Szukaj

Informacje o Audi A3 8L Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ modeli z czterema pierÅ›cieniami na grillu. W zależnoÅ›ci od generacji w ofercie byÅ‚y dostÄ™pne wersja trzydrzwiowa, piÄ™ciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazÅ‚y siÄ™ również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowaÅ‚a na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty doÅ‚Ä…czyÅ‚ wariant piÄ™ciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszÅ‚o przeszÅ‚o pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka byÅ‚a dostÄ™pna w sprzedaży, byÅ‚a dość szeroka i niemal każdy mógÅ‚ znaleźć coÅ› interesujÄ…cego dla siebie. Bazowy model napÄ™dzany byÅ‚ 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemnoÅ›ci 1,8 litra, generowaÅ‚a 125 KM, zaÅ› wersja tego silnika z turbodoÅ‚adowaniem oferowaÅ‚a 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponowaÅ‚ już mocÄ… 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którÄ… zaprojektowaÅ‚ Gary Telaak, zbudowana zostaÅ‚a na nowej pÅ‚ycie niemieckiego koncernu PQ35, która posÅ‚użyÅ‚a również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowaÅ‚a odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później doÅ‚Ä…czyÅ‚a do niej piÄ™ciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowaÅ‚o Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taÅ›m produkcyjnych zjeżdżaÅ‚a również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miÄ™kkim dachem. W 2008 r. auto przeszÅ‚o facelifting i jednoczeÅ›nie doÅ‚Ä…czyÅ‚a do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostÄ™pnych jednostek napÄ™dowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowaÅ‚a szerokÄ… paletÄ™ silników benzynowych. Na poczÄ…tku bazowym silnikiem byÅ‚y 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostaÅ‚y zastÄ…pione przez jednostkÄ™ 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastÄ…piÅ‚ silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowaÅ‚a mocÄ… 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten byÅ‚ mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazÅ‚a siÄ™ także 6-cylindrowa jednostka o pojemnoÅ›ci 3,2 litra i mocy 250 KM.

GamÄ™ silników wysokoprężnych otwieraÅ‚ silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który zostaÅ‚ zastÄ…piony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty doÅ‚Ä…czyÅ‚ także dwulitrowy motor TDI, który byÅ‚ oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiÅ‚a siÄ™ również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maskÄ… tej odmiany silnikowej pracowaÅ‚ 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalaÅ‚ na rozpÄ™dzenie siÄ™ do prÄ™dkoÅ›ci 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którÄ… zaprojektowaÅ‚ Dany Garand, zadebiutowaÅ‚a na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiÅ‚a siÄ™ wersja A3 Sportback z jednÄ… parÄ… drzwi wiÄ™cej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiÅ‚a siÄ™ również wersja z otwieranym miÄ™kkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane zostaÅ‚a na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostaÅ‚o uhonorowane prestiżowym tytuÅ‚em Åšwiatowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

