej duży plus bo niema zmian biegów a co za tym idzie żadnych szarpnięć podczas jazdy .Niestety B8 ma sporo wad .Łańcuch rozrządu zawsze kojarzył się z długowiecznością .Niestety nie w tym modelu . Rozrząd musiałem wymieniać przy 90000 km a tani nie był . Zmienne fazy rozrządu w tym silniku to następny mankament którego naprawa była drugą drogą inwestycją niedługo po rozrządzie i wytrzymała 30000 km .Po przejechaniu 100000 km silnik zaczął brać olej jakiś 1l/100km Porażka . Skrzynia biegów choć w czasie jazdy była super to samo ruszanie to jakiś koszmar . Trudno było ruszyć bez szarpnięcia ale ta się nie psuła pomimo złych opinii . Kupiłem to Audi dlatego że mój tata miał Audi 80 1,6 benzynę a puzniej a4 b6 1,9 TDI i obydwa były niezniszczalne i obydwa przejechały po pół miliona km obydwa wytrzymywały od zmiany do zmiany oleju bez dolewania . Zostały sprzedane następnym szczęśliwcom żeby kręcić kolejne tysiące kilometrów .Myślałem że ten będzie jeszcze lepszy . Niestety Audi a4 b8 TFSI już takie nie jest . Dziwię się że taka dobra marka zdecydowała na zamontowanie tak wadliwego silnika do swojego auta .Silniki TFSI lub TSI w VW mają moc , fajnie przyspieszają , mało palą ale musiałyby być mocno poprawione żeby dorównały wytrzymałością poprzednikom
4,0
~Waldek
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Auto bardzo dużych sprzeczności. Twarde zawieszenie wiąże się z dobrym prowadzeniem auta, pewnym na zakrętach, ale odbijającym nerki i plecy na dziurach. Bardzo cichy silnik, dynamiczny, ładnie wkręcający się. Duża przyjemność z jazdy. Idealny system głośnomówiący, perfekcyjne CarAudio z wyciszeniem wnętrza robi duże wrażenie. A teraz minusy, skrzypiąca półka z tyłu, skrzypiące słupki boczne, tandeciarskie plaski przy zegarach, tandeciarska obudowa skrzyni biegów, strach dotykać. Stukający podłokietnik tylnej kanapy, fotele do jazdy maksymalnie do 300 km bo plecy siadają. Fatalny serwis w pewnym mieście, gdzie odechciewa się mi jeździć. Mam takie wrażenie że robiąc Audi B8, mieli fundusze na zawieszenie i silnik a zabrakło już pieniędzy na lepsze wnętrze. Szkoda, pod tym względem jestem bardzo rozczarowany. Z nowym zakupem auta poczekam trochę, zobaczę opinie o nowych modelach Audi, jak dalej będzie kaszana to wybiorę coś innego.
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Limousine Facelifting
7,6 – 11,5
l/100 km
6,3 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Do 105km/h na trasie można spokojnie zejść na 8litrów. Raz udało mi się na 7.9. Jeżeli mowa o jeździe po mieście to trzeba liczyć się ze znacznie większym spalaniem. Jeżdżę po Bielsku-Białej ( dużo świateł, mnóstwo podjazdów pod górkę, często korki ) - 14 litrów, w korkach 17 litrów. Jeżdżę bardzo agresywnie i dynamicznie - mnie średnie spalanie 10 litrów nie przeraża. Kupując auto w tym segmencie cenowym dające bardzo wysoki komfort jazdy trzeba to przeboleć. Mam 23 lata i ciężko na nie zapracowałem za granicą. Warto brać i jeździć z zacieszem na twarzy :) Auto ma dawać frajdę z jazdy, to nie tylko "przewieź z A do B".
10,7
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
CNCD i 7 biegowego S-Tronic i w mieście mi przy normalnej jeździe spala +/- 10l/100km a na autostradzie przy 140/150km/h +/- 7/7.5l/100km więc nie jest źle na spokojnie z 630/660km na Baku da się zrobić
10,4
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Wszystko zależy od prawej stopy. Auto waży 1610 kg, do tego zrobiony program 280ps 400nm. Średnie spalanie z ostatnich 5000 km to 10,7. Przy płynnej jeździe na trasie do 100 km/h spokojnie można osiągnąć 8l a nawet mniej. Szybka jazda autostradą to 12-13l, natomiast w mieście przy częstym deptaniu spokojnie 15l/100km.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Limousine Facelifting