Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Pliszka
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Jezdzie różnymi samochodami : Toyoty Corolla, Auris, ale nie ma porównania do Audi. W kwestii wykończenia VW,Skoda,Toyota nie mają szans z Audi. Każdy szczegół jest dopracowany. Autko mam 9 letnie i poza paroma rzeczami jak np. wymiana zamków -bo się blokowały (ten model tak ma) oraz wymianą katalizatora (swoje już przejechał), pompa wody nie było wiekszych usterek. Fakt w naprawie nie jest tani ale można zaoszędzić jak się znajdzie dobry nie autoryzowany serwis. Jest niskim autem co dla osób starszych może być problemem. Wnętrze nie niszczy się szybko, mój wygląda jak nowy, zalezy jak kto dba. Podsumowując ten model uważam za super jednostkę, silnik bardzo dynamiczny a przy tym pali ok 5,5 w mieście, na trasie potrafi spalić nawet 4,5 co uważam iż jest rewelacja przy takiej masie auta. Stylistyka auta nigdy sie nie znudzi zawsze bedzie na czasie. Kupując kolejny model pewnie też będzie brana marka Audi A4- to auto ma coś w sobie :).
4,9
~byk1970
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Ogólnie samochód oceniam bardzo dobrze. Mam go od nowości, użytkuję sporadycznie, z reguły na dłuższych trasach. Ważne jest, aby olej w silniku wymieniać co 10 tyś, lub co rok, nie ma problemu ze zużywaniem oleju przez silnik, w myśl zasadzie jak się dba tak się ma . Pomimo kilkunastu lat posiadania nie mam zamiaru go sprzedawać.
3,8
~Krychu
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Autko solidne , moje jest akurat w wersji sline od zakupu wymieniłem cewki oraz świece bo trochę poszarpywalo co rozwiązało problem , prowadzi się bardzo dobrze , sportowe siedzenia w długa trasę troszkę niewygodne , Servo trochę ciężko chodzi, ogólnie jak dotąd niewiele złego mogę o tym samochodzie powiedzieć , miałem przedtem toyote avensis i jak narazie audi wygrywa, choć nieomieszkam powiedzieć ze toyote tez bardzo dobrze się prowadzi.
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Ogolnie troche jestem zaskoczony wysokim spalaniem w miescie.Testowalem spalanie z baku a nie to co pokazuje komp i spalanie w miescie Szczecin po centrum na ktortkich odcinkach i emeryckim stylem jazdy wyszlo az 13,5 litra, jakbym pojezdzil troche dynamiczniej mysle spokojnie byloby 15.Rozumiem ze auto waz 1600 kg i ma naped quattro ale to chyba jednak za duzo. W trasie da rade jadac 120 uzyskac wynik 7-7,5 przy 140 bedzie juz 9-10 Wczesniej przez 7 lat jezdzilem a4 b6 1.9 tdi i ciezko mi sie przestawic hehe ;)
9,3
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Auto mam od 4 lat. Nie przejechałem dużo bo ok. 50 tyś km. Komputer pokazuje średnie z tego okresu 9,8l/100 km. Wartość nie wiele różni się od wartości podanych na stronie producenta. Na trasie Szczecin - Gorzów ( ekspresówka ) przy jeździe ciągłej z prędkościa 120km/h auto spaliło mi 6.4l/100km. W mieście w lecie w korkach z włączoną klimą ( automat 3 strefy ) spalanie dobije do 13-14l/100km. W zimie na ssaniu w korkach ok 11-12l. Na jednym baku ( ok.60l) w miescie, jeżdząc oszczędnie jestem w stanie zrobic 600km. Jeżdżąc dynamicznie ok 500-550km. Auto bardzo zrywne i zachęca do dynamicznej jazdy. Brakuje mi tu tylko s-tronic i quattro. ;-) No cóż sam wybrałem więc mam.... chociaż spalanie poleciałoby pewnie jeszcze wyżej.
9,3
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Spalanie wyliczone ze zużycia paliwa nie podane z komputera. Jestem zadowolony, w połączeniu ze skrzynią multitronic ten silnik w trasie pozwala uzyskać satysfakcjonujące rezultaty jeśli chodzi o spalanie przy prędkości 140/150 km/h na autostradzie. Dodatkowym plusem jest to że ma moc i nawet przy dużych prędkościach przyspiesza rewelacyjnie. Spalanie miejskie uzyskane w Zakopanem gdzie wszędzie jest pod górkę gdzie indziej pewnie byłby bardziej oszczędny.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Avant