Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Całokształt - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW 2007-2013
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Audi A3 8P
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
2.0 TDI CR 125kW (CBBB) Quattro. W trasie rewelacja: z jednej strony duża moc i pewna trakcja (4x4) z drugiej: bardzo małe spalanie: udawało się zejść nawet poniżej 5/100 - eco driving. Dynamiczna jazda na trasie z prędkością w okolicach 100-110, to bardzo rozsądna wartość 5,5l/100. W mieście już lubi swoje wypić, szczególnie na zimno - kilka km dojazdu do pracy w sporym korku, to wartości dochodzące nawet do 10/100 w zimie. W mieście (Wrocław) średnie w okolicach 7,8. Ogólnie średnie z kilki tys km 6.8 (zdecydowana przewaga miasta).
5,5
Audi A3 8P
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Auto oszczędne w zużyciu paliwa. Po mieście zejście poniżej 6l to nie problem, spalanie na autostradzie przy 130km/h to około 5,5L. W terenie miejsko-wiejskim jadąc dozwolona prędkością spalanie około 5,4l. Przejechanie na pełnym baku około tysiąca km, to nie jest wielkie osiągnięcie.
6,6
Audi A3 8P
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Mam raczej ciężką nogę. Spalanie w mieście to ponad 8 l/100km, natomiast jadąc w długą trasę da się zejść bez problemu do 5 l/100km. Jak dla mnie jest w porządku. Silnik bardzo dynamiczny i zawsze jest zapas mocy, ale z drugiej strony może być oszczędny (jeśli zdejmie się nogę z gazu). Sama masa auta to ponad 1500 kg, więc spalanie akceptowalne. Użytkuję je od 3 lat..

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 33
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Audi A3 8P Sportback