Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW 2012-2013

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. NajsÅ‚absze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuÅ›cić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. ChÄ™tnie siÄ™ zbiera, żwawo przyspiesza i caÅ‚kiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiÄ…gi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdÅ‚y, ale wersja 170-konna pasuje jak ulaÅ‚. Czuć rezerwÄ™ mocy, a autem jeździ siÄ™ pÅ‚ynnie i Å‚atwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomÄ… różnicÄ™ w osiÄ…gach, dlatego po lepszÄ… dynamikÄ™ lepiej siÄ™gnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy sÄ… w życiu pewne: Å›mierć, podatki i kolejna edycja „TaÅ„ca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieÅ›miertelny wyglÄ…d A4. UsÅ‚yszycie to kiedyÅ› od swoich wnuków, którzy przyjdÄ… ponarzekać, że nowe Audi znowu wyglÄ…da jak stare. PrzyzwyczailiÅ›my siÄ™, że narzekajÄ… wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~Tomek
Audi A4 B8
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi prowadzi się jak po szynach mimo FWD, najbardziej lubie mmi pod ręką przed podłokietnikiem i sportową kierownice. Kompletny rozrząd z pompą wody i wszystkim z wymianą oleju i filtrów i robocizną kosztował mnie 2700zł jeżdzę ponad 40tys na rok, Może ciekawa informacja: Auto kupilem po akcji AUDI związanej z diesel gate a więc oprogramowanie zostało zmienione na "prawidłowo działające". Audi przy jezdzie na tempomacie 125kmh pali 5.0l/100km DPF w najlepszym porządku, 215km/h max, przyśpieszenie super, po 40tys żadnych problemów. Zima 205/60/16 Nokian WRD4, Lato 225/55/16 Good Year Efficient Grip Silnik 143 konie bez piezoelektryki (czyli nie ma drogich napraw) skrzynia manualna to najlepszy wybór kombi to zawsze kombi (jak ktoś miał to wie o co chodzi ) Polecam wszystkim bo jest to jeden z najlepszych modeli Audi w tej cenie, którym tak komfortowo się jeździ.
4,2
~Peter
Audi A4 B8
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
Problem w ocenach powstaje gdyż ocena 4 albo 5 nie jest adekwatna,proszę o oceny pomiędzy np 4,3 itp.Pomiędzy 4 a 5 jest jeszcze dużo miejsca dlatego ktoś ocenia na 4 inny na 3 bo nie ma wyboru.Przydała by się zmiana tej punktacji.Samochód kupiłem ze względu na zawieszenie,mam sportowe normalne obniżone o 20 mm ,jazda sama daje frajdę ale inne rzecza byłw w monde conajmniej dobre albo lepsze.Bak tylko 63 l ,powinien być 70L w tej klasie,obsługa MMI czy klimy to tragedia.Jestem bardzo zadowolony z zawieszenia dlategogólna ocena dobra,gdyby nie to to ten samóchód nie miałby szans z F.Mondeo
3,8
~artur_migdał
Audi A4 B8
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
auto na plus, posiada kilka rzeczy które mnie denerwują np: trzeszczące plastiki w przestrzeni bagażowej, albo nie odczuwalna moc przy 4-5 pasażerach. Prezencja samochodu na 6+, środek na 5+, koszty utrzymania w zwykłych warsztatach oceniam na normalny poziom ( rozrząd w golfie V 2005 1.9 TDI 1000 zł, natomiast w audi A4 B8 FL 2012 11000 zł
Åšrednie spalanie dla Audi A4 B8 Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW 2012-2013
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Audi A4 B8
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
jeżdżę głównie w trasie, na trasach krajowych, przy normalnej jeździe (z dość częstymi wyprzedzeniami) pali około 6,5 l, przy oszczędnej, spokojnej jeździe jak mi się nigdzie nie spieszy, zejście poniżej 5,5 litra jest jak najbardziej możliwe, na trasach szybkiego ruchu około 7,4 litra przy tempomacie na 130km/h jakieś 7,7-7,8 litra przy 150km/h przy 160-170km/h to już bliżej 8 litrów. Po mięscie poruszam się raczej sporadycznie więc spalania w cyklu miejskim nie podam, z resztąnie do tego jest diesel z DPF ;) Auto mam od roku, póki co żadnego, najmniejszego nawet problemu więc w kwestii napraw i usterek też się nie wypowiem niestety. Obecny przebieg 190k
6,1
Audi A4 B8
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
Samochodem przejechałem 10000km , na trasie około 40 km jadać w miarę przepisowo max do 100 km/h uzyskuje wynik 4,5 L ON . Jadać bardziej dynamicznie z wyprzedaniem wartość wzrasta do 5,5 . Cieżko ogólnie samochodem gdzie nie podróżuję po autostradach , uzyskać wynik powyżej 6.0 L Oczywiscie sytuacja zmienia sie w mieście , tutaj przy zimnym silniku jadac z dzieckiem do szkoły i pózniej pracy około 10 km komuter wylicza srednio 8 L ON . Po 10 tys km komputer wskazuje srednie spalanie 5,6 L ON . Uważam więc że spalanie jest naprawde bardzo dobre , Corsa D żony 1,3 CDTI pali więcej :)
6,5
Audi A4 B8
Avant Facelifting 2.0 TDI 143KM 105kW
Spalanie w Audi a4 FL 2012 2.0 143 KM to ok 7-7,5 L w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe. Biegi zmieniam przy ok 2,5-3 K obrotów, lubię sobie depnąć przy niższych biegach gdzie czuć wciskanie w fotel, natomiast na autostradzie prędkość standardowa to 140-150. Raz udało mi się uzyskać spalanie w zakresie ok 5,5 L na trasie Katowice - Ustrzyki Dolne (180 km autostrady i 180 km wiejskich dróg). Przy moich trasach gdzie mam ok 50 % miasta i 50 % autostrad tak jak pisałem wcześniej auto pali 7-7,5 L na 100 km. Jeżeli nastawiasz się na spalanie w mieście na 6 L to się naprawdę dziwisz ... Na trasie również nie ma co liczyć na 6 L chyba że zamierasz jeździć z prędkością max 120 km/h ale w takim wypadku po co ci 143 km ? Ten silnik daje radę przy max 2 osobach (czuć przyspieszenie) natomiast przy 5 nie czuć już "kopa" tylko po prostu przyspiesza. Max tym autem udało mi się wyciągnąć 226 przy jednej osobie :)

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Audi A4 B8 Avant Facelifting