PaletÄ™ dostÄ™pnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponowaÅ‚ mocÄ… 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miaÅ‚a pod maskÄ… stado koni mechanicznych liczÄ…ce 180 sztuk, zaÅ› jednostka 2.0 TFSI generowaÅ‚a moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miaÅ‚ moc 105 KM, zaÅ› dwulitrowa jednostka wysokoprężna byÅ‚a dostÄ™pna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane byÅ‚o także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponowaÅ‚ mocÄ… 110 KM. W ofercie pojawiÅ‚a siÄ™ także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o Å‚Ä…cznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od poczÄ…tku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowaÅ‚o siÄ™ Audi S3, które napÄ™dzane byÅ‚o silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiÅ‚a siÄ™ także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosÅ‚a do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi siÄ™ zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak wÅ‚aÅ›nie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym wzglÄ™dem wpisujÄ… siÄ™ w oczekiwania kupujÄ…cego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie byÅ‚ indywidualistÄ… i nigdy nie bÄ™dzie. Dla wiÄ™kszoÅ›ci ludzi, którzy kupujÄ… ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~janusz
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
A3 nigdy mnie nie zawiódł, zawsze dowoził do celu. Fakt na liczniku 250k ale podejrzewam, tak naprawdę jest o 100k więcej. Przez 4 lata użytkowania zdążyłem wymienić sprzęgło z kołem dwumasowym, zawieszenie przód + tył, przegub, rozrząd, kolumny mcphersona, zawór turbiny, regeneracja turbiny, klocki + tarcze przód + tył, naprawa nadwozia z rdzy (praktycznie całe auto). Nie żałowałem kasy na naprawy, wszystko na "lepszych" częściach i nie w byle jakim serwisie. Samochód odwdzięczał się tym, że np jak musiałem pilnie wyjechać do pragi czy berlina to wsiadałem i jechałem bez obaw. Bardzo lubię jego przyśpieszenie, moment obrotowy bardzo ładnie łapie od niskich obrotów. Niestety maksymalna prędkość przy 4 dorosłych osobach to 200KM/h, spodziewałem się więcej ale wiadomo nie ma i tak gdzie z taką prędkością jeździć. Ogólnie silnik bardzo głośny, u mnie już powoli słychać pompę wspomagania i oczywiście rozlatujący się po 1,5 roku napinacz paska wielorowkowego. Cicho nie jest. Te przeklinane przez wszystkich pompowtryski jeszcze nie dały mi popalić może dlatego, że tankuję tylko shella nitro+ (niby ma dodane czyściwo) i nigdy nie katuję go w mieście a po każdej jeździe daję odpocząć turbinie. Spalanie to średnio 7-8 litrów z czego większość niestety robię w mieście. Na całym baku (od momentu zapalenia się rezerwy) robię 650km. Jako, że jest to audi z czerwoną literką I nie ma miesiąca, żeby buractwo w hondach czy bmw nie chciało się ścigać spod świateł (nie wiem co oni mają do tych a3 ale jest to notoryczne). Po wymianie zawieszenia kupiłem nowe lepsze opony i różnica na zakrętach a nawet przy gwałtownym ruszaniu jest znacznie odczuwalna. Niestety zawieszenie jest twarde co powoduje frustrację przy jeździe po naszym asfalcie, każda dziura, koleina jest odczuwalna. Jadąc w 5 osób można być pewnym, że będziemy haczyć o każdy wybój na drodze. Niestety moje nadwozie po tych 13 latach nadawło się już kompletnie do naprawy, na każdym elemencie pojawiły się ogniska rdzy. Nie wiem od czego to zależne bo widziałem wiele starszych a3, w całkiem dobrej kondycji. Plastiki w środku pomalowane najgorszą z możliwych farb, wszystkie przyciski powycierane. Audi zrobiło ten numer w 2002 roku później chyba poszli po rozum do głowy i zrobili wszystko z nieścieralnego materiału. Na szczęście te używane elementy na allegro kosztują grosze a wymianę można zrobić samemu.
2,9
~Kris
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
Płacisz za znaczek ale reszta pozostawia wiele do życzenia. Po tym jak posiadałem (oprócz aktualnej A3) 3 sztuk starszych audi, tutaj jakość jest na dalszym planie. Ogólnie kiepsko. Nie jest to wdzięczny samochód. Na tle wcześniejszych audi które posiadałem i japońców to A3 jest na szarym końcu.
2,9
~Kris
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
Płacisz za znaczek ale reszta pozostawia wiele do życzenia. Po tym jak posiadałem (oprócz aktualnej A3) 3 sztuk starszych audi, tutaj jakość jest na dalszym planie. Ogólnie kiepsko. Nie jest to wdzięczny samochód. Na tle wcześniejszych audi które posiadałem i japońców to A3 jest na szarym końcu.
Åšrednie spalanie dla Audi A3 8L Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW 2000-2003
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
Najczęściej jeżdżę poza miastem, ale nie można nazwać tego długą trasą - robię odcinki od kilku/kilkunastu do kilkudziesięciu km, wtedy spalanie przy umiarkowanej jeździe mam na poziomie 5,5-5,8 l/100km latem (z klimą) oraz około 6l zimą. Jak dojdzie trochę miasta i krótkich odcinków to szybko wzrasta o 0,5-1 litr. Bardzo podobnie lub minimalnie więcej niż miałem w poprzednim Passacie B4 1.9TDI 90KM. Ogromny plus za długi VI bieg. Rzadko go używam (trzeba jechać co najmniej 115-120 km/h), ale dzięki temu dosyć żwawa jazda poza terenem zabudowanym wcale nie jest mniej oszczędna niż wleczenie się za innymi pojazdami. Niestety wadą tego silnika względem starszego TDI jest znacznie dłuższe nagrzewanie się zimą. Przy temperaturach poniżej zera i z climatronikiem ustawionym na delikatne grzanie trzeba przejechać (poza miastem) dobre 10 km zanim silnie złapie temperaturę roboczą. Z wyłączonym grzaniem kabiny trochę szybciej. Natomiast jak ktoś lubi ciepło, to musi się liczyć, że nagrzewanie silnika może trwać nawet 20 km, albo i więcej przy dużych mrozach. Auto jest po chipie na 165 KM i 370 Nm.
5,8
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
Moje Audi posiadam od niedawna, miło mnie zaskoczyło elastycznością silnika i jego ekonomią. Spalanie sporo się waha, na trasie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. W cyklu mieszanym z przeważająca iloćią szybkich odcinków zanotowałem 5,2-5,4 litra. Gdy chcemy troszke poszaleć i energicznie ruszać po mieście spalanie szybko rosnie 7-8 l i więcej (zależy od nogi właściciela) . Jednak po wyjeździe na trasie szybkiego ruchu komputer szybko zmniejsza wartość. Polecam diesla 130 KM, bo posiada 6-biegowa skrzynie biegów co pozwala zmniejszyć spalanie w trasie o nawet litr.
5,8
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
Spalanie: TRASA 5-6l MIASTO 7-8l. Można zejść w trasie poniżej 5l przy spokojnej jeździe, bez klimy, 80-90km/h. A3 posiadam od 9 lat. Przebieg jaki zrobiłem to 130tys km. Średnie całkowite spalanie przez te wszystkie lata miesci się w granicach 6.2-6.8 Ogólnie polecam.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 60
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. GaszÄ…cy silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 24
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy
Audi A3 8L Hatchback