Szukaj

Informacje o Audi A1 I Sportback 5d 1.4 TFSI 122KM 90kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Auta małe

Należący do segmentu B najmniejszy w ofercie niemieckiego koncernu z Ingolstadt model produkowany jest od 2010 r. Jego protoplastÄ… z jednej strony jest produkowany w latach 70. minionego wieku miejski Audi 50, z drugiej zaÅ› cieszÄ…cy siÄ™ sÅ‚abym zainteresowaniem Audi A2. Natomiast bezpoÅ›redniÄ… zapowiedziÄ… byÅ‚y dwa prototypowe modele – Metroproject Quattro zaprezentowany w 2007 r. oraz A1 Sportback concept z 2008 r.

Audi A1 I (8X) (2010 - 2018)

Pierwsza generacja Audi A1 swojÄ… Å›wiatowÄ… premierÄ™ miaÅ‚a w 2010 r. podczas wystawy samochodowej w Genewie. Zbudowana zostaÅ‚a na platformie podÅ‚ogowej Volkswagen Group PQ25, a wiÄ™c tej samej, na której powstaÅ‚y również Seat Ibiza IV oraz Volkswagen Polo V. A-jedynka dostÄ™pna byÅ‚a w wariancie trzydrzwiowym oraz piÄ™ciodrzwiowym A1 Sportback, który zadebiutowaÅ‚ pod koniec 2011 r., a w ofercie pojawiÅ‚ siÄ™ rok później. W 2014 r. obie wersje nadwoziowe Audi A1 poddane zostaÅ‚y kuracji odmÅ‚adzajÄ…cej.

Dostępne silniki Audi A1 8X

Pierwsza generacja najmniejszego Audi nie miaÅ‚a zbyt szerokiej oferty silnikowej. Bazowa wersja miaÅ‚a pod maskÄ… silnik 1.2 TFSI o mocy 86 KM. Mocniejsza odmiana o pojemnoÅ›ci 1,4 litra byÅ‚a napÄ™dzana stadem koni mechanicznych liczÄ…cym 122 sztuki. Do wyboru byÅ‚ również silnik wysokoprężny 1.6 TDI w dwóch wariantach mocy (90 i 105), a wraz z debiutem wersji poliftingowej pojawiÅ‚ siÄ™ w ofercie 3-cylindrowy silnik 1.4 TDI o mocy 90 KM.

Na bazie tego modelu stworzony zostaÅ‚ także w peÅ‚ni elektryczny testowy Audi A1 e-tron, który napÄ™dzany byÅ‚ silnikiem o mocy 85 kW, a energia gromadzona byÅ‚a w akumulatorach litowo-jonowych o pojemnoÅ›ci 13,3 kWh.

Najmocniejszy w stawce Audi S1

TopowÄ… odmianÄ… w gamie byÅ‚o Audi S1, w tym również S1 Sportback, które do oferty doÅ‚Ä…czyÅ‚o w drugim kwartale 2014 r. Ten wariant silnikowy napÄ™dzany byÅ‚ dwulitrowÄ… jednostkÄ… TFSI o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. W stosunku do sÅ‚abszych odmian A1 odmiana ta różniÅ‚a siÄ™ także nieco zmienionym nadwoziem oraz zawieszeniem.

Audi A1 II (GB) (2018 - teraz)

Druga generacja maÅ‚ego Audi zadebiutowaÅ‚a oficjalne w czerwcu 2018 r., a do sprzedaży trafiÅ‚a pod koniec roku. W porównaniu do poprzednika z oferty zniknęła dużo sÅ‚abiej sprzedajÄ…ca siÄ™ odmiana trzydrzwiowa. Audi A1 Sportback II to także nowy jÄ™zyk stylistyczny marki, w którym znajdziemy liczne nawiÄ…zania do zaprezentowanego rok wczeÅ›niej nowego Audi A8.

W ofercie znalazÅ‚y siÄ™ wersje 25 TFSI z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemnoÅ›ci 1 litra o mocy 95 KM, 30 TFSI z tym silnikiem, ale o mocy 116 KM, a także 35 TFSI, czyli z 1,5-litrowÄ… jednostkÄ…, która generuje 150 KM.

