Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Sławek j-ow
Audi A4 B6
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Auto rewelacyjne z naprawdę mocnym silnikiem 130km. Moja wersja miała dodatkowo silnik chipowany i gdy go sprzedawałem kupiec który oglądał i jeździł pięcioma takimi autami powiedział, że to jest to czego szukał :) Spalanie to wielki plus dla tego auta, dla naprawdę oszczędnych poniżej 6 litrów można zejść bez trudu. Auto miało dwie wady, 1 to turbina, która mi padła 2 razy, 2 to światła soczewkowe na zwykłych żarówkach porażka po deszczu więc polecam xenon do tego auta. Gdybym miał je kupić ponownie, kupił bym na pewno bo pomimo czasu nadal to auto ma świetny wygląd.
4,4
~Simon
Audi A4 B6
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Świetny komfort, dobra moc przy małym spalaniu. Dobra linia nadwozia, pomimo swojego wieku nadal dobrze wygląda. Dramatem jest dla mnie tylko brak możliwości składania tylnej kanapy oraz system naprawczy zamiast koła zapasowego. Zjeździłem tym samochodem Polskę i pół Europy bez problemów. Aż boję się zmienić samochód na nowszy bo widzę że koledzy nie wystawiają zbyt dobrych opinii modelom powyżej 2007r :) Aha, niech was ręka boska broni, żeby lać do tego samochodu olej silnikowy Castrola. Lałem takiego long life\'a i samochód brał prawie 1,5litra na 25tys km. Zmieniłem potem na Shella też LL i samochód przestał brać olej w ogóle (aż się martwię czy to dobrze :) Polecam na śląsku serwis Audi \"Magro\" - Rybnik. Dobrzy fachowcy i rozsądne ceny (nie to co Wojtanowicz we Wrocławiu).
4,2
~krajc
Audi A4 B6
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Najlepsze dotychczasowe auto. Polecam w 100%. Jestem bardzo zadowolony. Polecam miłośnikom dobrych samochodów. Silnik ma kopyto niesamowite. W sam raz na trasę i do miasta. Trochę głośny ale jak by nie było silnik konstrukcyjnie stary lecz nie do zajechania. skrzynia u mnie 5 biegowa. Z tego co wiem to 6-stki są bardziej awaryjne z tym silnikiem. Bardzo przyjemnie chodzi. trzyma sie rewelacyjnie drogi. Płynie a nie jedzie.ciężko się cofa bo jest to sedan i nie widzę końca auta ale czujniki cofania pomagają bardzo. polecam każdemu.silnik długo się nagrzewa bo diesel ale jak już złapie temperaturę to jest extra. 2 strefowa klima uprzyjemnia jazdę. na ilość miejsca z przodu nie narzekam, jedynie boli noga prawa od źle wyprofilowanej konsoli środkowej. Mam 193 cm więc za mną z tyłu już nikt nie usiądzie. Miejsca bardzo mało z tyłu. Dużo mniej niż w samochodach z niższej półki. extra wyciszony. Nawet nadkola mają własne wyciszenie materiałem. co do ekonomiki jestem zadowolony jeżeli chodzi o spalanie. Mam ciężką nogę ale tragedii nie ma. Odpowiedni wybór co do silnika. Ceny części do wymiany rozarządu,filtrów b.drogie (1000 zł!!!) . Żeby wymienić rozrząd należy zdjąć zderzak i trwa z 4 godziny wymiana. No cóż chce się komfortu i elegancji to trzeba płacić. Nie dla każdego samochód. Następny mój wóz to będzie Audi A6 lub BMW 3 E90 Wada : Ciasno z tyłu. mimo wszystko wart swojej ceny!!!
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2000-2004
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Audi A4 B6
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Najdalej na jednym baku przejechałem 1250km z Holandii do Polski autostradami przy prędkości ok. 120-130km, spalanie wyszło ok. 5,04l zatem. Drugi raz taką eko jazdę zaliczyłem do Pragi z podobnymi prędkościami, tj. 120-130 na autostradach i eskach, spalił 5,08l. Średnio na drogach szybkiego ruchu pali z 5,3-5,4 a zimą z 5,6. W mieście trzeba liczyć z 7 litrów. Jak na taki samochód i moc to dosyć oszczędny, trzeba jednak umieć jeździć oszczędnie, czyli jednostajnie i jak najmniej używać hamulca.
6,8
Audi A4 B6
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Jak ktos pisze ze mu pali 5litrow to niech sobie konia kupi i jezdzi :/ bo to nie jest jazda , oczywiscie dla smiechu kiedys jechalem jak taczka to mialem spalanie 5,5 ale zeby tak jezdzic na codzien :/ zeby oszczedzic jeden litr ? nie ograniczam sie i jestem mega zadowolony ze spalania tego auta , 60%/40% miasto / trasa i srednie spalanie 7,2 litra komputer pokazuje , niewiem czy mnie cwaniaczek oszukuje ale chyba mowi prawde bo jak zatankuje do pelna to zapominam o wskazniku paliwa na dlugi czas , autkiem nie bedziemy sie scigacz ,no chyba ze z wiejskim chip tunningiem forda z 92r :D mozna nim smigac 120 na polskiej drodze i czuc sie bezpiecznie , komfortowo , wymienilem rozrzad , sprzęgło od kiedy mam swoja furke i jakos smiga , jednym slowem wydaje mi sie ze AWX i AVF to najlepszy silnik jesli chodzi o wydajnosc i koszty zwiazane z uzytkowaniem , polecam wszystkim ten silnik
6,5
Audi A4 B6
Sedan 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi mam już pół roku. Na dowodzie mam wbite 100 km ale jest ponad 130 w rzeczywistości. 5 biegów. W mieście samochodzik pali niemiłosiernie. W zimę jak jeździłem tylko po mieście to i umiał 9 spalić, tak w trybie mieszanym droga co dziennie: 10 km poza miastem(70 km/h) i 5 km w mieście to więcej niż 6 nie pali. Zalewam zawsze 20 l i to wystarczy na zrobienie 320-350km zależy jak się jeździ. A inne koszty: komplet filtrów 110 zł , olej (wchodzi niecałe 4l) jakieś 80 zł, klaksony mi wysiadły 30 zł, klima zatarła mi się sprężarka (powiedzieli że naprawa w 2 tys zł się zamknie), komplet klocków z czujnikami na przód 40 zł. Klimy pewnie nie będę naprawiać a resztę wszystko sam wymieniam. Warto kupić sobie kabel do komputera jakieś 40 zł kosztuje. Zawieszenie całkowita pomyłka. Na polskich dołkach mało z ulicy nie wylecę twarde jak cholera. Jest tu zawieszenie aluminiowe. Mam nadzieję że to koniec napraw. Myślałem że będzie mnie więcej kosztować utrzymanie takiego auta ale tragedii nie ma. Pewnie jak bym wszystko robił w serwisach to bym zbankrutował a że lubię dłubać przy samochodzie to zostanie trochę w kieszeni :)

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 93
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B6 Sedan