Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW 2002-2004

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowaÅ‚a w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniÅ‚o siÄ™ od swojego poprzednika, choć byÅ‚o od niego nieco wiÄ™ksze. Smuklejsze ksztaÅ‚ty nadwozia A4 II bardziej nawiÄ…zywaÅ‚y jednak do modelu A6 (do A6 upodobniÅ‚ siÄ™ też tyÅ‚ A4). W roku 2001 na rynku pojawiÅ‚ siÄ™ nowy A4 Avant, a kilka miesiÄ™cy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, nastÄ™pca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechaÅ‚ z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy sÄ… w życiu pewne: Å›mierć, podatki i kolejna edycja „TaÅ„ca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieÅ›miertelny wyglÄ…d A4. UsÅ‚yszycie to kiedyÅ› od swoich wnuków, którzy przyjdÄ… ponarzekać, że nowe Audi znowu wyglÄ…da jak stare. PrzyzwyczailiÅ›my siÄ™, że narzekajÄ… wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1400-3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Åšrednie spalanie dla Audi A4 B6 Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW 2002-2004
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Audi A4 B6
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Do miasta od świateł do świateł zdecydowanie się nie nadaję szkoda go tam męczyć, za to na trasach czy to krajowych czy ekspresowych radzi sobie świetnie, charakterystyczny dźwięk najprzyjemniejszy ze wszystkich TDI na plus - kultura pracy również, bardzo komfortowy diesel z manualną 6 biegową skrzynią, jak na tamte czasy (2003), niskie spalanie na trasie 5.8-5.9 przy prędkościach 70-90 może i da rade i ciut mniej. awaryjność : - nie doświadczyłem (przebieg oryginalny 260tyś), eksploatacyjne wymiany/ regeneracje - ew. jakieś pierdoły które można samemu naprawić/wymienić i nie wpływają na mechanike samochodu i jego jazdę.
7,8
Audi A4 B6
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Do miasta od świateł do świateł zdecydowanie się nie nadaję szkoda go tam męczyć, za to na trasach czy to krajowych czy ekspresowych radzi sobie świetnie, charakterystyczny dźwięk najprzyjemniejszy ze wszystkich TDI na plus - kultura pracy również, bardzo komfortowy diesel z manualną 6 biegową skrzynią, jak na tamte czasy (2003), niskie spalanie na trasie 5.8-5.9 przy prędkościach 70-90 może i da rade i ciut mniej. awaryjność : - nie doświadczyłem (przebieg oryginalny 260tyś), eksploatacyjne wymiany/ regeneracje - ew. jakieś pierdoły które można samemu naprawić/wymienić i nie wpływają na mechanike samochodu i jego jazdę.
8,1
Audi A4 B6
Avant 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
auto posiadam dopiero 2 tyg. nie przejechałem więcej niż 500km. Jak narazie komputer pokazuje średnie spalanie 8,1-8,2 l głównie miasto więc nie jest najgorzej, tymbardziej że przy minusowych temperaturach. Jedno co mnie niepokoi to dudnienie z tyłu , ponieważ ja zawsze auta tankuje do pełna to może być powód ale nie jestem pewien. Trudno to sprawdzić , ponieważ dopytując inne osoby dowiedziałem się że użytkownicy takich aut nigdy nie tankują ich do pełna. Natomiast przy zakupie od handlarza auto było na rezerwie , nie słyszałem żadnego dudnienia , a trochę nią pojeździłem.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 93
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
zapala siÄ™ kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Audi A4 B6 Avant