Audi A1 Citycarver

Na bazie maÅ‚ego Audi w 2019 r. powstaÅ‚a także uterenowiona odmiana A1 Citycarver. Od standardowego Sportbacka bÄ™dzie siÄ™ różnić nieco innÄ… stylistykÄ… nadwozia, ale przede wszystkim zmodyfikowanym podwoziem i zawieszeniem oraz o 4 cm wiÄ™kszym przeÅ›witem, które majÄ… sprawić, że tym modelem bÄ™dzie można zmierzyć siÄ™ z nieco trudniejszym terenem.

czytaj więcej
Powagosław

Audi nie jest markÄ…, która zaskakuje rynek stylistycznym wyuzdaniem. Nikt chyba nie spodziewaÅ‚ siÄ™, że A1 bÄ™dzie pod tym wzglÄ™dem rewolucyjnym modelem. Jest dokÅ‚adnie taki, jakiego oczekiwano. Można wiÄ™c przewrotnie powiedzieć, że Audi znów speÅ‚niÅ‚o swoje oczekiwania.

~Powagosław
Luzacjusz

Duże Audi sÄ… jak duże psy – nie muszÄ… szczekać, żeby je zauważono. A1 jest trochÄ™ jak rasowy pekiÅ„czyk – z rodowodem i w ogóle, ale strasznie próbuje ujadać i udawać groźniejszego niż jest. Nie przepadam za pekiÅ„czykami, ale jeszcze gorsze sÄ… przebierane pudle.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje w pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~Jowita
Audi A1 I
Sportback 5d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Jeżdże tym autem jako druga właścicielka . Przyznam mu 5-. To małe i zwinne auto. Ktoś sie tu wypłakiwał że za małe, ale ja jeździłam z mężem i dwójką 5 latków i jakoś sie mieściliśmy. I to była wyprawa nad morze. W bagażniku dwie walizki i daliśmy rade. A podróż nie była męcząca. Wersja 5 drzwiowa jest bardziej pojemna. W trasie samochód pali 6 litów benzyny, a w mieście jak woziłam dzieci do przedszkola 8 litrów w zimie. To nie dużo dlatego mimo propozycji instalacji lpg takiego do silnika tsi zrezygnowaliśmy. Jeśli chodzi o serwis i naprawy to jako kobieta nie musiałam nigdy interweniować w serwisach że coś sie psuło lub nie mogłam odpalić audi. Wymieniałam tylko olej i tyle. Oprócz tego hamulce z przodu i šwiece.
5,0
~Janek
Audi A1 I
Sportback 5d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Jeśli Audi A1 to tylko diesel 1.6 TDI 105 koni albo 1.4 TFSI 122 konie. Inne tzn 1.2 TFSI 86 koni to muł i nie jeździ. Zresztą w takim aucie nikt nie chce być zawalidrogą. Jeździłem kilkoma A1 i stwierdzam, że najlepszy jest 1.4 TFSI 122 Koni. Ma moc, ładnie się zbiera. Pali przy tym normalnie, tak około 7 litrów Pb. Jest bezawaryjny, o dziwo 1.4 TFSI w najmniejszej mocy nie psuje się, a ja wymieniam w nim tylko olej tak co 10 tysięcy kilometrów. On ma łańcuch a o tn element trzeba dbać. Jak silnik klekocze rano po odpaleniu jak dizel to łańcuch do wymiany. Ktoś tu pisał, że obecnie to tani element i ja to potwierdze bo zmieniałem go w mojej Skodzie Octavi 1.4 tsi. Koszt z robocizną 700zł. W Aud jak narazie odpukać nic się nie dzieje z łańcuchem.
5,0
~Mech
Audi A1 I
Sportback 5d 1.4 TFSI 122KM 90kW
POlecam ten wóz. Jak kupisz zadbany masz auto na lata. Nie rdzeweje, dobrze wykonany, jak olej wymieniany na bierząco to silnik nigdy nie zastrajkuje. łańcuch wytrzymuje przy odpowiednim dbaniu 200 - 250tyś km. Wymiana to koszt w 2020 roku 600zł z robocizną.
Audi A1 I Sportback 5d