Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje System wtrysku bezpośredniego Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, ośmiootworowe dysze wtryskowe, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek turbiny i chłodnicą powietrza doładowującego, obrotowe i styczne kanały dolotowe, sterowany kanał obrotowy, sterownik Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Damian
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi kupilem, jako poleasingowe u Krotoskiego w Poznaniu. Utrzymane było perfekcyjnie (autem jeździła Pani Prezes dużej firmy handlującej mięsem na terenach Skandynawii). Przez okres 4 lat, zrobiłem ponad 50 tyś. Km (przeciętny przebieg Kowalskiego). Ale do rzeczy - auto idealne na dalekie trasy, najlepiej 2 dorosłych, ewentualnie dwójka dzieci. Demonem obszernosci we wnętrzu nie jest. Auto w moim przekonaniu jest egoistyczne - to kierowca czuje się tu najlepiej. Co do kwestii bezawaryjnosci - niestety to mit, auto psuje się jak każde inne. Odpukac - nigdy nie było tak, że stanąłem na drodze. Ogólnie polecam, bo pomimo 10 lat od nowości nadal cieszy oko i prezentuje się zacnie.
4,1
~Damian
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi kupilem, jako poleasingowe u Krotoskiego w Poznaniu. Utrzymane było perfekcyjnie (autem jeździła Pani Prezes dużej firmy handlującej mięsem na terenach Skandynawii). Przez okres 4 lat, zrobiłem ponad 50 tyś. Km (przeciętny przebieg Kowalskiego). Ale do rzeczy - auto idealne na dalekie trasy, najlepiej 2 dorosłych, ewentualnie dwójka dzieci. Demonem obszernosci we wnętrzu nie jest. Auto w moim przekonaniu jest egoistyczne - to kierowca czuje się tu najlepiej. Co do kwestii bezawaryjnosci - niestety to mit, auto psuje się jak każde inne. Odpukac - nigdy nie było tak, że stanąłem na drodze. Ogólnie polecam, bo pomimo 10 lat od nowości nadal cieszy oko i prezentuje się zacnie.
4,5
~pudzians
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
długo zwlekałem z wypowiedzią ponieważ wcześniej miałem audi a6 c5 i szybko dałem odpowiedz i ech szkoda gadać.Zastanawiałem się nad a4 b7 ale wybór padł po długich poszukiwania na b8.Dlaczego? Nowsze piękniejszy srodek bardzo przytulny intuicyjny zewnątrz to już arcydzieło zawsze rzucające się w oczy ani za duże ani za małe tzn zależy kto co woli.Szukałem również w audi a6c6 i pewnie bym kupił gdyby nie to że skusiła mnie cena bo za tą cene mam młodsze autko i lepsze wyposażone (można powiedzieć pełne)
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Wymiana rozrządu wymaga zdjęcia zderzaka - proszę o tym pamiętać kupując używane i zakładając wymianę rozrządu - mój koszt to łącznie 450 wymiana + 670 rozrząd z pompa wody - jak na tę klasę cena budżetowa! Klocki, tarcze, filtry - to również bardzo tanio - nie drożej niż do A3 czy np. Golfa V-VI. Oleju wlewa się 5 litrów (najlepszy olej LQMlly 5W30 to koszt ok. 170 zł), filtr oleju (34 zł), filtr powietrza (ok. 60 zł), filtr paliwa (ok 70 zł). Gorzej jest ze spalaniem - jeśli ktoś przesiada się z mega ekonomicznego 1,9 tdi będzie nieco zaskoczony: w trasie zejście poniżej 6 litrów to wyzwanie, w mieście poniżej 8 również. Srednie jakie mam z 50 tyś to ok. 8l/100 - jednak patrząc na to jaka jest moc i frajda to akceptuje i nie marudzę. Ostrzegam tylko że nie udało się powtórzyć wyników z 1,9 TDi. Wcześniej naczytałem się ze to bardzo ekonomiczny silnik, że pali 6 litów - hahaha, tiaaa :) DPF - nie wymaga częstego wypalania jak innych autach, ma wytrzymać około 230tyś km.
6,9
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Auto średnio pali w cyklu mieszanym 7,5-9,0l przy rozsądnej jeździe. Na trasie wychodzi średnio 6,0-7,0l przy normalnej jeździe. W mieście przy dużych korkach, albo kilku sprintach na światłach 10-12l nie jest problemem. Styl jazdy mam raczej umiarkowany.
6,7
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Jest calkiem niezle... Narazie srednie spalanie z 3000 km mam 7.3l/100km. Liczone przez Fuelio - z komputera wychodzi mniej o 0.2 - 0.3. Minimalnie udalo mi sie zejsc do 5.2 - dystans ok. 100km krajowymi drogami - spokojna jazda. Poprzednio mialem Octavie 1.9TDI 110KM... na tej samej trasie uzyskiwalem ok 4.6l/100km - srednie spalenie Octavii przy mojej nodze to bylo 5.9l/100km

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Avant