Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje System wtrysku bezpośredniego Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1800 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, sterownik Bosch EDC 17.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,8
~Miki
Audi A4 B8
Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 b8 Allroad , 2.0 TDI 143 km , 2010rok, dobre, solidne autko, czarny metalik, prezentuje się niebanalnie , ogólnie nigdy nie podobały mi się audi w kombi, ale w wersji ,,allroad,, to całkiem inne autko....., napęd quattro to po prostu rewelacja, szczególnie na mokre i zaśnieżone drogi możliwością włączenia trybu offroad w terenie . Spalanie w przedziale od 6 do 8 l/100km, w zależności od stylu i charakteru jazdy. Wnętrze pojazdu jak na rocznik po prostu nie do zdarcia, wygląda prawie jak nowe, przestrzeń w sam raz na cztery osoby, w trakcie normalnej jazdy wewnątrz jest cicho, jednak przy szybszej jeździe na autostradzie powyżej 130 km robi się głośniej, no ale to jednak kombi, gdzie bagażnik nie do końca jest dobrze wyciszony, ale pojemny. Pod podłoga bagażnika znajduje się pompowane składane oryginalne koło zapasowe wraz ze sprężarką, nigdy wcześniej w innych autach nie widziałem takiego wynalazku ale to na pewno dużo lepsze niż jakiś wsiowy zestaw naprawczy. Silnik jak na diesla cicho chodzi, jego moc wystarczająca na normalne użytkowanie autka, jednak jak ktoś chce lepszej dynamiki, to można podnieść bezpiecznie moc do 170 km , konsultowałem to ze specjalistą, i niebawem tak też uczynię, 6-biegowa manualna skrzynia biegów działa bez zarzutu, lekko, elastycznie i sprawnie.
4,3
~Adam
Audi A4 B8
Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW
Podwyższone kombi z super napędem, ponadprzeciętnymi właściościami jezdnymi, bardzo komfortowym wnętrzem i wyglądem, który w dalszym ciągu powoduje, że odwracasz się za każdym razem jak zostawiasz go na parkingu, żeby sobie popatrzeć i w duchu powiedzieć - "on jest mój". Genialne auto dla rodziny 2+2, w którym zalety w znacznym stopniu przewyższają wady. Złoty środek na polskie drogi, które pomimo coraz lepszego stanu, potrafią dokopać zawieszeniu i czasami plomba z zęba wypaść może. POLECAM
4,0
~X5
Audi A4 B8
Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW
Fajny samochod. Przesiadlem sie z X5 i no cóż, jest ciaśniej ale auto fajne do poruszania sie po miescie. Zwinne. Malo pali. W wiekszosci jezdze sam. Zwiekszony przeswit jest optymalnie dobrany. Zjedziesz bez problemu z asfaltu a i jadac po nim nie czujesz sie jak w suvie. To zaleta!

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 28
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Allroad quattro