Szukaj

Informacje o Audi A1 I Hatchback 3d 1.4 TFSI 122KM 90kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Auta małe

Należący do segmentu B najmniejszy w ofercie niemieckiego koncernu z Ingolstadt model produkowany jest od 2010 r. Jego protoplastą z jednej strony jest produkowany w latach 70. minionego wieku miejski Audi 50, z drugiej zaś cieszący się słabym zainteresowaniem Audi A2. Natomiast bezpośrednią zapowiedzią były dwa prototypowe modele – Metroproject Quattro zaprezentowany w 2007 r. oraz A1 Sportback concept z 2008 r.

Audi A1 I (8X) (2010 - 2018)

Pierwsza generacja Audi A1 swoją światową premierę miała w 2010 r. podczas wystawy samochodowej w Genewie. Zbudowana została na platformie podłogowej Volkswagen Group PQ25, a więc tej samej, na której powstały również Seat Ibiza IV oraz Volkswagen Polo V. A-jedynka dostępna była w wariancie trzydrzwiowym oraz pięciodrzwiowym A1 Sportback, który zadebiutował pod koniec 2011 r., a w ofercie pojawił się rok później. W 2014 r. obie wersje nadwoziowe Audi A1 poddane zostały kuracji odmładzającej.

Dostępne silniki Audi A1 8X

Pierwsza generacja najmniejszego Audi nie miała zbyt szerokiej oferty silnikowej. Bazowa wersja miała pod maską silnik 1.2 TFSI o mocy 86 KM. Mocniejsza odmiana o pojemności 1,4 litra była napędzana stadem koni mechanicznych liczącym 122 sztuki. Do wyboru był również silnik wysokoprężny 1.6 TDI w dwóch wariantach mocy (90 i 105), a wraz z debiutem wersji poliftingowej pojawił się w ofercie 3-cylindrowy silnik 1.4 TDI o mocy 90 KM.

Na bazie tego modelu stworzony został także w pełni elektryczny testowy Audi A1 e-tron, który napędzany był silnikiem o mocy 85 kW, a energia gromadzona była w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 13,3 kWh.

Najmocniejszy w stawce Audi S1

Topową odmianą w gamie było Audi S1, w tym również S1 Sportback, które do oferty dołączyło w drugim kwartale 2014 r. Ten wariant silnikowy napędzany był dwulitrową jednostką TFSI o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. W stosunku do słabszych odmian A1 odmiana ta różniła się także nieco zmienionym nadwoziem oraz zawieszeniem.

Audi A1 II (GB) (2018 - teraz)

Druga generacja małego Audi zadebiutowała oficjalne w czerwcu 2018 r., a do sprzedaży trafiła pod koniec roku. W porównaniu do poprzednika z oferty zniknęła dużo słabiej sprzedająca się odmiana trzydrzwiowa. Audi A1 Sportback II to także nowy język stylistyczny marki, w którym znajdziemy liczne nawiązania do zaprezentowanego rok wcześniej nowego Audi A8.

W ofercie znalazły się wersje 25 TFSI z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1 litra o mocy 95 KM, 30 TFSI z tym silnikiem, ale o mocy 116 KM, a także 35 TFSI, czyli z 1,5-litrową jednostką, która generuje 150 KM.

Audi A1 Citycarver

Na bazie małego Audi w 2019 r. powstała także uterenowiona odmiana A1 Citycarver. Od standardowego Sportbacka będzie się różnić nieco inną stylistyką nadwozia, ale przede wszystkim zmodyfikowanym podwoziem i zawieszeniem oraz o 4 cm większym prześwitem, które mają sprawić, że tym modelem będzie można zmierzyć się z nieco trudniejszym terenem.

czytaj więcej
Powagosław

Audi nie jest marką, która zaskakuje rynek stylistycznym wyuzdaniem. Nikt chyba nie spodziewał się, że A1 będzie pod tym względem rewolucyjnym modelem. Jest dokładnie taki, jakiego oczekiwano. Można więc przewrotnie powiedzieć, że Audi znów spełniło swoje oczekiwania.

~Powagosław
Luzacjusz

Duże Audi są jak duże psy – nie muszą szczekać, żeby je zauważono. A1 jest trochę jak rasowy pekińczyk – z rodowodem i w ogóle, ale strasznie próbuje ujadać i udawać groźniejszego niż jest. Nie przepadam za pekińczykami, ale jeszcze gorsze są przebierane pudle.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Józku
Audi A1 I
Hatchback 3d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Bardzo fajne, sprytne i zgrabne auto. Silnik 1.4 TFSI miał swoje bolączki przed 2010 rokiem, ale po tych latach został już pozbawiony wad wieku dziecięcego tj. rozciągającego się łańcucha rozrządu w wersji 122KM. Zresztą w żadnym aucie z łańcuchem rozrządu , nie patrząc na marki, nie wymienia się oleju co 30 tyś bo to śmierć dla tego elementu. Maksymalnie wymiana co 12 tyś km. A jakby coś, z tego co przekazał mi znajomy posiadający ten silnik w VW Golfie VI koszt kompletu łańcucha to obecnie 400 - 500zł. Czyli koszt paskowego rozrządu. Nie ma co płakać. Audi A1 to w rzeczywistości polo w ładniejszej budzie. Proste zawieszenie, dostęp do wszystkich części z seata lub polo. Nie ma tragedii. W jeździe silnik jest dynamiczny w jak na tę moc ekonomiczny. Mi pali w granicach 6 - 7.5 litra, biorąc pod uwagę te 8,9 s do 100km/h, to niedużo. Prędkości rzędu 160- 190 nie czuć na autostradzie w ogóle. To pewne auto, solidnie złożone. Polecam, jeśli ktoś szuka niedużego auta do miasta i nie tylko.
4,9
~Kant
Audi A1 I
Hatchback 3d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Ci co się wypłakują na autocentrum, że A1 to bubel niech się stukną w łeb. To dobre auto, solidnie złożone. 1.4 tfsi daje rade. Jeździ szybko i pali w granicach 7 - 8 litrów. Fajne auto jako drugie dla kobiety lub do miasta. Co najważniejsze, nie psuje się.
5,0
~jenny
Audi A1 I
Hatchback 3d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Spoko samochód. Na zakupy, w trase i do miasta. Oszczędny i niepsujący się.
Audi A1 I Hatchback 3d