Szukaj

Informacje o Audi A3 8L

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 8L – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A3 8L

Liczba ocen: 654
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~Wiktor
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Szukałem niedrogiego i prostego samochodu do codziennej jazdy, żeby nie jeździć ciągle moimi klasykami. Tak się trafiło, że znajomy przyprowadził z Niemiec takie Audi od pierwszej właścicielki. Auto miało wszystkie oryginalne papiery i książeczki, było zadbane i w dobrym stanie. A3 po ulicach jeździ sporo i ogólnie mają dobrą opinię więc zaryzykowałem i kupiłem. Zachęciło mnie bogate wyposażenie, dobra jakość materiałów i że to dosyć pewny egzemplarz. Niestety pojeździłem tylko pół roku i sprzedałem, ponieważ samochód okazał się chyba najbardziej rozczarowującym ze wszystkich jakie miałem do tej pory. Nie wiem czy kupię kiedyś inne auto z grupy VAG, bo ten koncern jest mocno przereklamowany. Zapraszam do przeczytania szczegółowego opisu.
4,6
~Szymon
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Samochód wart swojej ceny, dobry wybór na pierwsze auto. Tanie i łatwo dostępne części oraz prosta konstrukcja. Przez rok użytkowania przy przebiegu 240 tys. nie doświadczyłem żadnych większych usterek. Moc nie za duża (102KM), lecz przy niskiej masie własnej dla początkującego kierowcy w zupełności wystarczająca. Spalanie całkiem spore pomimo małej pojemności silnika, w mieście potrafi dojść do 9-10l, zależy od ciężkości nogi :). Najniżej udało mi się zejść do 6,5l w cyklu mieszanym przy oszczędnej jeździe. A3 jest przyjemne w prowadzeniu, dobra ergonomia, klimatyzacja na plus. Pomimo, że auto ma prawie 20 lat, nie ma ani grama rdzy (autko sprowadzone z Holandii). Kupiłbym ponownie, ale z instalacją LPG lub z 1.8 turbo pod maską.
4,2
~Robert
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Całokształt oceniam na cztery gwiazdki, samochód ma kilka uciążliwych usterek, głównie w układzie elektrycznym, ale na dojazdy do pracy jak i do małych szaleństw nadaje się znakomicie. Wnętrze jest dobrze wykonane, jedzie się komfortowo, szczególnie w kubełkowych fotelach. Wsiadanie może sprawiać kłopot osobom o słusznym wzroście (185cm wzwyż) ale po zajęciu pozycji miejsca jest wystarczająco. Porównując do bliźniaczych Leonów i Golfów, Audi jest wykonana najlepiej, a części zamienne kosztują grosze.

Raporty spalania Audi A3 8L

Liczba raportów: 920
Średnie spalanie dla Audi A3 8L
8,2 – 12,0
l/100 km
5,6 – 6,6
l/100 km
9,0 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Posiadam Audi A3 8L 1.9 TDI wersja ALH 90 konna - przejechałem tym autem ponad 120 tysięcy kilometrów. Codzienne dojazdy do pracy 65 km w jedną stronę. Spalanie przy jeździe do 100 km/h - oscyluje w granicach 4,7-4,8 l/100 km. Jazda w zasadzie dynamiczna. Najniższe spalanie, które udało się uzyskać to 4,6 l/100 km. W mieście spalanie nie większe niż 6 l/100 km. Co do samego auta - jest bardzo trwałe - obecnie przebieg 400 tys km. Auto nigdy mnie nie zawiodło w trasie, ceny części markowych typu lemforder - bardzo niskie. Polecam wszystkim.
12,5
Audi A3 8L
S3 Hatchback 1.8 T 225KM 165kW
Spalanie uzależnione od stylu jazdy, Można spokojnie zejść poniżej 11l LPG ale wyczyn w postaci ponad 15 również nie jest trudny do osiągnięcia. W cyklu mieszanym średnia oscyluje na poziomie około 12l LPG przy umiarkowanie dynamicznej jeździe. Jednostka o mocy w standardzie 225 KM daje wiele frajdy z jazdy, dźwięku oraz kosztów jazdy. Przesiadłem się na S3 z A3 1,6b+lpg i różnica jest potężna (zauważalna wyższa moc przy nieznacznie większym spalaniu, co mocno może zaskoczyć!). Auto zdecydowanie godne polecenia.
8,4
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
Auto jeździ świetnie i w zasadzie nie ma różnicy czy jeździ się dynamicznie czy oszczędnie. Ewentualnie można przyoszczędzić na trasie. To, o czym nikt nie mówi, a uważam że jest to bardzo ważne, to jego elastyczność. Sam niespodziewalem się jak dobrze się jeździ tym 1.6. Oczywiście dalej jest to 102 KM, ale auto „jedzie” już od 2500 one/min.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 60
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 24
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 61
5,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 102KM 75kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba...
5,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 130 tys. km
Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy...
5,0
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 280 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja BRC Sequent, na wtryskach Alba. Montaż odbył się przy przebiegu 280 tys.km i po remoncie silnika. Od montażu wszystko działa perfekcyjnie. Spalanie w ok. 9l/100km, na benzynie było ok 7,5-8l/100km więc wynik zadowalający. Przejście na gaz płynne, po kilku sekundach, zimą przy niższej temp. trochę dłużej, ale niewiele dłużej. Instalacja regularnie serwisowana, poza...
Audi A3 8L