Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Klasa średnia

W tym przypadku wybór najczęściej pada na diesla i tu wachlarz faktycznie jest spory. Najsłabsze warianty 120/136KM lepiej sobie odpuścić – do tego auta pasuje co najmniej 2.0 TDI 150KM. Chętnie się zbiera, żwawo przyspiesza i całkiem kulturalnie pracuje, a jego 177-konna wersja generuje jeszcze lepsze osiągi. Mocniejszy jest już tylko 3.0 TDI 204-245KM. To już propozycja dla koneserów. A co z silnikami benzynowymi? Podstawowy 1.8 TFSI 120KM jest w A4 nieco mdły, ale wersja 170-konna pasuje jak ulał. Czuć rezerwę mocy, a autem jeździ się płynnie i łatwo. 2.0 TFSI ma 180KM i znikomą różnicę w osiągach, dlatego po lepszą dynamikę lepiej sięgnąć do wariantu 225KM, albo 3.0 TFSI 272KM. Tego ostatniego trzeba tylko mieć za co tankować.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Jacek
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Ode mnie 4. Jak każde A4 - idealne dla 1 - 2 osób, reszta pasażerów będzie gniotła się z tyłu. Zawieszenie i przeniesienie napędu to bajka, quattro to cudo i nie raz mnie pozytywnie zaskoczyło. Udało mi się np. bez większych problemów przejechać przez zaśnieżony las na letnich oponach (do którego zresztą zaprowadziła mnie "cudowna" nawigacja z Audi), z czego tylko raz postawiło mnie bokiem, ale nie miałem problemów żeby się z tego wykaraskać. Auto to nie terenówka jednak w terenie radzi sobie zaskakująco dobrze, a te parę centymetrów wyżej faktycznie robi robotę. Przy 190KM można odczuwać brak mocy, 223km/h to maksymalna prędkość fabryczna i wyżej się nie podskoczy dlatego to nie jest auto na wyścigi ani dla maniaków prędkości. Auto prowadzi się bardzo wygodnie i pewnie, jest je łatwo kontrolować przy dużych prędkościach - czuć, że ma ponad 1700kg choć nie wygląda.
4,3
~LuckyLuke
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
To moja druga ocena wystawiona dla tego auta. Posiadam je od nowości - jeden właściciel, jeden użytkownik, pełen serwis. Przede wszystkim - kompletna bezawaryjność - 107 tysięcy kilometrów to może nie gigantyczny przebieg, ale daje już dość szansę na obiektywną ocenę, pozbawioną nieznanej historii i niewiadomego serwisowania. Po drugie bardzo udany kompromis pomiędzy osiągami, bezpieczeństwem, wygodą użytkowania i jakością wykonania. Lekko zwiększony prześwit, napęd quattro i super jakości skóra, która bez przesady pod 5 latach wygląda lepiej niż ta, którą oglądałem w nowym Tiguanie w wersji "full wypas". Co do minusów - opisałem w poszczególnych kategoriach.
4,6
~gavik
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Całokształt 4,5, chociaż mam 190 KM, to chciałoby się więcej. Z pozytywów to komfort w środku i quattro.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 28
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting