Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Układ paliwowy fazowany, sekwencyjny wtrysk, wielopunktowy MPI z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i chłodnicą powietrza doładowującego
Dodatkowe informacje System wtrysku bezpośredniego Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, ośmiootworowe dysze wtryskowe, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek turbiny i chłodnicą powietrza doładowującego.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Vaginiarz
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Przebueg 221 000km, salon pl. Z jednej strony świetnie, z drugiej tylko poprawnie. Materiały dobre, drzwi całe twarde ale z ładnego plastiku choć skrzypią troszkę uchwyty do zamykania. Pulpit miękki, obsługa mmi trochę upierdilwa- niby wszystko oczywiste ale bmw zrobiło to lepiej. Pokrętła działają w stronę przeciwną niż spodziewana. Wyciszenie do 130 dobre, powyżej przedziera się szum. Zawieszenie dla mnie trochę za twarde (bez s-line) ale porównując do nowego passata i tak nieźle, bo tam słychać każdą studzienkę jak w ciągniku.
4,8
~Krzyś
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Świetny samochód, na chwilę obecną nie wyobrażam sobie nic lepszego ani z wyglądu, ani wyposażenia. Wyciszenie jest wyśmienite a serwisowanie niejednokrotnie tańsze niż punto czy focus. Komfort jazdy jest nieporównywalny z samochodami niższych klas. Póki co a4 b8 wyszło mnie taniej niż kupno nowego fiata tipo, który jest ładny tylko z zewnątrz. Polecam, warto się przyjrzeć przy kupnie bo niektóre modele już przejechały pół miliona jak nie więcej, szczególnie diesle. Niemniej zadbany silnik będzie pracował bardzo długo.
4,1
~zelon
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Wczesniej jezdzilem Honda Accord z 2006 roku. Przed zakupem przetestowlem nowa Mazde 6 i Honde Accord. Mazda ma piekna sylwetke...ale cala reszta pozostawia wiele do zyczenia, zwlaszcza poziom halasu w srodku. Honde prowadzi sie najlepiej, bezkonkurencyjna skrzynia, rewelacyjny silnik i uklad kierowniczy. Niestety ciasno z tylu i pare wpadek jakosciowych jesli chodzi o materialy w srodku. Audi kupilem "oczami". Ma piekna sylwetke, sporo miejsca w srodku, swietny design i jakosc wnetrza, jest dobrze wyciszone. Wielowahaczowe zawieszenie z przodu wplywa pozytywnie na komfort kierowcy i pasazera z przodu. Z tylu nieco twardawo. Silnik bardzo ekonomiczny przy niskich obrotach, dynamiczny, ale niestety auto ma bardzo krotkie biegi. Halas znaczacy przy wyzszych obrotach. Mala turbbo dziura. To tyle plusow, teraz minusy. Skrzynia jest TRAGICZNA. Nie jezdzilem nigdy autem z bardziej toporna, nieprecyzyjna i ogolnie nieprzyjemna skrzynia. Corsa mojej zony z 2004 roku ma o niebo wygodniejsza i precyzyjniejsza skrzynie. Seriously Audi - WTF? Wspomaganie kierownicy to kolejna porazka. Kierownica chodzi po prostu ciezko i nie jest to wina zadnej usterki. Ten typ tak po prostu ma. Nieporozumienie w aucie klasy premium. Ogolnie wrazenie z uzytkowania tego auta jest takie, ze wszystko dosc ciezko chodzi, poczynajac od klapy bagaznika, na kierownicy konczac. Kobiety na pewno nie beda sie czuc komfortowo. Kolejna rzecz, ktora mi sie nie podoba to obsluga dwustrefowej klimatyzacji. uwazam, ze rozwiazanie, ktore znam z Hondy jest po prostu lepsze (kierowca kontroluje swoim pokretlem obie strefy, strefa pasazera zmienia ustawienia, jedynie kiedy pasazer zacznie manipulowac ustawieniami po swojej stronie, w Audi jest kompletna separacja). W skrocie - na plus temu autu nalezy zaliczyc swietny srodek, materialy, spasowanie, silnik i zawieszenie. Bardzo intuicyjny i wygodny projekt deski rozdzielczej, wszystkie przyciski swietnie rozmieszczone. Na minus skrzynia (dramat, naprawde), wspomaganie i ogolna topornosc obslugi.
