Szukaj

Informacje o Audi A4 B8

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B8

Liczba ocen: 242
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Robert
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Miałem Audi a4 b8 lift 1,8 TFSI 170 km z multitronikiem przez okres 3 lat zrobiłem ponat 40000 km. Generalnie auto bardzo ładne karoseria ocynk , maska aluminiowa silnik ma sporo mocy i mało pali . Bardzo dobrze przyspiesza i jest dobrze wyciszony .Jazda tym Audi to sama przyjemność .Skrzynia Mulitronic znajdująca się w tym samochodzie jest bezstopniowa i jest w niej duży plus bo niema zmian biegów a co za tym idzie żadnych szarpnięć podczas jazdy .Niestety B8 ma sporo wad .Łańcuch rozrządu zawsze kojarzył się z długowiecznością .Niestety nie w tym modelu . Rozrząd musiałem wymieniać przy 90000 km a tani nie był . Zmienne fazy rozrządu w tym silniku to następny mankament którego naprawa była drugą drogą inwestycją niedługo po rozrządzie i wytrzymała 30000 km .Po przejechaniu 100000 km silnik zaczął brać olej jakiś 1l/100km Porażka . Skrzynia biegów choć w czasie jazdy była super to samo ruszanie to jakiś koszmar . Trudno było ruszyć bez szarpnięcia ale ta się nie psuła pomimo złych opinii . Kupiłem to Audi dlatego że mój tata miał Audi 80 1,6 benzynę a puzniej a4 b6 1,9 TDI i obydwa były niezniszczalne i obydwa przejechały po pół miliona km obydwa wytrzymywały od zmiany do zmiany oleju bez dolewania . Zostały sprzedane następnym szczęśliwcom żeby kręcić kolejne tysiące kilometrów .Myślałem że ten będzie jeszcze lepszy . Niestety Audi a4 b8 TFSI już takie nie jest . Dziwię się że taka dobra marka zdecydowała na zamontowanie tak wadliwego silnika do swojego auta .Silniki TFSI lub TSI w VW mają moc , fajnie przyspieszają , mało palą ale musiałyby być mocno poprawione żeby dorównały wytrzymałością poprzednikom
4,3
~Robert
Audi A4 B8
Limousine Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Miałem Audi a4 b8 lift 1,8 TFSI 170 km z multitronikiem przez okres 3 lat zrobiłem ponat 40000 km. Generalnie auto bardzo ładne karoseria ocynk , maska aluminiowa silnik ma sporo mocy i mało pali . Bardzo dobrze przyspiesza i jest dobrze wyciszony .Jazda tym Audi to sama przyjemność .Skrzynia Mulitronic znajdująca się w tym samochodzie jest bezstopniowa i jest w niej duży plus bo niema zmian biegów a co za tym idzie żadnych szarpnięć podczas jazdy .Niestety B8 ma sporo wad .Łańcuch rozrządu zawsze kojarzył się z długowiecznością .Niestety nie w tym modelu . Rozrząd musiałem wymieniać przy 90000 km a tani nie był . Zmienne fazy rozrządu w tym silniku to następny mankament którego naprawa była drugą drogą inwestycją niedługo po rozrządzie i wytrzymała 30000 km .Po przejechaniu 100000 km silnik zaczął brać olej jakiś 1l/100km Porażka . Skrzynia biegów choć w czasie jazdy była super to samo ruszanie to jakiś koszmar . Trudno było ruszyć bez szarpnięcia ale ta się nie psuła pomimo złych opinii . Kupiłem to Audi dlatego że mój tata miał Audi 80 1,6 benzynę a puzniej a4 b6 1,9 TDI i obydwa były niezniszczalne i obydwa przejechały po pół miliona km obydwa wytrzymywały od zmiany do zmiany oleju bez dolewania . Zostały sprzedane następnym szczęśliwcom żeby kręcić kolejne tysiące kilometrów .Myślałem że ten będzie jeszcze lepszy . Niestety Audi a4 b8 TFSI już takie nie jest . Dziwię się że taka dobra marka zdecydowała na zamontowanie tak wadliwego silnika do swojego auta .Silniki TFSI lub TSI w VW mają moc , fajnie przyspieszają , mało palą ale musiałyby być mocno poprawione żeby dorównały wytrzymałością poprzednikom
3,9
~Vaginiarz
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Przebueg 221 000km, salon pl. Z jednej strony świetnie, z drugiej tylko poprawnie. Materiały dobre, drzwi całe twarde ale z ładnego plastiku choć skrzypią troszkę uchwyty do zamykania. Pulpit miękki, obsługa mmi trochę upierdilwa- niby wszystko oczywiste ale bmw zrobiło to lepiej. Pokrętła działają w stronę przeciwną niż spodziewana. Wyciszenie do 130 dobre, powyżej przedziera się szum. Zawieszenie dla mnie trochę za twarde (bez s-line) ale porównując do nowego passata i tak nieźle, bo tam słychać każdą studzienkę jak w ciągniku.

Raporty spalania Audi A4 B8

Liczba raportów: 410
Średnie spalanie dla Audi A4 B8
7,2 – 20,7
l/100 km
4,2 – 10,5
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Audi A4 B8
S4 Limousine 3.0 TFSI 333KM 245kW
Samochód zachęca do wciśnięcia gazu do podłogi. Obecnie na STAGE 2 450km i 540nm robione w KIVI RACING w Warszawie. Autem śmigam w trasy i trochę miasta jak mam chęć na mocniejsze emocje. Przyśpieszenie, wyprzedzanie, elastyczność silnika w połączeniu u mnie z MANUALem jest boska... Nie udało mi się jak dotychczas spalić więcej niż 15 litrów. Oczywiście da się pewnie i z 25L jak się człowiek postara. Przy normalnej jeździe spokojnie spala tyle co inne auta z 2 litrowym turbo i 200km więc nie ma co się bać takiego S4. Gorąco polecam
7,7
Audi A4 B8
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
390 tys. przebiegu, samochód zadbany, wtryski nie leją, DPF po czyszczeniu, wszystko sprawne. 130km/h po autostradzie z 1000km wyszło średnie 5,1 litra na 100km. Jazda do pracy, wyłącznie po mieście w średnim natężeniu ruchu ze światłami co 500 metrów - pomiędzy 10, a 11 litrów (zima czy lato, praktycznie bez różnicy). Spalanie średnie z 5 tys. kilometrów (miasto, trasa w stosunku 70/30) 7 litrów. Mierzone na dystrybutorze, start stop wyłączony. Jazda dynamiczna, ale bez gwałtownego przyspieszania lub hamowania, przepisowa.
9,3
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Spalanie wyliczone ze zużycia paliwa nie podane z komputera. Jestem zadowolony, w połączeniu ze skrzynią multitronic ten silnik w trasie pozwala uzyskać satysfakcjonujące rezultaty jeśli chodzi o spalanie przy prędkości 140/150 km/h na autostradzie. Dodatkowym plusem jest to że ma moc i nawet przy dużych prędkościach przyspiesza rewelacyjnie. Spalanie miejskie uzyskane w Zakopanem gdzie wszędzie jest pod górkę gdzie indziej pewnie byłby bardziej oszczędny.

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 29
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A4 B8