Szukaj

Informacje o Audi A3 8L Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,5
~Wader
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Wynik średniego spalania z ponad 2 lat eksploatacji, około 50 tys przebiegu, to 5,24 litra (wyliczone "ręcznie", nie żadne dane z komputera). W układzie 70% miasto, 30% trasa spalanie 5,5-6,0L , w odwrotnym układzie na poziomie około 5,0-5,5L. Czyli bardzo ekonomicznie. Co ciekawe rekordowo niskie spalanie 4,67L osiągnięte podczas łagodnej zimy... i łagodnym traktowaniu pedału gazu przy okazji. Bardzo komfortowy samochód, jednak auta mają już swoje kilometry nalatane, stawiam że prawie wszystkie "przekręcone", duże ryzyko wtopy... regeneracja zacisków hamulcowych, przekładni kierowniczej (rdzewieją w tym modelu notorycznie listwy dolne drzwi i ich okolice oraz... dach), powłoki lakierniczej, naprawa pompy wtryskowej, to grubsze naprawy jakie mnie spotkały + kilka drobniejszych... aż pewnego dnia w drodze do pracy silnik wyzionął ducha, urwał się zawór, remont nieopłacalny, kupiony inny używany silni, jednak auto sprzedane... szkoda włożonej kasy.
3,9
~VIRUS
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto jest ładne, szczególnie moje na 16 felgach momo i czarny kolor, fanie sie prowadzi, w środku dopracowane i bardzo dobrze wyposażone skóra, klima itd, mało pali, dynamicznie jeździ, zero rdzy bo ocynk i....tyle. Reszta to awarie mimo że żadkie to poważne i kosztowne w naprawach, Wymieniłem turbo, silnik, sprzęgło ciekawe co następne pompa czy wtryski?? Nie jeżdze jak wariat a naprawiam jakbym Bóg wie co robił z tym autem. Bezawaryjność aut niemieckich to mit, kiedys dieslem mozna było zrobic 500tyś bez dotykania sie do silnika a dzis?? Padaka i tyle. Moi znajomi mają TDi odpowiednio Passata 2005 2.0TDi Passata 2002 1,9 TDi, Golfa IV 1,9 TDi, A6 2,5TDi i we wszytkich padają jak nie wtryski i przepływomierze to pompy to turbiny to wałki rozrządu sie kruszą..... Chyba trzeba sie przerzucić na benzyny bo pozorne oszczędnosci na paliwie w codziennym użytkowaniu idą potem prędzej czy pożniej w kosztowne naprawy i jaka to oszczędnosć?
4,5
~mariusz95r
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Jak narazie przejechałem autem kilka tysięcy kilometrów. Ogólnie auto bardzo godne polecenia jako samo w sobie. ale od razu na starcie ostrzegam- nie kupujcie 1.9 TDI 110 KM od starszych ludzi ! Turbina i zawory od klimy od razu nadają się do kompletnego przeczyszczania lub w najgorszych przypadkach- wymiany. Generalnie auto bardzo fajne , a największą zaletą samochodu jest super niskie zużycie paliwa ( nawet przy sportowej jeździe).
Średnie spalanie dla Audi A3 8L Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2001
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Wynik średniego spalania z ponad 2 lat eksploatacji, około 50 tys przebiegu, to 5,24 litra (wyliczone "ręcznie", nie żadne dane z komputera). W układzie 70% miasto, 30% trasa spalanie 5,5-6,0L , w odwrotnym układzie na poziomie około 5,0-5,5L. Czyli bardzo ekonomicznie. Co ciekawe rekordowo niskie spalanie 4,67L osiągnięte podczas łagodnej zimy... i łagodnym traktowaniu pedału gazu przy okazji. Bardzo komfortowy samochód, jednak auta mają już swoje kilometry nalatane, stawiam że prawie wszystkie "przekręcone", duże ryzyko wtopy... regeneracja zacisków hamulcowych, przekładni kierowniczej, powłoki lakierniczej, naprawa pompy wtryskowej, to grubsze naprawy jakie mnie spotkały + kilka drobniejszych... aż pewnego dnia w drodze do pracy silnik wyziąnoł ducha, urwał się zawór, remont nieopłacalny, kupiony inny używany na allegro, jednak auto sprzedane i teraz bezyna + LPG i jeżdżę jeszcze ekonomiczniej i póki co znacznie mniej awaryjnie (Honda Civic VII 1.4).
5,6
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
jestem mechanikiem, cos wam powiem:) auto posiadajace komputer, jadace przykładowo z góry na biegu, komputer pokazuje spalanie 0,0 Tak to prawda!!! auto napedzane jest od kół po silnik nie dostaje dawki paliwowej tylko tyle co do smarowania wtrysków. Auto bez komputera pali w tej samej chwili jadac z góry dawke paliwa duzo wieksza,(przyjmijmy ze na wolnych obrotach pali 1,2 l na godz wiec jadac z góry na obrotach 2 razy wiekszych ok-2tys/obr. pali 2,4litra. A wiec podsumujac jadac pod góre 200metrów pali przykładowo 10 l/100km a nastepne z góry tez 200m to srednio pali w trasie 5litrów. a wiec uzywajny jak najmniej chamulca i starajmy sie chamowac silnikiem:) przepraszam za błedy i za niezrozumiałaśc dla niektórych nie jestem wykładowca:) smigam a3 od 2 lat 1.9 tdi 110km. i jeszcze cos jadac i chamujc dynamicznie auto pali wiecej zuzywamy chamulce i inne podzespoły. poto zeby byc pól minuty szybciej. sam jak wyskocze na autostrade portafie do 200 przycisnac i od czsu do czsu pod czerwone rzeby przedmychac turbine:) ale tak trzeba ten typ tak ma. auto bezawaryjne podzespoły pasuja od skody wv i seata wiec zamienników mnóstwo. polecam
5,5
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Podane spalanie liczone ręcznie na dystansach 850-1000km(zawsze leje do pełna i tankuje na rezerwie)90% trasa, zawsze w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, latem 5-5.5L zimą 5.5-5.8L .Jazda prędkością 70-100km/h 50% i 160-190 50% trasy autostradą. Nie mam komputera pokładowego więc jest to prawdziwe spalanie. Bajki o spalaniu 3.5 albo 3.9 litra są prawdziwe ale tylko na komputerze, zmierzcie sobie z proporcji a gwarantuje, że nie osiągniecie takiego wyniku. Jeżdżę dość oszczędnie, nie katuje, ale dynamicznie. Przy 1-2 osobach na pokładzie i jeździe do 100km/h myślę, że da się spokojnie bez specjalnego wysiłku zejść do 4.2-4.5 lecz nie próbowałem bo szkoda mi męczyć silnik i dławić turbinę bo mam nową. Podsumowując, jak na jazdę w 4 osoby i pełnym bagażniku gdzie auto "siedzi" na glebie przy czym 100% seria jest bardzo zrywne i mocne, bez problemu na 4 biegu drze pod górki spalanie mistrzostwo. Polecam.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 60
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 24
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy
Audi A3 8L Hatchback