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
390 tys. przebiegu, samochód zadbany, wtryski nie leją, DPF po czyszczeniu, wszystko sprawne. 130km/h po autostradzie z 1000km wyszło średnie 5,1 litra na 100km. Jazda do pracy, wyłącznie po mieście w średnim natężeniu ruchu ze światłami co 500 metrów - pomiędzy 10, a 11 litrów (zima czy lato, praktycznie bez różnicy). Spalanie średnie z 5 tys. kilometrów (miasto, trasa w stosunku 70/30) 7 litrów. Mierzone na dystrybutorze, start stop wyłączony. Jazda dynamiczna, ale bez gwałtownego przyspieszania lub hamowania, przepisowa.
9,0
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Jak czytam poprzednie raporty, to aż się za głowę łapię, jak wszyscy tu osiągają te 5,5-6,5 litra ? Autem jeżdżę od 3 lat i minimalne spalanie licząc po tankowaniu raz i tylko z ciekawości w lecie udało mi się osiągnąć na poziomie 7,5 litra w mieście jeżdżąc jak emeryt po godzinach bez korków. Ogólne spalanie z ostatnich kilkunastu tankowań mam w granicach 9-10 litrów, gdzie 40% to jazda po mieście dynamiczna (ale bez ruszania z piskiem opon), pozostałe to odcinki kilkadziesiąt km po autostradzie z prędkością 160km/h. W trasie przy 140km/h pali około 7,5l, przy 180km/h pali powyżej 10 l, im więcej na liczniku, tym oczywiście mniej w zbiorniku. Wszystkie wartości po tankowaniu, na komputer nawet nie spoglądam, bo średnie mi pokazuje 7,5, więc wszyscy tu wrzucający raporty to owieczki zapatrzone w optymistyczne wersje spalania podawane przez komputer :) Auto w miarę komfortowe i wyciszone (przy vmax 225km/h jedzie się całkiem znośnie) , silnik jednak już za słaby (rozglądam się za 3.0TDI), koszty utrzymania lekko wysokie (nie warto oddawać do podrzędnego serwisu, bo mogą więcej szkód narobić), jednak dla mnie akceptowalne i za nic nie przesiadłbym się na niższą klasę typu astra czy insignia, przez trzy lata i 60k zrobione oprócz eksploatacji z usterek to padła sprężarka klimatyzacji i rozsypał się wentylator chłodnicy, nic więcej, jednak szukałem auta ponad pół roku i kupiłem od osoby prywatnej zadbaną sztukę, handlarzy i ich stany igła omijałem szerokim łukiem. W tej chwili 243k na liczniku, powoli dwumas, sprzęgło i pewnie turbo mnie będzie czekało, oczywiście przygotowany jestem na te wydatki.
6,0
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Jeżdżę tym autem od roku, wersja S-line, także ciut niżej zawieszona od podstawowej, opony 225/50/17. Przy bardzo spokojnej nie szarpanej jeździe na trasie, taki trochę eco-driving (drogi krajowe) można zejść do 5,3 (zdarzało się 5,0 choć rzadko). Kiedy dodać do tego spokojną jazdę na krótkich odcinkach do 10km, średnia z baku wychodzi 6,0-6,2. Autostrada przy 140km/h 6,2-6,7 ..i t u może być nawet z 4 osobami i bagażnikiem walizek, wynik różni się niewiele. Przy ostrzejszej jeździe spokojnie można osiągnąć 7,0l/100km. Auto z tym silnikiem prowadzi się naprawdę bardzo dobrze. Zero problemów, polecam.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Avant