Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Długość 4721 mm
Szerokość 1841 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2006 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1495 mm
Rozstaw osi 2805 mm
Rozstaw kół - przód 1583 mm
Rozstaw kół - tył 1574 mm
Zwis przedni 883 mm
Zwis tylny 1033 mm
Prześwit 175 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1463 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1442 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1410 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1380 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 773 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1027 mm
Wysokość progu załadowczego 668 mm
Drzwi tylne - szerokość 1007 mm
Drzwi tylne - wysokość 668 mm
Maksymalna ładowność 570 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 90 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Jacek
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Ode mnie 4. Jak każde A4 - idealne dla 1 - 2 osób, reszta pasażerów będzie gniotła się z tyłu. Zawieszenie i przeniesienie napędu to bajka, quattro to cudo i nie raz mnie pozytywnie zaskoczyło. Udało mi się np. bez większych problemów przejechać przez zaśnieżony las na letnich oponach (do którego zresztą zaprowadziła mnie "cudowna" nawigacja z Audi), z czego tylko raz postawiło mnie bokiem, ale nie miałem problemów żeby się z tego wykaraskać. Auto to nie terenówka jednak w terenie radzi sobie zaskakująco dobrze, a te parę centymetrów wyżej faktycznie robi robotę. Przy 190KM można odczuwać brak mocy, 223km/h to maksymalna prędkość fabryczna i wyżej się nie podskoczy dlatego to nie jest auto na wyścigi ani dla maniaków prędkości. Auto prowadzi się bardzo wygodnie i pewnie, jest je łatwo kontrolować przy dużych prędkościach - czuć, że ma ponad 1700kg choć nie wygląda.
4,2
~Jacek
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Jakkolwiek auto ma pewne wady, niewątpliwie jest najlepszą furą, jaką dotąd jeździłem. Zwłaszcza właściwości trakcyjne: napęd quattro robi jednak różnicę. Przy dynamicznej jeździe nawet początkowo podejrzewałem, że układy wspomagające kontrolę trakcji mogą nie funkcjonować. Tam, gdzie w przednionapędowej tojotce dawno ingerowałaby elektronika, informując o tym kontrolkami, tudzież alarmowym piszczeniem, audik radził sobie bezgłośnie i bezproblemowo. Dopiero z nadejściem zimy przekonałem się, że i on potrafi poświecić kontrolkami od ESP. Oceniłbym na 4,5 gwiazdki, ale nie ma takiej możliwości, zaokrąglam więc do 5.
4,3
~LuckyLuke
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
To moja druga ocena wystawiona dla tego auta. Posiadam je od nowości - jeden właściciel, jeden użytkownik, pełen serwis. Przede wszystkim - kompletna bezawaryjność - 107 tysięcy kilometrów to może nie gigantyczny przebieg, ale daje już dość szansę na obiektywną ocenę, pozbawioną nieznanej historii i niewiadomego serwisowania. Po drugie bardzo udany kompromis pomiędzy osiągami, bezpieczeństwem, wygodą użytkowania i jakością wykonania. Lekko zwiększony prześwit, napęd quattro i super jakości skóra, która bez przesady pod 5 latach wygląda lepiej niż ta, którą oglądałem w nowym Tiguanie w wersji "full wypas". Co do minusów - opisałem w poszczególnych kategoriach.
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting
9,9 – 10,9
l/100 km
7,0 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Cudowne autko, moc, dynamika przy stosunkowo niewielkim spalaniu. Minimalne spalanie to 4,8 litra ON, tak pokazał komputer po przejechaniu około 100 km i muskaniu delikatnie pedału gazu. Średnie minimalne to normalna eksploatacja 6,1. Jazda po mieście do 8 litrów.(jeżeli skrzynia nie jest ustawiona na sport ). Średnie maksymalne :) skrzynia na sporcie i ognia, gwałtowne hamowania i przyśpieszania 13,5 litra ON. Inaczej jest na autostradzie Długa trasa prędkość do 130 kmh 6,5 litra, do 160 7,0 litra, do 250 kmh 8,3 litra (nie jechałem całą trasę z tą prędkością ze względu na zapchany lewy pas odcinek około 600km)
7,2
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Na razie zrobione ok 10 tyś km średnio po tankowaniu miedzy 7.0 a 7.5 jesienią i zimą raczej normalna jazda trasy dużej jeszcze nie robiłem w porównaniu z avantem b8 143 km manualna ok 0.7 więcej pali ale tez na większych kołach tam 17 a tu 18
7,7
Audi A4 B8
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Tragedia,to jest moje trzecie audi a4, ostatnio mialem a4 b8 2,0 tdi cr manual i palill mi srednio 6,5. Tutaj miasto 10 -12 a nie mam ciezkiej nogi i gwarantuje ze potrafie jezdzic oszczednie w poprzednim czesto robilem 1000 km na baku. Przy 150 km/h pali 10 l na 100 ! 32000 km przebiegu wiec licze ze cos spadnie...

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting