Szukaj

Informacje o Audi A3 8L Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2003

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~janko
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Krótko i na temat: plus autka: dynamiczne, fajnie się prowadzi, ładne kształty, bardzo mało awaryjny, prosta konstrukcja(auto naprawić może każdy mechanik a nawet właściciel), dużo zamienników części, ciekawe wyposażenie ( w moim są grzane fotele przód, klimatronik, alkantarka) minusy: spalanie - auto pali jak smok, 10 L w mieście to minimum muskając pedał gazu, 12 L nie jest trudne do uzyskania jeżdżąc dynamicznie, w trasie pali koło 8-9l przy prędkościach rzędu 120km/h, natomiast przy 190km/h wskazówka paliwa opada za każdym razem jak się na nią spojrzy- więc radze nie patrzeć ;). Oprócz tego auto dosyć mało pakowne, ale to przecież nie kombi do wożenia świniaków na targ, więc nie powinno to być dla nikogo zaskoczeniem. Ogólnie jedyny minus to spalanie ;)
3,6
~Robert
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Niezły samochód ale awaryjny i ma swoje wady. Zaciski hamulcowe z tyłu nie działają po latach, wymagają regulacji. Bardzo głośna praca silnika - wymiana tłumika nie pomaga - tylko oryginalny tłumik rozwiązuje sprawę ale jest nie do kupienia poza ASO za kosmiczną cenę. Po 200-250 tyś. km pada sprzęgło i maglownica - koszt 3000 zł. Samochód dobrze się prowadzi, silnik chodzi równo. Hamulce są średnie. Problemem są też przewody od odmy - robią się w nich dziury i nie da się kupić części zamiennej - trzeba robić jakieś wynalazki z wężyków i kolanek. Hamulec ręczny przestaje działać i źle odbija z powodu tylnych zacisków hamulcowych - trzeba regenerować. Niewygodne fotele. Mimo wszystko, kupiłbym ponownie ten samochód. Przyjemnie się nim jeździ :) Uważam, że to nie jest dobry samochód na długie trasy, ale do miasta i na sporadyczne wycieczki jest super.
4,3
~Kamil
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Witam, rozsmieszył mnie ten wpis jednego Pana z tej strony : KUP DIESLA TO JEST NAJLEPSZY WYBÓR ... dorzuć już człowieku te 2-3 tysiace i kup diesla... TO SIE OPLACA... - haha tak tak szczególnie jak kupisz diesla 1,9 130km (bo takigo można porównać co do mocy z tą audi) padnie ci pompowtrysk za 1000zł sztuka i koło dwumasowe - sama oszczędnosć. Audi które opisałeś posiadam, i nie zgadzam sie z tą opinią, auto pali normalnie jak na 1,8 przystało i jak w większości tu piszących,co Ty człowieku chcesz 9 litrów po mieście ? Heheh to kup sobie 1,6 to moze się uda. Samochód jest bez awaryjny, posiadam go prawie 2 lata i żadnej awarii, części tanie, i ogólnodostępne, dużo zamienników, w zime zawsze odpala, co do mocy jest wystarczajaca, jest wystarczajaco zrywny i przy wyprzedzaniu redukcja i rwie do przodu, użytkownik inny pisze że to muł nie jedzie i że 1,8T jest o wiele mocnieszy - tak tak a 3.0 tez jest mocnieszy ale ameryka, wiadomo ma turbine to i mocnieszy a tutaj jej nie ma co nie znaczy ze auto to muł, jedzie tak samo jak każde 1.8 bez turbiny i w podobnej mocy, ja polecam dla osób które nie lubią turbin w samochodach, w tym przypadku silnik 1,8 125km nie do zajechania bez awaryjny prosty silnik jaki był montowany również i w audi a4 i tam też go polecają.
Średnie spalanie dla Audi A3 8L Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2003
9,5
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Skrzynia w tym modelu niestety jest bardzo krótka.. przy 100km/h mamy 3000rpm, przy 120km/h mamy 3500rpm, przy 140km/h mamy 4000rpm więc w jeździe w trasie niestety NIE da się spalić mało. Chyba, że jedziemy 90km/h - wtedy uda zejść się poniżej 9 litrów. Przeciętnie w trasie 110-130km/h - 10,5litra. W mieście? To już zależy od wielu czynników. 20V potrzebuje niestety dosyć wysokich obrotów żeby zachować dynamikę, skrzynia jest zestopniowana nie dość, że słabo w trasę, to również do miasta. Żaden bieg nie jest optymalny przez co żeby wygodnie poruszać się po mieście - musimy pogodzić się z wysokim spalaniem. Wartości rzędu 12-13 litrów w mieście są absolutną normą. Silnik osiąga max. moment i moc na bardzo wysokich obrotach przez co trzeba wyżej kręcić - wyżej kręcić = wyższe spalanie. Zimą w mieście (Lublin, nie w korkach) spokojnie można osiągnąć 15-16litrów. Da się oczywiście dojść do 10litrów jednak jest to męczarnia. Trzeba jechać tym samochodem max. 3 tys. obrotów, a przy tym silniku jest to po prostu trudne bo NIE JEDZIE. Średnio - powiedziałbym 11,5 litra. Niestety wolnossące 1.8 jest znacznie bardziej paliwożerne niż jego uturbiony brat. I nie chodzi tu nawet o samą turbosprężarkę tylko zupełnie inaczej zestopniowaną skrzynię biegów. Nadaje się ona zarówno w trasę (niższe obroty) jak i do miasta (lepiej zestrojony drugi i trzeci bieg - najczęściej używane w mieście). Najniższe spalanie w tym modelu uzyskamy przy spokojnej jeździe po okolicznych wsiach, małych miasteczkach czy drogach krajowych - i tylko przy takim założeniu polecam zakup A3 w tej wersji silnikowej. Dodatkowo - co już nie do końca dotyczy spalania - hałas przy 140km/h to niestety koszmar.. W zasadzie w każdym przypadku wygrywa 1.8T.
10,5
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Co do spalania jest one zależne od stylu jazdy. Jeżdze codziennie ok. 100km (85km trasa, 15km małe korki w ostrowie). Jeżdząc na spokojnie z "lekką" nogą do 100km/h spalanie wacha się między 9,5 a 10,5 (dodam, że jeżdze w 5, nie wypaliłem jeszcze całej butli jeżdząc samemu a przejeździłem już 8000km), jeżdząc bardziej agresywnie do 130-140km/h spalanie wynosi już 10,5-12l a do 170km/h 11-12,5l. Mimo wszystko te wyniki są wprost świetne :) (nie jest to jednorazowy pomiar, od samego początku od stacji do stacji reset i mierzenie :))
10,1
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Spalanie potrafi się bardzo różnić w zależności od stylu jazdy, warunków drogowych jak i warunków pogodowych. Spalanie minimalne w trasie przy zastosowaniu zasad ekojazdy (ale włączona klima) i prędkość około 80 km/h wyniosło trochę poniżej 9 l. Spalanie mieszane (w moim przypadku jest to książkowe 30% - miasto/70%trasa i bez zasad ekojazdy) 10,5 l (bez problemu da się zejść do 10, wystarczy nie wyprzedzać i nie kręcić go bez potrzeby). W mieście jeżdżąc zupełnie przeciętnie około 12 l. Powyższe dane dotyczą lata. Zimą spalanie na trasie podobne. Wyraźnie wyższe jest spalanie w mieście, gdyż jak już ktoś napisał auto dość długo pracuje na ssaniu. Dla mnie jazda po mieście to zwykle krótkie odcinki, więc auto dużo pracuje na ssaniu i potrafiło dochodzić do 18 l (z grzaniem silnika,odladzaniem itp.), choć średnio to jakieś 15 l, przy czym uwzględniam tu również benzynę bo przy kilkunastu stopniach mrozu lpg załącza się czasem dopiero po 2-3 km (a czasami pokonuję krótsze odcinki, silnik znów stygnie i znowu ssanie na pb). Silnik dość żwawy ale powyżej 3,5-4 rpm. Dobry na trasę, wyprzedzanie nawet powyżej 100 km/h bez większych obaw. Mógłby być oszczędniejszy przy spokojnej jeździe w trasie. Zanim założyłem lpg najniższe spalanie benzyny to nieco poniżej 8 l przy "emeryckiej" jeździe, więc trochę sporo. Części raczej tanie bo od golfa, wiele się nie psuje, a jeśli już to raczej po prostu z racji wieku, lub zużywają się rzeczy eksploatacyjne.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 60
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 24
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy
Audi A3 8L Hatchback